Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@00:11:18 GMT

رونق گردشگری زمستانی با سرمایه گذاری در آلوارس

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۳۸۹۴

‍‍‍‍‍‍

مجموعه ورزشی و گردشگری پیست اسکی آلوارس در 24 کیلومتری سرعین و 12 کیلومتری روستای آلوارس واقع شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منطقه آلوارس که به «بام گردشگری استان اردبیل» معروف شده است ، در تابستانها پناهگاه مسافرانی است که از گرمای سوزان و آلودگی هوای شهرهای بزرگ به دامنه های سبلان پناه می آورند ، اما مزیت اصلی منطقه آلوارس در فصل زمستان خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آلوارس مرتفع ترین منطقه گردشگری استان اردبیل است که ارتفاع پیست اسکی آن از سطح دریا حدود 3 هزار و 200 متر است.
این پیست حدود 7 تا 8 ماه سال دارای برف است و از لحاظ رتبه ماندگاری برف در کشور اول و از نظر وسعت نیز دومین پیست بزرگ اسکی کشور محسوب می شود. از این رو آلوارس قطب گردشگری زمستانی استان اردبیل محسوب می شود.
همجواری این پیست اسکی با آبگرم های سرعین و امکانات اقامتی آن باعث شده است تا استان اردبیل از ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزشهای زمستانی در کشور و حتی منطقه برخوردار شود.
 
 
توجه به گردشگری زمستانی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری در این استان در حال حاضر فصلی است و فقط در فصل تابستان شاهد حضور خیل گردشگران در این استان هستیم.
کریم حاجی زاده از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر جهت رونق بخشیدن به گردشگری استان در فصل زمستان خبر داد و افزود: در همین باره افزایش امکانات و زیرساخت های لازم برای استفاده از جاذبه های استان اردبیل در فصل زمستان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه شهرستان های مشگین شهر و خلخال باید همپا با شهرستان سرعین که دارای استعدادهای قابل توجهی در حوزه ورزش و تفریحات زمستانی هستند، فعال شوند افزود: با این حال پیست اسکی آلوارس به دلیل نزدیکی به سرعین و قرار گرفتن در دامنه های سبلان می تواند به محور توسعه گردشگری زمستانی استان تبدیل شود.
 
سرمایه گذاری بیشتر در آلوارس
استاندار اردبیل در بازدید از امکانات گردشگری شهر سرعین و پیست اسکی آلوارس گفت: تقویت گردشگری زمستانی جز اولویت های اول توسعه صنعت گردشگری این استان است.
اکبر بهنام جو با یادآوری اینکه شهر سرعین به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور و استان اردبیل است افزود: برای توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل باید گردشگری زمستانی استان اردبیل را فعال کنیم که یکی از راههای آن توجه ویژه به ورزش های زمستانی است.
این مسئول بر لزوم مطالعه هر چه سریع تر طرح جامع گردشگری شهرستان سرعین و تدوین آن توسط مشاوران توانمند داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: حمایت از بخش خصوصی در راه اندازی پیست های اسکی جدید در مناطق مستعد می تواند سرعت بیشتری به رونق گردشگری در فصل زمستان بدهد که در همین باره توسعه سرمایه گذاریها در پیست اسکی آلوارس که دارای سابقه فعالیت در این حوزه است در دستور کار قرار گرفته است.
 استاندار اردبیل تصریح کرد: در سالهای گذشته فاز نخست پیست اسکی آلوارس با یک تله سیژ افتتاح شده است و در حال حاضر فاز دوم تلاش می کنیم تا فاز دوم این مجموعه در قالب تله کابین گردشگری و فاز سوم با تله کابین ویژه اسکی بازان حرفه ای در آینده افتتاح شود.
بهنام جو با بیان اینکه سرمایه گذار مجموعه ورزشی وتفریحی آلوارس برای انجام سرمایه گذاریهای بیشتر جهت توسعه این مجموعه ااعلام آمادگی کامل کرده است افزود: استانداری اردبیل و دستگاه های مسئول با تمام توان از طرح توسعه این مجموعه حمایت می کنند.
وی با خاطرنشان کردن اینکه بهسازی جاده دسترسی به پیست اسکی آلوارس جز برنامه های اولویت دار شهرستان سرعین است ، بر لزوم تکمیل هتل نیمه کاره در مجموعه پیست اسکی آلوارس تا پایان سال آینده تاکید کرد و گفت: به همین منظور تسهیلات لازم به سرمایه گذار طرح پرداخت می شود.
  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
برگزاری مسابقات اسکی سراسری
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم از برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات اسکی سراسری در پیست آلوارس در بهمن امسال خبر داد و گفت: برگزاری این مسابقات به تحرک بخشی حوزه گردشگری شهرستان سرعین در فصل زمستان کمک می کند.
ایوب بهتاج افزود: پیست اسکی آلوارس بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط 2 و 3 تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه شاهد برگزاری مسابقات جهانی در این مجموعه خواهیم بود.
بدون شک با سرمایه گذاری بیشتر در آلوارس و بهسازی جاده و ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی کافی ، شاهد توسعه ورزش های زمستانی و جذب گردشگران بیشتر داخلی و خارجی به استان در فصل زمستان خواهیم بود.   * نویسنده : یاشار پورمجید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها

پس از بارش سنیگن بارانهای بی سابقه در این وقت سال در خوزستان، دمای هوای بعضی شهرها با ۱۵ درجه کاهش پیدا کرده است و این هوا یادآور نیمه اول برج ۱۲ زمستان است

باران نعمت الهی و کاهش چشم گیر دما موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرده است و البته به بعضی از زمینهای کشاورزی به خصوص محصول گندم خسارت زد. هرچند اکثر کشاورزان محصول خود را قبل از باران ها برداشت کرده بودند.

اکنون با هوای مطلوب در استان، تمام کولرهای گازی خاموش شدند و مردم از هوای پاک و بهاری لذت می برند.
حداقل دمای هوای شهرستان شوش در روز دوشنبه هفته جاری ۳۸ درجه سانتیگراد بود اما امروز پنجشنبه حداقل دمای هوای در این شهرستان به ۲۶ درجه سانتیگراد رسیده و سبب خنگی هوا شده است.

خبرهای سازمان هواشناسی برای امشب و فردا نیز باران پیش بینی کرده است که خوشحالی خاصی به مردم داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902199

دیگر خبرها

  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو