Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احد آزادی خواه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصل مهم برای نمایندگان مجلس تعامل با دولت و توانمندی وزرای پیشنهادی است که دکتر غلامی یکی از چهره های علمی و مدیریتی و دارای سوابق بسیار خوب است.
وی افزود: هیاهوی حاشیه ای دکتر غلامی صفر است و طی روزهای گذشته که در فراکسیون های مختلف مجلس حضور پیدا کرد، میزان آمادگی و مهیا بودن وی برای پاسخ به سوال های نمایندگان مجلس بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به تسلط دکتر غلامی بر میدان دانشگاهی در حوزه هایی همچون آموزش و پژوهش با تراز بسیار بالا، بیان کرد: وی چندین سال رئیس یکی از دانشگاه های مطرح کشوری همچون دانشگاه بوعلی سینای همدان بوده و چهره ای علمی و آکادمیک است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اشکال هایی که به دکتر غلامی گرفته می شود این است که وی میدان را برای ورود همه تشکل ها باز نمی کند، در حالیکه مجوزهای صادر شده برای تشکل های دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینای همدان مصداقی بارز در عملکرد مثبت گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بشمار می رود.
وی تاکید کرد: افرادی که وی از طیف های مختلف سیاسی برای سخنرانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان دعوت کرده است، بیانگر نگاه عادلانه دکتر غلامی به جریان های مختلف سیاسی است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در خصوص دکتر اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو نیز گفت: وی یکی از چهره هایی است که در حوزه آب، مدیریت و مهندسی منابع آب، سابقه طولانی دارد و کار ملی و بین المللی انجام داده است.
وی با بیان اینکه بانک ها در ارایه تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی مردم را با مشکل مواجه کرده اند، افزود: ما به جد این موضوع را پیگیری می کنم و تلاشمان را برای رفع مشکلات یاد شده انجام می دهیم.
حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: نباید اینگونه تلقی شود که اگر نماینده ای اهل تذکر، سوال و یا استیضاح است، این نماینده مخالف دولت است، در حالیکه ما همراه دولت هستیم و طبق قانون این ابزار و سلاح نمایندگان است و انتقاد ما سازنده و در راستای رفع مشکلات است.
وی گفت: شرایط اقتصادی ما به شکلی است که مردم به سمت حبس مال در بانک ها می روند و با این اقدام اقتصاد بیمار می شود و این فرهنگ باید عوض شود.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تاکید بر اینکه این مدل اقتصادی کشور ما را به جایی نمی رساند، تاکید کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

**شرط مجمع نمایندگان استان بر جابجایی معاون سیاسی نبوده است
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به مباحثی مبنی بر اینکه مجمع نمایندگان استان شرط ابقای استاندار همدان را جابجایی معاون سیاسی استاندار اعلام کرده اند، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان اینچین شرطی نداشته اند.
وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان از استاندار خواسته اند در صورت جابجایی احتمالی مدیران، این روند به سمت معرفی نیروی توانمندتر باشد.
وی در خصوص جابجایی مدیران ملایر نیز خاطرنشان کرد: هدف ما دخالت در عزل و نصب مدیران نیست و در این راستا از استاندار همدان، فرماندار و سایر مسئولان انتظار داریم که نیروهای برتر جایگزین شود و میدان را میدان کار و خدمت به مردم قرار دهند؛ نیز وظیفه خود می دانیم که صادقانه به دولت کمک کنیم تا این میدان وسیع تر شود.
وی با تاکید بر اینکه جابجایی های مدیران باید به سمت کمال و شایسته سالاری باشد، درباره سوالی مبنی بر جابجایی احتمالی فرماندار ملایر، گفت: برای ما مهم این است که فرماندار فردی کاری و متعهد باشد و حاشیه سازی هایش قالب بر میدان کار نباشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس دهم همچنین به راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر اشاره و اضافه کرد: با توجه به ورود بخش خصوصی در این زمینه، بزودی یک مرکز دیگر غربالگری سرطان در این شهر ایجاد می شود که با استقرار متخصصان آنکولوژیست در این مراکز، ملایر قطب سرطان شناسی جنوب استان می شود.

**ملایر آماده تحولی عظیم در حوزه گردشگری است
حجت الاسلام آزادی خواه ثبت ملی مبل و منبت ملایر را شاخص ترین اقدام در حوزه فرهنگی این شهرستان بویژه در کمیسیون فرهنگی مجلس برشمرد و افزود: ملایر یکی از غنی ترین و باسابقه ترین شهرستان ها در حوزه میراث فرهنگی است و باید به دنبال نگهداشت میراث فرهنگی خودمان باشیم.
وی تاکید کرد: به طور قطع با احیا و راه اندازی فازهای مختلف شهر زیرزمینی سامن و توسعه زیرساخت ها، تحولی عظیم در حوزه گردشگری منطقه ایجاد می شود؛ به ویژه اینکه ملایر موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار غنی است.
وی پیگیری های انجام شده در راستای راه اندازی رادیو ملایر و برقراری راه آهن ملایر به تهران را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: ما به دنبال بخش خصوصی هستیم که در این زمینه یک سرمایه گذار معرفی شده و امیدواریم تا سال آینده ناوگان ریلی ملایر به تهران راه اندازی شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در حوزه سوغات به سمت محصولات باغی بویژه انگور پیش برویم، گفت: باید در این حوزه، ارتباط بین صنایع کشاورزی و صنایع دستی برقرار شود.
حجت الاسلام آزادی خواه در خصوص بررسی طرح آسان سازی ازدواج جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بیان کرد: سال 84 در مجلس هفتم مصوبه ای در قالب طرح تسهیل ازدواج جوانان مصوب شد که متاسفانه تاکنون متوقف مانده است.
وی ادامه داد: در همین راستا از روز گذشته این طرح در صحن علنی مجلس مطرح و در قالب ماده 236 عنوان شد و امیدواریم رئیس جمهوری دستور اجرای این طرح را بدهد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اعتقاد داریم که کابینه دولت دوازدهم قوی تر و توانمندتر از کابینه قبلی است و مجلس نیز ضمن حفظ روحیه انتقادی، هماهنگ با اصول اولیه دولت است.
حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به انجام اقدامات ارزنده در حوزه فرهنگی ابراز امیدواری کرد: چنانچه حلقه پایانی این حوزه در وزارت علوم نیز به سرانجام برسد، با فعالیت خوب چهار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شاهد تحول عظیمی در حوزه فرهنگ در کشور باشیم.

**ملایر شهر جهانی انگور می شود
وی همچنین با اشاره به ظرفیت ویژه ملایر در حوزه انگور گفت: برای ایجاد زیرساخت های اشتغال و توسعه این شهرستان، به دنبال ثبت نهایی انگور ملایر در سازمان فائو هستیم که هم اکنون پرونده آن در حال نهایی شدن است تا این شهرستان به عنوان شهر جهانی انگور معرفی شود.
حجت الاسلام آزادی خواه تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را از دیگر ضروریات برشمرد و افزود: در این راستا طی جلسه اخیر با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مقرر شد 15 میلیارد ریال اعتباری که از محل موقوفات ملایر از قبل برای ساخت این اورژانس مصوب شده بود، بزودی پرداخت شود و هیچ توجیهی از مسئولان مرتبط استان و شهرستان پذیرفته نیست.
وی با اشاره بروز مشکلات اخیر در نحوه ساخت و تکمیل مصلی ملایر نیز ابراز کرد: از محل منابع خیران و دستگاه های مرتبط به دنبال این هستیم تا مسیر اعتباری برای ساخت و تکمیل مصلی ایجاد کنیم.
وی در حوزه صنعت این شهرستان نیز بیان کرد: با بهره برداری از دو واحد بزرگ صنعتی فروسیلیس و ایجاد 400 فرصت شغلی، احیای فازهای شرکت ذوب آهن آلیاژی، شرکت معدن 'سرمک' و 'کیان کرد'، تحولی در حوزه صنعت و اقتصاد این شهرستان را شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام آزادی خواه پیگیری های لازم برای تفویض اختیار فرمانداری ویژه ملایر، تکمیل چهار بانده شدن محور سامن به بروجرد، آورزمان به نهاوند به طول هشت کیلومتر، تکمیل و افتتاح فاز نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر در ابتدای سال آینده را از دیگر اقداماتی برشمرد که به صورت جدی پیگیری می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر