Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور مردم برگزار شد، ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم استان به تقوی الهی به بیان مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی روز پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد،بااشاره به19 آبان روز صلح و توسعه اظهار کرد:واژه پیرفت باید جایگزن توسعه شود؛ مقام معظم رهبری نیز تمایل دارند از واژه توسعه استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: واژه توسعه نوعی کشورگشایی است که از مضامین اسلام فاصله دارد، در اسلام کشورگشایی وجود ندارد بلکه پیشرفت است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به فرهنگ اسلام و آبادانی مرزها اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام فرهنگ از مرزها فراتر می‌رود، پیشرفت و آبادانی همه جا گسترده می‌شود و.... اما کشورگشایی و توسعه مرزها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نکونام به ۲۳ آبان روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت اشاره وخاطرنشان کرد: دیابت امروز از مسائل مبتلابه بشریت بوده و بیماری‌های کلیوی جز موارد شاق و طاقت‌فرسا است.

وی با تأکید بر اینکه ۲۴ آبان آغاز هفته کتاب و روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار نام گرفته است، عنوان داشت: ازجمله پر خسارت‌ترین تنبلی‌ها در مطالعه کتاب بوده چون مطالعه مفیدترین‌ها برای رشد و راه رسیدن به کمالات مطالعه است.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: البته فضاهای مجازی راه‌هایی برای مطالعه گشوده است اما این امر باید انسجام، پیوند، پیوست و برنامه‌ریزی داشته باشد، امروز متأسفانه بازار کتاب بسیار پرغوغا است و کتاب‌های پوچ و بعضاً منحرف‌کننده در این بازار دیده می‌شود.

نکونام به ۲۵ آبان مصادف با ۲۷ صفر روز وقف و آغاز هفته وقف اشاره و گفت: توصیه به وقف را باید جدی بگیریم چراکه بعد از مرگ هر آنچه از اموال و دارایی فرد وجود دارد به دیگران منتقل می‌شود اما وقف تا قیامت با انسان باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، مساجد، ایتام و نیازمندان و... به پشتوانه مالی احتیاج دارند که می‌توان برای حل مشکلات آن‌ها وقف کرد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه اربعین و ظرفیت‌های عظیم آن امروز به‌خوبی درک شده است، ادامه داد: یکی از مواردی که اربعین آفریده، ترس و وحشت دشمنان و کفار از نابودی خود است که به‌شدت از آن هراس دارند چراکه این جمعیت عظیم تنها قطره‌ای از دریای شیعیان جهان است.

نکونام عنوان داشت: آل سعود خبیث به‌عنوان نوکر آمریکا، وهابی‌ها، داعشی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا از اربعین می‌هراسند و فتنه‌هایی همچون کردستان عراق‌، کارشکنی در یمن، استعفا نخست‌وزیر لبنان و... که اخیراً شاهد آن هستیم هم به دلیل ترس آن‌ها از اجتماع عظیم اربعین است.

وی در ادامه بیان داشت: آل سعود گرفتار نزاع قدرت در درون خود شده که باعث می‌شود توطئه جدیدی که همان استعفا نخست‌وزیر لبنان است را علم کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دهه آخر ماه صفر در این استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و روضه‌ها و حضور هیئت‌های مذهبی پررنگ‌تر باشد، این جریان سازی‌ها ضرورت امروز کشور هستند.

امام‌ جمعه موقت شهر فارسان: مراسم بزرگ اربعین حسینی،نشان عظمت مسلمانان جهان است

حجت‌الاسلام جهانبخش یوسفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خود و شمارا به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم، انسان به برکت تقوا بسیاری از نارسایی‌ها و ناتوانی‌های خودش را جبران می‌کند، به برکت تقوا انسان به امتیازهای غیرقابل‌تصوری دست پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: خداوند عزوجل به برکت تقوا انسان را ازآنچه از عقلش به آن نمی‌رسد حفظ می‌کند اگر انسان تقوا داشته باشد جاهایی که دیگر عقلش راه نمی‌دهد خدا راه را به او نشان می‌دهد: یُجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ کوردلی و نادانی را خداوند به برکت تقوا برطرف می‌سازد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی اجتماع عظیم پیاده‎روی اربعین، اظهار داشت: اجتماع مسلمانان کار بزرگی است و یکی از فلسفه‎های پیاده‎روی اربعین نیز نمایش قدرت نرم مسلمانان در برابر دشمنان است.

یوسفی با بیان اینکه پیاده‎روی اربعین باعث ایجاد دلبستگی نسبت به اعتقادات شیعیان و مسلمانان می‎شود، عنوان کرد: در طول تاریخ شاهد حضورهای میلیونی مردم که باعث تعیین تکلیف حکومت‌ها شده است بوده‎ایم.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) برای رسیدن به هدف والای خود تمامی هستی و زندگی خود را قربانی کرد و حتی با نگاه منفعت‎محوری به این قضیه بازهم امام حسین (ع) باعث ایجاد یک الگو و هدف برای رسیدن به اهداف در میان مردم شده است.

امام جمعه شهر فارسان صحنه حضور میلیونی مردم را بزرگترین قدرتی دانست که یک ملت می‌تواند داشته باشد و افزود: بنابراین با تقویت این مسئله و فراهم کردن زیرساختهای مناسب برای پیاده‎روی اربعین به جریان‌سازی این حرکت عظیم کمک خواهیم کرد

خطیب موقت نماز جمعه بروجن:
پیروی از امام حسین (ع) راه نجات انسانها/ندای "هل من ناصر" در روز اربعین تحقق عینی پیدا کرد


حجت الاسلام سید مسیح حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: عظمت اسلام به خاطر عنایات خداوند و وجود امام حسین (ع) است و بیداری، عزت و آزادی ما نیز از همین نیروی خدایی و حسینی نشات می گیرد.

حجت الاسلام حسینی امام حسین(ع) را چراغ هدایت و راهنمای انسان به سوی نور و روشنایی دانست و گفت: امام حسین (ع) با ایثار جان و مال و هستی خویش توانست صراط حق را از کج راهی و گمراهی برای همه تبیین کند.

حسینی افزود: امام حسین علیه السلام به ما حیات می بخشد و همانند کشتی نجاتی هستند که موجب نجات انسان ها از دریای پر تلاطم و پر از زرق و برق دنیا می شود.

خطیب موقت نماز جمعه بروجن ادامه داد: نور وجود امام حسین(ع) عالم را فرا گرفته است و در طول تاریخ هیچ کسی نتوانست آن را خاموش و کم رنگ کند و روز به روز بر نورانیت این راه افزوده و درخشان تر می شود.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در پیشگاه الهی از جایگاه ها رفیعی برخوردار هستند، گفت: امام حسین(ع) الگوی مبارزه با ظلم است و پیام قیام ایشان ایستادگی در مقابل ظلم و انحراف است.

ندای "هل من ناصر" در روز اربعین تحقق عینی پیدا کرد

خطیب موقت نماز جمعه بروجن افزود: امام حسین (ع) راه نجات مسلمانان است و راه سعادت و موفقیت در دنیا و آخرت برای ما راه سالار شهیدان است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به پیاده روی جاماندگان اربعین اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این روز ثابت کردند پس از ۱۴۰۰ سال ندای "هَل مِن ناصر یَنصُرنی" امام حسین(ع) تحقق عینی پیدا کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه بروجن اضافه کرد: پیاده روی عظیم اربعین حسینی همایش عشق و ایثار است که عظمت اتحاد اسلامی را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر دنبال راه سعادت و نجات هستیم باید به درستی دست اهل بیت(ع) را گرفته و تمام اعمال و شئونات اسلامی به تأسی از اهل بیت(ع) انجام شود.

امام جمعه موقت شلمزار:
رعایت تقوا مقدم بر انجام هر کاری حتی کارهای نیک است/ امیدواریم استاندار جدید زمینه رشد و پبشرفت استان را فراهم نماید


حجت الاسلام داوری در خطبه ی اول نماز جمعه شلمزار به مساله تقوی در همه امور اشاره کرد و گفت: در هر زمینه، در هر موضوع و در هر کاری باید امر تقوی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: اگر کار خوبی هم می خواهیم انجام دهیم باید بدانیم و بسنجیم در انجام آن کار تقوی الهی رعایت می شود یا خیر.

امام جمعه موقت شلمزار در پایان خطبه اول گفت: انجام خوبی ها مانند خیرات، صدقات، زیارت، نذورات و ...همه امری پسندیده هستند اما مهمتر از آن این است که منابعی که با آن می خواهیم امورات خیر را انجام دهیم از کجا تامین شده است.

حجت الاسلام داوری در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار به انتصاب آقای اقبال عباسی یه عنوان استاندار استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: انتصاب آقای اقبال عباسی به عنوان استاندار استان چهارمحال و بختیاری را تبریک عرض می نمائیم و امیدواریم حضور ایشان در استان چهارمحال و بختیاری منشاء تحول، خیر و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری باشد.

حجت الاسلام داوری در پایان از استاندار جدید استان چهارمحال و بختیاری خواستار توجه ویژه به هرستان کیار شد تا در پرتو این توجه مشکلات اساسی شهرستان کیار حل شود.

امام جمعه سامان:
سانسور راهپیمایی باشکوه اربعین به دلیل پنهان کردن واقعیت است


حجت الالسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی در ابتدای خطبه ی اول پس از سفارش خود و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: که صِرف یادآوری تقوی در نماز جمعه فرد را متقی بار نمی آورد و شخص باید در سراسر زندگی خود سعی بر این داشته باشد که تقوی عملی را در سراسر زندگی پیاده کند.

عقیلی به اوصاف متقین به صفت "انفاق در سختی و راحتی " اشاره کرد و اذعان داشت: اگر شخص بتواند در هر ماه مبلغی به نیازمندان فامیل،دانشجوی در حال تحصیل،زوج های در آستانه ی ازدواج و ... کمک کند هم از ثواب انفاق در راه خدا بهره مند می شوند و هم می توانند ادامه ی زندگی خود را با همان مبلغی که برایشان باقی مانده است مدیریت کنند.

وی افزود: شرح این خطبه ی نهج البلاغه به این نکته پرداختند که همسرانی که خانه داری می کنند هم خوب است توسط شوهرانشان مورد انفاق قرار بگیرند، ولو اینکه همسر از نظر مالی به آن احتیاج نداشته باشد.

امام جمعه ی شهرستان سامان در ادامه ی اوصاف متقین به صفت "فرو بردن خشم " اشاره کرد و بیان داشت: شخص متقی باید بتواند در مواقع عصبانیت و خشم ، خود را مدیریت کند و خشم و عصبانیت خود را مهار کند.در احادیث راه هایی هم چون عوض کردن حالت فرد، ترک محل و یا خوردن آب سرد و ... برای این مساله بیان شده است.

حجت الاسلام علی اصغر عقیلی در ادامه به صفت " عفو و بخشش" اشاره و تصریح کرد: در جامعه افرادی وجود دارد که برای اندک بهانه ی بی ارزش چند سال با یکدیگر قهر هستند و این انسان را از صفت تقوی دور می کند.ما که معصوم نیستیم و ممکن است در صحبت های خود باعث رنجش دیگران شده باشیم و چه خوب است که بتوانیم از این گونه مواردی که باعث ناراحتی ما شده است بگذریم تا دیگران نیز از ما بگذرند.

وی با بیان اینکه انسان باید در بخشش خود از عقل پیروی کند و در جایی احسان و بخشش کند که بتواند مشکلی از افراد جامعه را حل کند و گرنه مسجد ساختن های بدون نیاز منطقه و یا عمره های متعدد به جا آوردن فایده ای برای شخص نخواهد داشت، تصریح کرد: در روایت داریم که اگر شخصی هرینه ی حج خود را برای ازدواج شخصی مصرف کند خداوند گروهی از فرشتگان را مامور می کند که هر سال برای او حج به جا می آورند و ثواب حج برای او نوشته خواهد شد.البته این نکته در مورد حج مستحب است که شخص اگر به جای آن بتواند این چنین احسان کند ثواب خواهد برد ولی در مورد حج واجب اگر شخص استطاعت رفتن به سفر حج را داشته باشد باید برای انجام مراسم حج راهی مکه ی مکرمه شود.


امام جمعه سامان حجت الاسلام عقیلی در ابتدای خطبه ی دوم به مساله ی تلاش آمریکا برای ایجاد تشنج در منطقه اشاره کرد وبیان داشت: سانسور راه پیمایی باشکوه اربعین هم به دلیل پنهان کردن واقعیت است.

حجت الاسلام علی اصغر عقیلی تاکید کرد: این راه پیمایی عظیم اربعین به خاطر جاذبه ی امام حسین (ع) است و تا چند برابر این وضعیت فعلی هم قابل پیش بینی است که اگر انعکاس خبری این واقعه بدون سانسور اتفاق بیفتد شاهد بیشتر شدن موج خروشان زائران امام حسین علیه السلام خواهیم بود.

عقیلی خطاب به ترامپ گفت: ملتی که چنین آرزوی شهادت می کنند و با پای برهنه جان خود را در کف دو دست خود می گزارد و با شعار" یا لیتنا کنا معک "به دیدار امام حسین می رود ، آیا تسلیم شما می شود؟ ملتی که در حمایت امام زمان علیه السلام است از شهادت ترس و واهمه ای دارد؟همین ملت ایران باعث شد که صهیونیست نتواند به هدف خود در منطقه دست پیدا کند.

وی به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه اشاره کرد و عنوان کرد : طبق بیان امام خمینی اگر کشورهای اسلامی هر کدام یک سطل آب بریزند ، اسرائیل را آب خواهد برد.

عقیلی با بیان اینکه درسی که امام حسین علیه السلام به ما داده این است که شیعه عار و ننگ را تحمل نمی کند و شهادت را انتخاب می کند، بیان داشت: مگر شیعه بمیرد و روزی برسد که ملت ظالم بر مسلمانان حکومت کند، حتی شیعه در مورد ملت سنی هم چنین عمل میکند و ان شا الله روزی برسد که ملت مسمان بتواند حتی ملت عربستان را از چنگال آمریکا نجات دهد.

امام جمعه سامان با بیان اینکه آمریکا می گویند چرا موشک دور برد می سازید؟کجای قرآن گفته که ملت مسلمان باید موشک بسازد؟ جواب می دهیم که خداوند درآیه ی ۶۰ سوره ی انفال به ما دستور می دهد که هر آن چه که دارید برای مقابله ی با دشمن به کار گیرید تا دشمن را از تعدی باز دارد، اذعان داشت: اگر موشک دور برد لازم است برای کشور گشایی نیست و برای دفاع است تا هم دشمنان خود را بترسانند و هم دشمنان خداوند را.

عقیلی خاطر نشان کرد: خداوند در ادامه ی آیه ی مذکور می فرمایند دشمنانی هم هستند که شما نمی شناسید و باید برای ترساندن آنان هم از نهایت قدرت خود استفاده کنید.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان

تحقیقات جدید نشان داده که یک زیست‌کره میکروبی غنی در عمق ۴ متری، زیر سطح سوخته صحرای آتاکامای شیلی مدفون شده است. دنیای پنهان باکتری‌ها یکی از عمیق‌ترین‌ دنیاهایی است که در خاک‌های آتاکاما یافت شده و می‌تواند به جستجوی حیات در مریخ کمک کند. 

به گزارش فرادید، زندگی میکروبی قبلاً تا اعماق ۸۰ سانتی‌متری در صحرای آتاکاما ثبت شده بود، اما به گفته محققان، این زیست‌کره جدید در دره کاملاً خشک یانگِی (Yungay) کاملاً از سطح جدا شده است. 

بر اساس مطالعه‌ای که روز سه شنبه (۲۳ آوریل) در مجله PNAS Nexus منتشر شد، این جامعه تازه کشف‌شده در خاک‌هایی بین ۲ متر تا حداقل ۴ متر عمق زندگی می‌کند و تحت سلطه اکتینوباکتری هستند، گروه متنوعی از باکتری‌ها که در سایر محیط‌های سخت، از جمله قطب شمال، چشمه‌های آب گرم جوشان و دریاهای شور یافت می‌شوند. 

به گفته محققان: «اطلاعات کمی درباره حیات میکروبی در لایه‌های رسوبی عمیق‌تر وجود دارد. جوامع توصیف‌شده در این مطالعه می‌توانند نمایانگر مقدار بالای یک بیوسفر عمیق زیر خاک‌های بیابانی فراخشک باشند.» 

افزون بر این، محققان دریافتند اکتینوباکتری‌ها نزدیک به سطح، بین ۲ تا ۵ سانتی‌متر عمق دارند. بر اساس این مطالعه، تیم با حفاری عمیق‌تر، باکتری‌های متعلق به شاخه Firmicutes را یافت که در برابر غلظت‌های بالای نمک مقاوم هستند و برای زنده ماندن به اکسیژن نیازی ندارند. 

صحرای آتاکاما خشک‌ترین صحرای گرم جهان است که به اندازه سیاره زهره، نور خورشید دریافت می‌کند. تنها تعداد انگشت‌شماری از حیوانات در شرایط سخت زنده می‌مانند، از جمله موش گوش برگی داروین (Phyllotis darwini) و روباه خاکستری آمریکای جنوبی (Lycalopex griseus)، اما برخی از باکتری‌ها در خاک‌های نمکی و غنی از مواد معدنی صحرا رشد می‌کنند. 

محققان نمونه‌هایی از خاک صحرای آتاکاما برداشتند و محتوای DNA آن‌ها را غربال کردند تا فقط سلول‌های میکروبی زنده را استخراج کنند

برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این ساکنان میکروسکوپی، محققان نمونه‌های خاک را از گودالی در دره یونگای استخراج کردند و هر قطعه DNA را که می‌توانستند پیدا کنند استخراج کردند. در تحقیقات قبلی، بین DNA میکروب‌های زنده و مرده تمایز قائل نشده بود، بنابراین محققان روشی را برای جدا کردن DNA موجود در سلول‌های زنده، معروف به DNA درون‌سلولی از DNA شناور آزاد یا خارج‌سلولی طراحی کردند. 

«این رویکرد، پیشرفت قابل‌توجهی در مطالعات تنوع میکروبی در محیط‌های شدید خواهد بود، چون به طور موثر سوگیری از DNA مشتق‌شده از سلول‌های مرده را حذف می‌کند.» 

باکتری‌ها در ۷۹.۲۵ سانتیمتر بالای خاک فراوان بودند، اما تقریباً بین ۷۹.۲۵ تا ۲۰۱.۱۷ سانتیمتر عمق وجود نداشتند، جایی که غلظت نمک حتی برای قوی‌ترین میکروب‌ها بیش از حد بالا بود. اما در اعماق پایین‌تر، محققان یک «منطقه گذار» به یک جامعه میکروبی پایدار را کشف کردند. این منطقه گذار با تغییر از خاک‌های غنی از رس معروف به نهشته‌های پلایا به نهشته‌های رودخانه باستانی همزمان بود. 

محققان معتقدند اکتینوباکتریا حدود ۱۹۰۰۰ سال پیش در نهشته‌های رودخانه کلنی تشکیل دادند و طی هزاران سال زیر رسوبات پلایا مدفون شدند. میکروب‌ها در عمق با استخراج آب از گچ زنده می‌مانند که وقتی انیدریت معدنی در معرض آب قرار می‌گیرد تشکیل می‌شود. این واکنش در دماهای بالا برگشت‌پذیر است و می‌تواند آب را در خاک آتاکاما آزاد کند. 

صحرای آتاکاما اغلب به عنوان مکانی مشابه برای مطالعه شرایط سخت مریخ استفاده می‌شود، جایی که سطح آن کاملاً بی‌جان است، اما ممکن است شواهدی از حیات میکروبی را در زیر خود به صورت پنهان داشته باشد. محققان در این مطالعه یادآور شدند که تحقیقات جدید می‌تواند به جستجوی حیات در سیاره سرخ کمک کند، چون مریخ دارای ذخایر گچی است که به طور بالقوه می‌تواند به عنوان منبع آب برای حیات فرازمینی عمل کند. 

«بر اساس دانش ما، این موضوع نمایانگر عمیق‌ترین بررسی میکروبی و کشف حیات میکروبی در خاک‌های آتاکاما تا به امروز است.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور» 
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