Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مسئولین فرهنگی جامعه ضعف های هیئات مذهبی را جدی بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، برگزاری مراسمات مذهبی در محلی به دور از مساجد را امری نادرست و اشتباه خواند و اظهار داشت: مردم قبل از عزاداری در معابر عمومی باید در مساجد و حسینیه ها بر پای منبر نشسته و به اهداف قیام امام حسین(ع) گوش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: مسئولین فرهنگی و هیئات باید توجه داشته باشند که اهداف قیام عاشورا در مساجد به درستی تبیین و تشریح شود، چراکه برپایی تکایای خیابانی، سخنرانی و بیان چگونگی قیام عاشورا را از بین برده و مردم را به ضلالت و گمراهی می کشاند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: باید آداب عزاداری امام حسین(ع)حفظ شده و از مزاحمت های شبانه با آلات موسیقی جلوگیری شود. مسئولین فرهنگی و از همه مهم تر سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان های مربوطه ضعف های هیئات مذهبی را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآیند تا عزاداری حسینی بهتر و در شان مردم استانمان را شاهد باشیم.
وی، همچنین در این خصوص ابراز کرد: تجمع حسینی مناسبی در روزهای عاشورا و تاسوعا برگزار نمی شود. هیئات مذهبی باید اتحاد داشته و همچون زنجان، اردبیل و دیگر استان ها عزاداری های عمومی متمرکز برگزار کنند.
خطیب جمعه ارومیه، ضمن گلایه از برگزار نشدن مراسمی به مناسبت روز اهل قبور در سطح شهر، گفت : روز اهل قبور روزی بسیار مهم است و باید دستجات عزاداری به شکلی منسجم و متحد و به صورتی که نشان دهنده روز اهل قبول باشند در مجامع عمومی حاضر شده و عزاداری کنند.
وی، در ادامه ضمن تبریک هفته ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی با قدرت و اقتدار امنیت را در مرزهای استان برقرار می کند و امنیت و آسایش کشورمان را اکنون مدیون تلاش های بی وقفه این عزیزان و ارگان های مرتبط هستیم.
حجت الاسلام قریشی، با اشاره به روز سالمندان تصریح کرد: این روز به پاس احترام و ارزش به سالمندان کشورمان نامگذاری شده اما امروز متاسفانه شاهد افزایش خانه های سالمندان در سطح جامعه هستیم که این نشان از وضعیت نامطلوب جامعه دارد.
وی، اظهار داشت: خانه سالمندان نیاز جامعه است اما در مواقعی ضروری و حساس باید بدانیم خداوند بر ارزش و احترام به پدر و مادر تاکید داشته و پس از حق خود، حق پدر و مادر را بیان کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به موضوع معاد و تقوای انسان ها گفت: انسان پس از مرگ ابتدا وارد عالم برزخ شده و تا روز قیامت و وارد شدن در عالم قیامت در عالم برزخ می ماند و دارای درک و شعور است و کسانی که به دیدار وی رفته را شناخته و متوجه می شود و به میزان اعمال و منزلت خود خداوند اجازه دیدار خانواده را به وی می دهد.

