Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امروز نقش سازمان تامین اجتماعی در حمایت از واحدهای تولیدی بسیار موثر است، گفت: هم اکنون 50درصد از جمعیت 863 هزار نفری زیرپوشش این سازمان است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان و با حضور در این اداره کل اظهار کرد: تعداد افراد تحت پوشش بیمه ای از شاخصه های پیشرفت هر جامعه ای است، به هر میزان که آحاد جامعه در اقشار مختلف زیر چتر حمایتی قرار بگیرند نگرانی ها و دغدغه های آنان کاسته و انگیزه کاری و میزان بهره وری آنان افزایش می یابد
وی گفت: مهم ترین مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن درگیر هستند و در کارگروه تسهیل مطرح می شود، مشکلات معوقات بانکی، پرداخت تسهیلات، تامین اجتماعی،امور مالیاتی و تامین زیرساخت های همچون آب، برق و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلپسند افزود: انتظار ما از سازمان تامین اجتماعی این است که متناسب با شرایط مراجعه کنندگان از حداکثر اختیارات خود جهت حمایت از آنان بهره مند شوند و با نگاهی مثبت به موضوعات رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه تاکید ما حمایت از تولیدکنندگان در چارچوب قوانین است، ادامه داد: عمده درآمدهای سازمان تامین اجتماعی از محل بخش خصوصی و در قالب پیمانکاران و کارفرمایان است و در مباحث برخورد با واحدهای تولیدی ابزار و ملاک ما قانون می باشد اما باید این مقرارت را متناسب با شرایط افراد انعطاف دهیم تا میزان تبعیت آنان از قوانین بیشتر شود.
دلپسند خاطر نشان کرد: مبناء اتخاذ تمامی تصمیمات در نشست های مختلف قوانین و مقررات موجود است تا مخالفت صریحی با قانون نداشته باشد اما در مورادی که سموت وجود دارد نگاه ما جهت رفع مشکلات باید مثبت باشد.
وی تصریح کرد: در تمامی حوزه ها هر چقدر میزان سختگیری ما بیشتر باشد زمینه ی بی نظمی و انحراف از قوانین ایجاد می شود و بنابراین باید روحیه تعامل و هم افزایی و رعایت شرایط تولیدکنندگان در استان بیشتر از گذشته تسری یابد و با شناخت کافی از اختیارات، منابع و ارتباطات حوزه ی کاری خود نهایت مساعدت با مراجعه کنندگان صورت پذیرد.
دلپسند تاکید کرد: با آگاهی از این موضوع که بسیاری از مشکلات موجود واحدهای تولیدی ناخواسته بوده و در برهه ی از زمان وضعیت اقتصادی کشور نابسامان شد بنابراین بسترهای لازم جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فراهم شده است و تاکید می کنم حمایت ما از افراد توانمند و کارآمد در این عرصه است.
دلپسند اشاره داشت: اگر سازمان تامین اجتماعی نتواند درآمدهای تصریح شده در قوانین را به موقع دریافت نماید به اهداف خود در چرخه وصول درآمد و تامین هزینه های خود به مشکلات عدیده ای مواجهه می شود که عوارض و تبعات اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
وی خطاب به مدیر کل سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد: میزان بدهی دستگاه های اجرایی بدهکار به سازمان تامین اجتماعی احصا شود تا بدهی آنهایی که از محل اعتبارات دولتی دارای ردیف می باشند، پرداخت شود و منبع درآمدی برای این سازمان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور بیان داشت: دستگاه های اجرایی مشمول و کارخانجات باید با ارتقاء تکنولوژی و فناوری ها و بهبود شرایط محیط کار موضوع زیان آوری را حذف نمایند چرا که اثرات بهداشتی و روانی آن با پول قابل حل نیست.
محمود دلپسند با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی طی مصوبه‌ای به سازمان تامین اجتماعی دستور داد تا از رسیدگی به سنوات 10 سال گذشته اصناف خودداری کند و طبق قانون صرفا دفاتر یکساله اصناف را بازرسی کند، افزود: اگر بحث حسابرسی واحد تولیدی پیش از اعلام این مصوبه منتج به اعلام نظر شده است باید برای بررسی مجدد در مجاری مرتبط قانونی یعنی هیات های بدوی و تجدید نظر مطرح شود و این هیات ها نیز با نگاه حمایتی مثبت به موضوع رسیدگی نمایند.
دلپسند با تاکید بر اینکه رعایت مر قانون وظیفه ماست ، مطرح کرد: اگر موانع یا نواقصی در قوانین وجود دارد احصاء شود تا طی یک نامه ای با امضاء استاندار به ستاد مرکزی جهت اصلاع ارسال شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

کد خبر 848578 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان