Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با اشاره به برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق تاکید کردند: این انتخابات، نقشه دشمن برای تجزیه کشورهای منطقه و یک حرکت آمریکایی صهیونیستی است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، امامان جمعه در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار داشتند: رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت ماجرای همه پرسی کردستان عراق هستند و در حقیقت عوامل این همه پرسی با این کار به ملت نجیب کرد اهانت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امامان جمعه همچنین با بیان اینکه جدایی کردستان عراق سرآغاز یک حرکت شوم برای منطقه است گفتند: تلاش برای جدا نمودن اقلیم کردستان از کشور عراق سرآغاز یک حرکت شوم و برنامه ریزی شده برای منطقه است.
خطیبان نماز جمعه در بین نمازگزاران سراسر کشور با اشاره به برجام عنوان کردند: آمریکا نبرد دیگری علیه ایران آغاز کرده و درباره برجام یاوه گویی می کند که مسئولان نظام با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، به آن پاسخ مناسب می دهند. برجام یک سند بین المللی است و هدف آمریکا از تحرکات و حرف های جدید، محدود کردن ملت ایران است.
همچنین امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کردند :برجام عهد و پیمانی بین المللی محسوب می شود که 2 سال برای این برنامه مذاکره شده و به تایید شورای امنیت رسیده است.
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور بیان داشتند:ایران اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون تمامی منافع نامشروع آمریکا را در منطقه خاورمیانه به خطر انداخته و توطئه‌های شوم این کشور عهدشکن را خنثی کرده است.
خطیبان، بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته را با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت ایران نعمتی بی بدیل است گفتند :امنیت ایران حاصل تلاش همه نیروهای مسلح شامل، نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، مرزداران و دستاوردهای دفاعی و موشکی کشور است.



**کرمانشاه
تاکید امام جمعه کرمانشاه بر حفظ یکپارچگی عراق
آیت الله آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های این هفته با اشاره به برگزاری همه پرسی کردستان عراق گفت: ما همه مسلمانیم و باید یکپارچه باشیم تا راه را برای دشمن باز نکنیم.
وی افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت ماجرای همه پرسی کردستان عراق هستند و در حقیقت عوامل این همه پرسی با این کار به ملت نجیب کرد اهانت کرده اند.
او به نقل از مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با وی گفت: جدا کردن کردستان عراق و شکستن یکپارچگی عراق خیانت به منطقه است چرا که اگر بنا باشد کشورها تکه تکه شوند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
آیت الله علما افزود: دشمن با این کار می خواهد یک اسراییل دیگری ایجاد کند همانگونه که قبلا رژیم صهیونیستی را در قلب کشورهای اسلامی نفت خیز و گازخیز ایجاد کردند.
وی تاکید کرد که از این اتفاق فقط رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا سود می برند چرا که اینها به احدی تعهد ندارند.
وی افزود: مقامات کردستان عراق با این کار خطای غیرقابل بخششی انجام داده اند چرا که قدرت های خارجی مانند آمریکا و انگلیس هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نیستند.
آیت الله علما ادامه داد که متاسفانه در ماجرای همه پرسی به دامان کشوری رفتند که 70 سال است کودک کشی می کند و این بدترین توهین به ملت مسلمان کرد است.

**اراک
امام جمعه اراک :برجام پیمانی بین المللی است که همه طرف ها باید به آن پایبند باشند
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته گفت: برجام یک عهد و پیمان بین المللی است که همه طرف های آن باید بدان پایبند باشند.
وی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: برجام عهد و پیمانی بین المللی محسوب می شود که 2 سال برای این برنامه مذاکره شده و به تایید شورای امنیت رسیده است.
وی بیان کرد: پیمان شکنی جزء ننگین ترین رفتارهایی است که برای یک دولت تصور می شود و سیاستمداران و کنگره آمریکا نباید اجازه دهند ترامپ سرنوشت ملت آمریکا را به بازی گیرد.

**قم
امام جمعه موقت قم:همه پرسی جدایی کردستان عراق حرکتی آمریکایی صهیونیستی است
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را خیانت به منطقه و تهدید آینده منطقه دانست و گفت: دست آمریکا و اسرائیل را در این برنامه به روشنی می بینیم، چراکه اگر چراغ سبز اسرائیل نبود این همه پرسی اتفاق نمی افتاد.
وی، اتحاد ایران، ترکیه، عراق و سوریه را برای عبور از این فتنه ضروری دانست و ادامه داد: پس از فتنه داعش منطقه مواجه با فتنه جدید شده است که باید کشورهای منطقه اقدامی موثر انجام دهند تا دیگر استکبار به دبنال فتنه جدید نباشد.
وی بیان کرد: نمی خواهیم کمترین آسیبی به کردهای همسایه ما وارد شود، چراکه سال ها در کنار هم زندگی کرده ایم ولی باید کردها بدانند که رهبران شان با همدستی با دشمنان منطقه به دنبال گرفتار کردن منطقه به یک باتلاق هستند.
حسینی بوشهری تاکید کرد: نقشه راه دشمن برای منطقه با برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق، تجزیه در منطقه است و ملت ها باید با این نقشه شوم به سختی مقابله کنند.

**اردبیل
امام جمعه اردبیل :جدایی کردستان عراق سرآغاز یک حرکت شوم برای منطقه است
آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به مسئله تلاش برای جدا نمودن اقلیم کردستان از کشور عراق گفت : این اقدام سرآغاز یک حرکت شوم و برنامه ریزی شده برای منطقه است.
وی افزود : حمایت آشکار آمریکا و رژیم اسرائیل از این اقدام نشان می دهد که اهداف نامبارکی در این ماجرا نهفته است.
او با اشاره به اینکه سردمداران رژیم غاصب اسرائیل می گویند که انتخابات حق یک ملت است اظهار کرد: اما در تعیین سرنوشت فلسطین اشغالی نه تنها اسرائیل بلکه تمام مدعیان مردم سالاری و دموکراسی حاضر نیستند مسئله 70 ساله فلسطین را با انتخابات حل کنند.
او گفت: این سخن نتانیاهو که در علت حمایت از رفراندوم جدایی اقلیم کردستان می گوید اگر مسلمانان از حماس دفاع بکنند موساد را در همه جا خواهند دید نشان می دهد که آنان به خاطر تامین کرامت و حقوق کردها به منطقه نیامده اند.

**سنندج
امام جمعه سنندج: کار نیروی انتظامی عبادی و مقدس است
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروهای انتظامی باید بیش از گذشته در راه حفظ امنیت جامعه و کشور گام بردارند.
وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی و پلیس به تنهایی قادر به ایجاد و حفظ امنیت در کشور نیستند تاکید کرد: مردم هم باید در این راه و برای حفظ امنیت پایدار در جامعه، پلیس را یاری کنند.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به حکمت خلقت انسان پرداخت و گفت: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده و اندیشه و اختیار به وی داده است تا به انتخاب خود، راه سعادت یا شقاوت را برگزیند.

** اهواز
امام جمعه موقت اهواز: نتانیاهو و ترامپ همان شمر و یزید زمان هستند
حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل در جهان گفت: نتانیاهو و ترامپ همان شمر و یزید زمان هستند که واقعه عاشورا را تکرار می کنند.
وی افزود: جلسات عزاداری امام حسین (ع) در ایران به دلیل حضور جوانان امسال نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نبود و باشکوهتر و پرشور برگزار شد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد:سال گذشته در کپنهاک پایتخت دانمارک در روز عاشورا 15 هزار نفر جمعیت حضور داشتند اما امسال تصاویر نشان دهنده این است که در دانمارک بیش از 50 هزار نفر از محبان اهل بیت(ع) عزاداری کرده اند.
وی ادامه داد : باید به خاندان اهل بیت اقتدا کنیم تا سعادتمند شویم و باید یزید زمان که همان ترامپ است را بشناسیم و مانند یاران امام حسین (ع) در مقابل او بایستیم.
حاجتی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: به وجود ارگان نیروی انتظامی که هر روز قوی تر ، مقتدرتر و دلسوزانه برای حفظ و امنیت کشور تلاش می کنند افتخار می کنیم.
وی افزود : از نیروی انتظامی می‌خواهیم که مقتدرانه مقابل تیراندازی هایی که در مراسم های عزاداری و جشن ها مرسوم است جلوگیری کنند.

**یاسوج
امام جمعه یاسوج:ایران توطئه‌های آمریکا را در خاورمیانه خنثی کرده است
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج گفت: ایران اسلامی از پیروزی انقلاب تاکنون تمامی منافع نامشروع آمریکا را در منطقه خاورمیانه به خطر انداخته و توطئه‌های شوم این کشور عهدشکن را خنثی کرده است.
وی ادامه داد :به همین دلیل نیز آمریکا با روش‌های مختلف درصدد مقابله با ایران اسلامی و ضربه زدن به نظام و انقلاب است اما به لطف الهی تمامی نقشه‌های شوم این کشور جنایتکار یکی پس از دیگری بی نتیجه خواهد ماند.
وی افزود: آمریکا ایجاد کننده گروهک‌های تروریستی از جمله داعش بوده و به طور همه جانبه نیز از آنها حمایت می‌کند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: آمریکا در حال حمایت تسلیحاتی و نظامی از عربستان سعودی برای کشتار مردم بی دفاع کشور اسلامی یمن است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان برگزار کننده حج نکات مهم و راهگشایی بیان فرمودند.

** شهر کرد
امام جمعه شهرکرد: امنیت ایران نعمتی بی بدیل است
حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت ایران یک نعمت بی بدیل است و دشمن آرزو دارد بتواند به امنیت ما خدشه وارد کند.
وی افزود: امنیت ایران حاصل تلاش همه نیروهای مسلح شامل، نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، مرزداران و دستاوردهای دفاعی و موشکی کشور است.
به گفته وی، خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت در مرزها و داخل کشور ستودنی است و این نیرو همپای نیروهای مسلح نقش مهمی در دفاع از کشور و امنیت پایدار دارند.
وی گفت: با توجه به حوادث منطقه و ناامنی در برخی از این کشورها، امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ است و همه باید پاسدار آن باشند.
نکونام، با بیان اینکه مردم چشم بینای نظام هستند، تاکید کرد: آنان با ایستادگی بر سر آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت مداری خویش نقش اساسی در ایجاد امنیت پایدار دارند و هر جا هم که مورد مشکوکی بود را به دستگاه های متولی گزارش دهند تا از نفوذ عوامل دشمن در همه سطوح جلوگیری شود.
خطیب جمعه شهرکرد گفت: در سال 88 عده ای با بر هم زدن نظم عمومی به انقلاب اسلامی خیانت کردند و نمی توان به راحتی از آنان گذشت، حتی برخی خواص، در این فتنه کاری را انجام دادند که باعث شد در برابر نظام موضع بگیرند، اما مردم بصیر با مواضع صریح و روشن در برابر فتنه گران ایستادند و از آرمانهای انقلاب دفاع کردند.

**قزوین
خطیب جمعه قزوین:جریان همه پرسی کردستان عراق کار رژیم صهیونیستی است
حجت الاسلام و المسلمین علی قابل امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به جریان همه پرسی کردستان عراق و موضوع استقلال این منطقه، گفت :این موضوع ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی و نوید اسرائیل دیگری در خاورمیانه است و پشت سر این کار فتنه انگیزانه نیز آمریکا قرار دارد.
وی با اشاره به شکست های پی درپی تروریست ها در عراق و سوریه، افزود: امروز داعش در حال اضمحلال است اما آمریکا با فرستادن بالگردهای خود و انتقال سران داعش به کشورهای دیگر که آن ها را تقویت می کند.
وی اضافه کرد:امروزه بسیاری شعار دفاع از حقوق زنان و عدالت جنسیتی را برای فریب دادن مردم که برگرفته از سند ننگین 2030 است سر می‌دهند که باید در این خصوص گوش ها را باز کنیم و مراقب باشیم.
امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ منعی برای حضور و فعالیت زنان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود ندارد.

**ارومیه
امام جمعه ارومیه: عزاداری در خیابان ها در تمامی روزهای محرم صحیح نیست
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر شناسایی و اصلاح نقاط ضعف عزاداری های حسینی، گفت: کشاندن دسته های عزاداری به خیابان ها به جز برخی از روزهای خاص از جمله تاسوعا و عاشورا صحیح نیست.
وی افزود: عزاداری ها باید در مساجد و حسینیه ها برگزار شود تا عزاداران حسینی از برکت وجود طلبه ها و منبرها استفاده کنند زیرا صرف عزاداری، توانایی نجات جامعه از گمراهی را ندارد.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: آئین عزاداری اهل قبیله که در دوازدهم محرم در برخی از مناطق این استان برگزار می شود نیز یکی از مراسم های با اهمیت است که باید خیابان ها برگزار شود.
به گفته وی محل تجمع مناسبی برای عزاداران آئین های عصر عاشورا و تاسوعا در ارومیه وجود ندارد و خارج شدن از شهر در این روزها یک کار اشتباه است.

**اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان: تمامیت اراضی عراق حفظ شود،جداسازی نقشه استکباری است
حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان گفت: تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق باید حفظ شود ؛ موضوع جداسازی کردستان یک نقشه استکباری است .
وی افزود: امریکا و اسراییل قصد دارند همین نقشه را برای ایران، ترکیه و سوریه نیز پیاده کنند و این کشورها و مردم آنها را تکه تکه کنند تا بر آنها حکومت کنند.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: دشمنان ما می خواهند پس از جداسازی این کشورها، اسلحه های خود را به آنها بفروشند و آنها را به جان هم بیندازند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به مسئولان تذکر دادند که مراقب مکر امریکایی ها باشید زیرا تا زمانیکه روح استکباری در آنها هست قابل اعتماد نیستند و عهد آنها قابل قبول نیست. حجت الاسلام میردامادی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: این نیرو مایه افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است زیرا تامین امنیت مردم به منزله تامین آبروی نظام است.
وی از نیروی انتظامی خواست تا در بعدهای علمی، تحلیلی و مهارت آموزشی روز به روز با جدیت بیشتری عمل کنند.

**بندر عباس
خطیب جمعه بندرعباس:ایران به یاوه گویی های آمریکا درباره برجام پاسخ می دهد
حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس گفت: آمریکا نبرد دیگری علیه ایران آغاز کرده و درباره برجام یاوه گویی می کند که مسئولان نظام با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، به آن پاسخ مناسب می دهند.
وی افزود: برجام یک سند بین المللی است و هدف آمریکا از تحرکات و حرف های جدید، محدود کردن ملت ایران است.
وی ادامه داد:حرف هایی که سردمداران آمریکا درباره برجام می زنند از سوی مردم آمریکا نیز قابل پذیرش نیست و حکومت خود را سرزنش می کنند.

**رشت
خطیب جمعه رشت: ایران اسلامی برای تحقق آرمانهای امام راحل استوار ایستاده است
حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی امام جمعه موقت رشت گفت: دشمن، تمام تلاش خود را انجام می دهد تا جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی از اهداف خود کند اما ملت ایران ذره ای از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی عقب نشینی نخواهد کرد.
وی افزود: ملت ایران بیش از سه دهه است که در راه تحقق آرمان های انقلاب، هزاران شهید تقدیم کرده اما رئیس جمهوری آمریکا ، با بد عهدی فکر می کند ایران با فشار مضاعف، عقب نشینی خواهد کرد.

**کرمان
امام جمعه موقت کرمان: سیستم امنیتی آمریکا کارساز نیست
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه حمایت آمریکا از طالبان و داعش موجب قتل و کشتار در این کشور می شود، گفت: در صورتی که این اقدامات خرابکارانه فعالیت داعش باشد ، سیستم امنیتی آمریکا کارساز نیست.
وی افزود: در صورتی که این قتل و کشتار هم نتیجه فعالیت داعش نباشد، آزادی بی حساب و کتاب اسلحه نتیجه اش کشتار مردم را دارد.
وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز امنیت در کشور حرف نخست را می زند و امکانات بدون امنیت ارزشی ندارد.
امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه امروز ایران امنیت اجتماعی، ملی و استراتژیک و امنیت مرزها را دارد گفت: برای اینکه کشور درگیر مشکلاتی نشود نیروی انتظامی وظیفه دارد در تمامی این موارد خدمات امنیتی بدهد.

**بوشهر
خطیب جمعه بوشهر:کشورهای منطقه نسبت به طرح های اختلاف برانگیز هوشیار باشند
حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر گفت: در شرایطی که تجزیه و ایجاد اختلاف در منطقه با طرح صهیونیستی همه پرسی در اقلیم کردستان عراق انجام کلید خورد، کشورهای منطقه باید بیش از پیش نسبت به چنین مسائلی هوشیار باشند.
وی افزود:در شرایط کنونی و ملتهب منطقه اتحاد بین کشورهای منطقه حائز اهمیت فراوانی است که سفر اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ایران نشان از ایجاد همگرایی بین این 2 کشور است.
وی بیان کرد: همه پرسی کردستان عراق یک اقدام نادرست بود که بسیاری از کشورها علیه آن اعلام موضع کردند.

**ایلام
امام جمعه ایلام: تجزیه عراق توطئه جدید دشمن پس از شکست داعش در منطقه است
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن همواره بر ضد نظام اسلامی در حال توطئه است و تجزیه عراق نیز توطئه جدیدی است که پس از شکست داعش در منطقه ایجاد کرده اند.
وی افزود:آنها به خیال خود درصدد هستند اسرائیل دومی را در منطقه مستقر کنند اما دسترسی ایران به اسرائیل را کوتاه می کنند و نیروهای مسلح ما به هیچ عنوان اجازه دست اندازی به کشورمان را به آنها نخواهند داد.
وی تاکید کرد: توطئه جدید آمریکا و استکبار جهانی در راستای جبران شکست های سنگین در عراق، سوریه و لبنان است و عامل آن هم شخصی است که پرونده سیاهی دارد و همیشه در راستای اهداف آمریکا و صهیونیست ها گام بر می دارد.

**سمنان
امام جمعه سمنان: جریان ضدانقلاب امروز دستگاه قضایی کشور را هدف گرفته است
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: امروز جریان‌های ضدانقلاب داخلی و خارجی، با حیله و دشمنی آشکار، ترور شخصیتی دستگاه قضایی کشور را نشانه گرفته اند.
وی افزود: با وجود این که وزارت اطلاعات هرگونه شایعات در رابطه با مدیران ارشد دستگاه قضایی کشور را رد کرده، اما بعضی از ضدانقلاب با کارشکنی و نفاق، درصدد ایجاد تفرقه در کشور هستند.
امام جمعه سمنان اضافه کرد: کشورهای همسایه به ویژه عراق باید برای حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش کنند و باید هوشیار بود تا اسراییل جدیدی در منطقه ایجاد نشود.
مومن و انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه و منش حضرت علی اکبر(ع) هستند.

**زنجان
امام جمعه زنجان: صحنه گردان واقعی استقلال کردستان عراق، آمریکاست
حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اسرائیل در ظاهر تنها حامی استقلال کردستان عراق است، اما صحنه گردان واقعی این ماجرا آمریکاست.
امام جمعه زنجان: صحنه گردان واقعی استقلال کردستان عراق، آمریکاست
وی افزود: آمریکا می خواهد غده سرطانی دوم را بعد از رژیم اشغالگر قدس در منطقه ایجاد کند.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: رهبران کشورهای منطقه و مسئولان ایران با اتحادی که در پیش گرفتند، هوشیارانه و آگاهانه با این موضوع برخورد کرده اند.
وی با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره استقلال کردستان عراق، افزود: آمریکا با ایجاد این مسئله خواهان ایجاد یک بستر مزاحمت جدید برای جهان اسلام و منطقه است.
وی با تاکید براینکه تصور کنار آمدن با آمریکا نادرست است، گفت: نمی توان با تکیه بر توهم، واقعیت ها را درباره ایالات متحده آمریکا نادیده گرفت، چرا که ماهیت 2 نظام اسلامی و استکباری متفاوت از یکدیگر است.
وی اظهار کرد: تحلیل رفتارهای دولت آمریکا از دهه های گذشته تا کنون درباره ایران به خوبی این موضوع را روشن می سازد.

**کرج
امام جمعه کرج:درپیش گرفتن تخریب به جای نقدسازنده موردپسند دشمنان است
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت که اگر ضعفی در دستگاهی وجود دارد باید با انتقاد سازنده گوشزد کرد و راه تخریب که مورد پسند دشمنان است را باید سد کرد.
وی افزود: اکنون جهان اسلام مبتلا به گروه هایی شده است که قصد و هدفی جز نابودی اسلام ندارند، بنابراین باید کاری کرد که ایام محرم مانند اربعین آگاهی بخش و حرکت آفرین باشد و انقلاب روحی و اخلاقی ایجاد کند.
وی گفت: دشمن تلاش می کند از هر فرصتی برای تضعیف نظام استفاده کرده و بی اعتمادی به دستگاه ها و نهادهای انقلابی را ترویج دهد و دستگاهی که کار خود را درست انجام می دهد مورد تهدید و آماج انتقادات می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مردم ثابت کرده اند که هر گاه کسی با زور با آنان سخن گفت، در مقابل این زور با قاطعیت ایستادگی می کنند.
وی اضافه کرد: آمریکا توانایی برقراری امنیت داخلی خود را ندارد و برای از بین بردن انسان ها در کشورها بودجه تصویب کرده و از تروریست ها حمایت می کند که این ترفند تاکنون بر ملت ما اثر نکرده است.
/1354
تهیه و انتشار :پروانه امانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی

بین الملل تابناک: حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو، نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی، اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل، حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی و حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی

نتایج نظرسنجی جدید موسسه راسموسن نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی وقوع یک جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل

یک رسانه آمریکایی عصر روز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

 بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی

گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

این نخستین بار است که گروه مقاومت بحرین موسوم به سرایا الاشتر به اسرائیل حمله می کند.

گروه‌هان‌های الاشتر (سرایا الاشتر) به عنوان گروه مقاومت اسلامی بحرین تصاویری از حمله پهپادی به ساختمان شرکت حمل و نقل «تراک نت» در بندر ایلات خبر داد.

شرکت تراک نت پس از محاصره دریایی بندر ایلات از سوی یمنی‌ها، اقدام به انتقال زمینی کالا از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس به فلسطین اشغالی کرده است.

حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق

منابع رسمی سوریه بامداد جمعه گزارش دادند که حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق تاکنون هشت زخمی برجای گذاشته است.

 یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

 

 

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • حملات داعش در عراق شروع شد