هدف از هجمه به دستگاه قضا، تضعیف ولایت فقیه است

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهداف و برنامه های دشمنان اسلام و ایران، اظهار کرد: دشمنان با توطئه چینی به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند و برای دست یابی به این اهداف خود از هیچ توطئه ای فروگذار نمی کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان سه هدف عمده را برای دست یابی به اهداف خود دنبال می کنند، افزود: دشمنان سه هدف را نشانه گرفته اند و می خواهند آنها را از بین ببرند.
وی گفت: هدف اول دشمنان از بین بردن فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت در جامعه است و در این راستا می خواهد تا با تضعیف هیئت ها و مراسمات عزاداری و به انحراف کشاندن آنها به اهداف خود دست یابد و لذا باید توجه داشت که در راستای توسعه هیئت ها و ترویج فرهنگ عاشورایی و اباعبدالله الحسین(ع) گام برداریم.
حسن زاده با بیان اینکه هدف دوم دشمنان از بین بردن امید در جامعه و اعتقاد به مهدویت است، تصریح کرد: می خواهند اعتقاد به منجی عالم بشریت و مهدویت و فرهنگ انتظار و امید را از بین ببرند و می دانند که اگر انسان ها به منجی اعتقاد داشته باشند، منحرف نمی شوند و لذا این را نشانه گرفته اند.
امام جمعه میاندوآب هدف اصلی دشمنان را ولایت فقیه عنوان و اظهار کرد: دشمنان ولایت فقیه را نشانه گرفته اند و در این راه نیز کسانی را که منتسب به ولی فقیه هستند، مورد هجمه قرار می دهند و یک روز دستگاه قضایی و روز دیگر سایر افراد و دستگاه ها را مورد هجوم قرار می دهند.
وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت، گفت: لبیک یا حسین(ع) شعار و عین اعتقاد ماست و همه باید توجه داشته باشیم که تا زمانی که دیده بان ها را در نظر داشته باشیم، فتنه های دشمنان خنثی و به خودشان برمی گردانیم.
حسن زاده به آثار حب ریاست در آدمی اشاره و اظهار کرد: حب ریاست و مقام، مرضی است که دین و معنویت را در انسان زایل کرده و او را از پیشرفت باز می دارد.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید برای پیشرفت جامعه، نفسانیت را کنار بگذاریم، تصریح کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم، باید نفسانیت خود را ذبح کرده و دست در دست هم بدهیم تا پیشرفت را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه کشور ما پر از معادن و منابع برای پیشرفت است، افزود: در ۳۸ سال گذشته انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی را داشته ایم ولی کشور ما از منابع برای پیشرفت و توسعه بیشتر سرشار است و باید از این منابع استفاده و با اتحاد و همدلی شاهد پیشرفت جامعه باشیم.
حسن زاده با بیان اینکه اینکه فکر کنیم فقط من می توانم، فکر غلطی است، اظهار کرد: متاسفانه در برخی مواقع کسانی که پاپیچ می شوند بیشتر از کسانی هستند که از دست می گیرند و این امر نیز نمی تواند سبب پیشرفت شود.
امام جمعه میاندوآب با انتقاد از وجود پرونده های بسیار قضایی در این شهرستان، گفت: وجود ۵۶ هزار پرونده قضایی شایسته نبوده و همه ریش سفیدان و بزرگترها باید دست به کار شده و مانع از تشکیل پرونده های قضایی شوند، نباید به گونه ای باشد که بر سر یک موضوع کوچک فورا به دستگاه قضایی مراجعه و پرونده سازی شود.
وی هم چنین با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسمات عزاداری ها، افزود: همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و عاشورا نیز فرصتی برای جذب حداکثری است و لذا باید دسته جات و هیئت های عزاداری را رونق داد و هیئت ها را برپا کرد.
حسن زاده به توطئه های دشمنان اشاره و تصریح کرد: دشمنان، جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته و بر روی آنها برنامه ریزی می کنند و لذا باید هوشیار و آگاه بود و خانواده ها نیز در این زمینه آگاه باشند.

رژیم صهیونیستی در حال لانه سازی در منطقه است
به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حضرت زینب (س) الگو و سرلوحه زنان دنیا است.
وی تصریح کرد: دشمنان در حال الگوپردازی برای جامعه هستند و استکبار بداند در جامعه ای که حضرت زینب(س) الگو باشد نمی توانند به اهداف خود برسند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید محسن حججی افزود: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به وضوح در شهید حججی نمایان بود.
به گفته وی حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی نشان داد روحیه انقلابی در تمام جوانان این ملت وجود دارد، جوانان ملت ما در هر صحنه ای که نیاز باشد جان خود را برای وطن، ملت و غیرت، نثار می کنند.
طالبی گفت: مسئولان فرهنگی جامعه باید سبک زندگی طیب، طاهر و شجاعت مند را در جامعه بیش از پیش ترویج دهند تا گسترش فرهنگ غربی با شکست مواجه شود.
وی با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان تصریح کرد: کشور های همسایه در برابر تحرکات و برنامه های رژیم صهیونیستی اقدام مشترک انجام دهند.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: رژیم صهیونیستی جاهل می خواهد در منطقه برای خود لانه درست کند، سران این رژِم بدانند هر چقدر بخواهند به مرزهای ایران نزدیک تر شوند نابودی خود را رقم می زنند.
طالبی با اشاره به ۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک اظهار کرد: ۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک نامگذاری شده است و باید برای این روز برنامه های مناسب و آموزش های خاص برگزار شود.
امام جمعه پلدشت افزود: پیام عاشورا باید بعد از عاشورا نیز ادامه پیدا کرده و فضا سازی های مناسب صورت گیرد.

