Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان، گفت: هم اکنون بسیج جامعه زنان بر اساس نیاز روز فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی، سازندگی، مددرسانی و خدمات، نوآوری را انجام می دهد…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه باباسالاری در گفتگو با خبرنگار آرمان زنان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک به همه بسیجیان به حضور فعال زنان در همه صحنه های انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره و اظهار کرد: نقش زنان در جنگ و انقلاب اگر از مردان بیشتر نبود کمتر هم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران دفاع مقدس اگر زنان ما دفاع را در خانه ها به عنوان یک ارزش تلقی نمی کردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند و بنابر این یکی از مهم ترین عواملی که خیل عظیم بسیجیان را به سمت جبهه ها روانه می کرد همین روحیه بسیجی مادران و همسران و زنان بوده است.

* مبنای بسیاری از فعالیت های بسیج جامعه زنان تحکیم بنیان خانواده است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان، با بیان اینکه در حال حاضر هم زنان نقش برجسته ای در حضور میلیونی بسیج دارند، تصریح کرد: هم اکنون بسیج جامعه زنان بر اساس نیاز روز فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، بصیرتی، سازندگی، مددرسانی و خدمات، نوآوری را انجام می دهد و مبنای بسیاری از فعالیت های بسیج جامعه زنان تحکیم بنیان خانواده است که با توجه به آسیب های ناشی از برنامه های سوء ماهواره و شبکه اجتماعی در این زمینه برنامه هایی را آماده کرده است.

وی به اجرای دو برنامه محوری با هدف مقابله با تهدیدات نرم دشمن اشاره و عنوان کرد: برنامه دخترانه با هدف ایجاد مهارت های زندگی برای دختران و برنامه مادرانه با هدف ارتقاء سطح آگاهی مادران در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از جمله این برنامه ها است.

باباسالاری ادامه داد: با توجه به اینکه تهاجم فرهنگی دشمن با سرعت فراوان انجام می شود و با استفاده از متنوع ترین و جدیدترین ابزار در زمینه های مختلف پیش می رود از این رو لازم است برنامه های بسیج نیز با گرایش کاملا محسوس به این سمت سوق داده شود و از اتمام امکانات و توانایی ها جهت تقویت مبانی فکری و اعتقادی نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شود.

وی در خصوص مهمترین مصادیق اقدامات بسیج جامعه زنان بیان کرد: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی، فعالیت های فرهنگی و هنری، فعالیت های علمی، آموزشی و توجیهی، ایجاد تشکل های فرهنگی، گسترش فعالیت های اجتماعی، برنامه ریزی و اجرای طرح های بومی و محلی برای رفع آسیب های اجتماعی و حضور پیوسته در میدان های مختلف انقلاب اسلامی از جمله این اقدامات است.

* ضرورت تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص الگوی سوم زن مسلمان

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان، یکی از وظایف بسیج جامعه زنان را گفتمان سازی فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده عنوان کرد و افزود: در این رابطه، لازم است به تبیین بیانات ایشان در خصوص الگوی سوم زن بپردازیم که در پیام معظم له، به کنگره هفت هزار زن شهیده سال 91 آمده است.

وی در خصوص دیگر برنامه های بسیج جامعه زنان گفت: برگزاری دوره تخصصی مطالعات زنان و خانواده به مدت چهار روز با هدف تربیت مربی در راستای پاسخ گویی به شبهات حوزه زنان، برگزاری جلسات آموزش سبک زندگی اسلامی، حرکت بر اساس چشم انداز بسیج جامعه زنان با هدف ایجاد تمدن بزرگ اسلامی، احیا و تقویت و تثبیت هویت زن مسلمان و تبیین خانواده تراز انقلاب اسلانی از دیگر برنامه های بسیج جامعه زنان استان است.

باباسالاری به فعالیت های انجام شده در خصوص برنامه های مذکور اشاره و عنوان کرد: تبیین مسئله عفاف و حجاب و انجام فعالیت های فرهنگی در این خصوص، ترویج ازدواج آسان، تربیت نسلی هم تراز انقلاب اسلامی با راه اندازی بیش از 200 مهد مساجد در استان اصفهان، آگاه سازی زنان در خصوص نفوذ فرهنگی غربی از طریق برنامه های بصیرت افزایی، فرهنگ سازی در خصوص افزایش جمعیت، ارتقای سطح آگاهی زنان در خصوص مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

* فعالیت های بسیج جامعه زنان در حوزه اقتصاد

وی همچنین به فعالیت های تربیتی با ایجاد حلقه های صالحین در مقاطع مختلف سنی و تحصیلاتی اشاره کرد و در خصوص برنامه های بسیج زنان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: برگزاری دوره های آموزش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی و مدیریت مصرف در کلیه پایگاه ها و مساجد، ایجاد دوره های مهارت آموزی در رشته های صنایع دستی و مشاغل خانگی مختلف نظیر پرورش قارچ، گیاهان دارویی، کشت زعفران، صنایع تبدیلی و اعطای تسهیلات از طریق بسیج سازندگی سپاه جهت گسترش این مشاغل، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و فروش محصولات اشتغال خانگی و ایجاد صندوق های قرض الحسنه و خیریه ها در محله ها برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده ها از جمله اقدامات اقتصادی بسیج جامعه زنان بوده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان از تدوین و چاپ کتاب در خصوص شهدای شاخص زن استان اصفهان و 10 موضوع مرتبط دیگر خبر داد و افزود: علاوه بر فعالیت های ذکر شده بسیج جامعه زنان در پایگاه ها و حوزه های مقاومت اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه ای را به منظور انجام فعالیت های فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و علمی در مناطق محروم و کمتر برخوردار انجام می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور به همراه اردوهای زیارتی سیاحتی برای اعضای حلقه های صالحین در سنین مختلف از جمله برنامه های دیگر بسیج جامعه زنان است.

باباسالاری خاطر نشان کرد: از همه بانوان پر تلاش دعوت می کنیم تا با حضور پر رنگ خود در مساجد و پایگاه های بسیج در برنامه های فرهنگی متنوع شرکت کرده و با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده خود ما را در انجام بهتر امور یاری کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است