شهید حججی سر خود را داد تا اسلام پایدار باشد

به گزارش کانی پرس؛ امام جمعه بوکان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز تبعید امام راحل (ره) از ترکیه به عراق اظهار داشت: اما راحل(ره) در روز ۱۳ مهر به همره فرزندانشان از ترکیه به عراق تبعید شدند اما در آنجا با استقبال پرشور مردم مواجه شد و همه او را دوست داشتند.
ماموستا عبدالرحمن خلیغه زاده افزود: دوران اقامت و طولانی مدت امام در نجف با سختی‌های زیادی برای امام گذشت و کسانی که در لباس دین به اما توهین‌های زیادی کردند اما هیچ یک از این مصائب و مشکلات نتوانست اما را از راهی که در پیش گرفته بود منصرف کند.
وی با اشاره به تشییع جنازه شهید مدافع حرم خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی کسی بود که سر خود را در راه اسلام داد تا اسلام پایدار باشد.
خطیب نماز جمعه بوکان با اشاره به فداکاری و استقامت اسرا و مفقودین در دوران جنگ تاکید کرد: اسرا و مفقودین با الگو گرفتن از اسران روز یازده محرم عاشورا حماسه آفریدند و به دشمن ثابت کردند که تا پای جان برای خفاظت از انقلاب و کشورشان مبارزه می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید استقامت و فداکاری آنها به درستی تبیین شود تا الگوی برای همگان قرار گیرند و قدردان از خودگذشتیگی آنها باشیم.
امام جمعه بوکان با تبریک هفته ناجا به سبز جامگان بیان کرد: افراد نیریو انتظامی کسانی هستند که زحمت زیادی برای حفاظت از جان و مال و ثروت و فرزندان ما انجام می‌دهند و ما هم باید با همکاری کردن با آنها قدردان تلاش و زحمت این عزیزان باشیم تا این امنیت همچنان پایدار باشد.

خدمت با مدل ریاست برای مسولین در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیحی نیا در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی بر یادآوری مرگ تاکید کرد و تحصیل معرفت برای جدایی از دنیا در این زمینه را مهم برشمرد.

وی دوری از گناه ،عمل به واجبات و فرایض و نیز محبت دنیا را از دل خارج کردن را از جمله راهکارهای جدایی از دنیا بدون ترس و واهمه عنوان کرد.

فصیحی نیا فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و افزود: از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است و به تنهایی قادر به ادامه زندگی نیست از اینرو نیازمند قانون است و در زندگی اجتماعی قانون جزء لاینفک است پس برای اجرای صحیح این قانون و عمل به آن نیروی انتظامی بعنوان ارگانی که برخواسته از خون شهداء و ریشه در حکومت الله دارد بایست بنحو احسن انجام وظیفه نماید.

امام جمعه شاهین دژ در توصیه به پرسنل نیروی انتظامی گفت : باید قاطعیت و اقتدار و عزت همیشگی حفظ شده و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب را جزء رسالت اصلی خود قرار دهند و امربه معروف و نهی از منکر را در راس کار خود قرار دهند.

وی افزود : خدمت با مدل ریاست را از خود دورسازید چراکه این نوع خدمت در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ مجهز شدن پرسنل نیروی انتظامی به علم روز دنیا و فناوری های نوین و گزینش افراد متخصص در نیروی انتظامی را مهم دانست و گفت: با توجه به پیشرفت روز افزون علم در دنیا نیاز هست تا در این زمینه نیروی انتظامی علاوه از منطبق سازی عملکرد خود با فناوری های روز دنیا گامهای موثرتری در این زمینه بردارد.

وی در پایان به شایعه پردازی بدخواهان نظام و انقلاب در مورد فتنه گران گفت : در زمینه فتنه و فتنه گران نظام جمهوری اسلامی نهایت رافت و عطوفت را به خرج داده است و حصر خانگی بهترین رافت است و رافت زمانی معنای واقعی خود را پیدا میکند که توبه کرده باشند چراکه هر نظامی غیر از نظام اسلامی بود اینگونه برخورد نمیکرد و اشد مجازات را تعیین می نمود.

حجت الاسلام فصیحی نیا تصریح کرد: اینان با آبروی نظام بازی کردند و در عاشورای حسینی حتک حرمت کردند از اینرو فتنه گران و سران فتنه خط قرمز ما هستند.

امنیت ما مرهون رشادت های نیروهای نظامی و انتظامی است

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک هفته ناجا و لزوم وجود امنیت در جامعه اشاره کرده و گفت : امنیت جامعه در سایه نیروهای نظامی و انتظامی است لذا باید از این نیروها صمیمانه تقدیر و تشکر بشود.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای هنگ مرزی گفت: حضور این نیروها می باشد که باعث زندگی آسان و آسوده در مرزها شده است .

وی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری به بیانات ایشان اشاره کرده و گفت: در دیداری که حضرت آقا با رئیس جمهور ترکیه داشتند به حمایت اسرائیل از تشکیل اقلیم کردستان و مشکلات آن اشاره و جنایات جدید را در پی تشکیل این توطئه دانستند .

رنجبری افزود : حضرت آقا به تشییع جنازه شهید مدافع حرم شهید محسن حججی اشاره و و آن شهید والامقام را سخنگوی شهدا دانستند .
رنجبری با اشاره به روز دامپزشکی گفت : ۴۹ درصد بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است و لازم توجه جدی به واکسیناسیون می باشد .

در ادامه امام جمعه ماکو ضمن تبریک روز روستا و عشایر گفت : ۱۱ هزار روستایی به حاشیه شهرها اتراق کردند که این تهدید جدی برای روستاییان می باشد که باعث کاهش جمعیت روستاها می شود .

وی با بیان اینکه یک شبکه تلویزیونی روستایی از سوی صدا و سیما راه‌اندازی شده است گفت : این کار کار بسیار ارزنده ای می باشد چراکه موجب نشان دادن زحمات این قشر زحمتکش می شود .

وی تصریح کرد : راه اندازی مجمع نخبگان روستایی برای استفاده از ظرفیت روستاییان و تقسیم بندی مساوی امکانات و تجهیزات رفاهی، اجتماعی و معیشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به روز جهانی کودک و اهمیت تربیت گفت : تربیت کودکان توسط والدین و معلمان باید مورد توجه قرار گیرد .

لازم به ذکر می باشد که در بین الصلاتین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماکو ضمن تبریک هفته ناجا ، گزارش مختصری از عملکرد نیروی انتظامی ارائه داد وی گفت : ۱۰ باند قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون دستگیر شدند ، ۲۸ درصد افزایش کشف قاچاق کالا داشته ایم و ۹۲ درصد سرقت های انجام شده در شهرستان کشف شده است .

عزم جدی دولت برای حل مشکلات روستاییان ضروری است

حجت الاسلام شکوری در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا،با قدردانی از تلاش ها و زحمات طاقت فرسای روستاییان به بخشی از مشکلات روستاییان اشاره کردند و افزودند: فرسایش خاک زمینهای کشاورزی و دامداری،گرانی ابزار ، ادوات و لوازم کشاورزی،بالا بودن هزینه ها و پایین بودن قیمت محصولات،نبود سیستم آموزشی برای کشاورزان،بیمه نبودن زمینهای کشاورزی،نبود مراکز دفن زباله و تأسیسات فاضلاب،تغییر کاربری اراضی و تخریب مناطق حفاظت شده،مشکلات اعطای تسهیلات و اعتبارات،مشکلات مربوط به اجرای طرح هادی،مشکلات متعدد مربوط به دامداری،نارساییهای آموزش در مدارس روستایی و مشکل اساسی مهاجرت نمونه هایی از مشکلات روستایین عزیز می باشد.

حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن ارزش ها و معیارهای تقوا اظهار داشت رسول خدا(ص) می فرماید ایمان جز با محبت ما اهل بیت کامل نمی شود.

خطیب جمعه در بخش دوم خطبه اول با اشاره به آثار و نتایج قیام عاشورا اظهار داشتند دستگاه خلافت اموی تصور می کرد با شهادت امام حسین(ع) و یاران او و اسارت زنان و کودکان ایشان به هدف خود رسیده است در حالی که شهادت شهدای کربلا و اسارت اهل بیت امام دین اسلام را بیمه کرد .وی با اشاره به مواضع دانشمندانی همانند موسیو ماربین آلمانی ،سید قطب مصری و گاندی رهبر هندوستان در ارتباط با حماسه عاشورا گفت حماسه عاشورا الگو برای همه آزادگان جهان می باشد.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به ۱۴ مهر روز هجرت رهبر کبیر انقلاب به کشور فرانسه اظهار داشت به دنبال رحلت حاج آقا مصطفی فرزند امام مبارزات در ایران روح و تحرک جدید و فوق العاده پیدا کرد مسئولان ایران و عراق طی جلسات متعددی به این نتیجه رسیدند که فعالیتهای امام در نجف برای هر دو کشور مضرّ است.

عضو شورای استانی مدارس علمیه با اشاره به ۲۰ مهر و ۲۱ محرم روز رحلت علامه حلی اظهار داشت مناظره علامه حلی با علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت و مغلوب شدن آنان در برابر علامه موجب شیعه شدن شاه مغول سلطان خدابنده گردید در نهایت شیعه گری در ایران گسترش پیدا کرد.

خطیب در پایان خطبه دوم با اشاره به ۱۹ مهر روز تأسیس مجمع جهانی تقریب بین المذاهب با دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی با اشاره به وظایف و رسالت های این مجمع اظهار داشت این مجمع سازمانی است غیر دولتی متشکل از گروهی از اندیشمندان و عالمان دینی جهان اسلام از کشورهای ایران ،مصر ،آمریکا ،فرانسه ،تونس،سوریه ،عربستان ،عراق ،پاکستان ،افغانستان ،اردن،قطر،مغرب،سنگال،استرالیا،سوئد و سودان.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند