Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@04:30:50 GMT

آمریکا در تمامی نهادهای نظام آدم داشت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۹۶۷

آمریکا در تمامی نهادهای نظام آدم داشت

به گزارش ایسکانیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در همایش بازخوانی لانه جاسوسی آمریکا که از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: هدف از بازخوانی اسناد لانه جاسوسی این است که از یک سوراخ چندبار گزیده نشویم، البته بعد انقلاب یکی دو بار گزیده شدیم و باید مراقب باشیم برای بار چندم گزیده نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سی و هشت سال گذشته اسناد لانه جاسوسی را به درستی و از ابعاد مختلف بررسی نکردیم برای همین برخی پروژه‌های دشمن چندین بار تکرار شده است، واژه‌هایی همچون صلح طلبان، جنگ طلبان، افراطیون و چنین واژه‌هایی در اسناد لانه جاسوسی به آنها اشاره شده که نشان می‌دهد برای ما از آن زمان برنامه داشته‌اند و متاسفانه ما به آنها بی توجهی کردیم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نخستین کودتای نفتی دنیا در ایران و توسط آمریکا انجام شد، اظهار داشت: ایران برای آمریکا و انگلیس بسیار مهم بود، آنها حاضر بودند همه جا را از دست بدهند غیر از ایران و اسرائیل، حتی از دست دادن ایران را بدتر از سقوط اسرائیل می‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: قبل از انقلاب گاهی تا صد هزار مستشار و جاسوس آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در ایران بودند و تمام روسای کشور باید به اینها گزارش می‌دادند، حتی رئیس دانشگاه هم باید با هماهنگی با آنها انتخاب می‌شد و این وضعیت عزت و اقتدار و استقلال کشور بود.

وی گفت: آمریکا باور نمی‌کرد در ایران انقلاب اتفاق افتد آن هم از نوع دینی و با این همه وسعت مردمی، آنها می‌گویند در هیچ انقلابی مردم اینگونه حضور نداشته‌اند.

در خصوص زبان هم بیش از سی تا چهل سند در اسناد لانه جاسوسی وجود دارد، یک زمان زبان فارسی و عربی از غرب اروپا تا سواحل شرقی چین زبان کل ملت‌ها بود ولی بعد هر جا کشورها به دست اینها افتاد زبان خود را معرفی کردند.

رحیم‌پور گفت: در اسناد لانه جاسوسی یک سند وجود دارد از یک پروژه برای تیم‌های جاسوسی که قرار بود بعد از انقلاب فعالیت کنند و به اقشار مختلف وصل شوند، در همین راستا می‌بینیم که چند نفر در دولت موقت و در بین مسؤولان با سازمان سیا مرتبط هستند، حتی در بین مرجعیت هم نفوذ کردند و می‌بینیم برخی از آنها با امام هم درافتادند که نهایت امام دستور به حصر خانگی آنها داد.

وی افزود: آمریکا در بین همه اقشار حتی تشکل‌های دانشجویی جاسوس داشت و به همراه برخی کشورها برای مقابله با ایران یک اتاق فکر ایجاد کردند که البته هنوز هم پابرجاست. آمریکا هر روز به فکر توطئه علیه ایران است، انقلاب ما ماجرای داعش را جمع می‌کند آنها غائله کردستان عراق را راه می‌اندازند و هر فتنه‌ای خنثی می‌شود سراغ فتنه دیگری می‌روند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اتفاقاتی که در سوریه و عراق رخ داد قرار بود در داخل کشور ما انجام شود ولی قدرت و اقتدار ایران مانع شد. باید مسؤولان را جمع کنیم تا اسناد لانه جاسوسی را بخوانند و بعد از آنها امتحان بگیریم البته بیشتر آنها تجدید می‌شوند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: تحریم‌ها از ابتدای انقلاب بوده و اینهایی که می‌گویند مربوط به هسته‌ای است دروغ می‌گویند. برجام و مذاکرات با آمریکا بود و پنج به علاوه یک شده بود یک منهای پنج، حالا می‌گویند آمریکا برود بقیه هستند.

وی افزود: حدود دوسال پیش برخی آمدند در رابطه با مذاکرات در خیابان جشن گرفتند و رقصیدند، البته در بالای شهر وگرنه مشکل توده ملت بی عرضه‌گی برخی مسؤولان است، آنهایی که می‌خندیدند و غش می‌کردند الان حرف‌هایی می‌زنند که اگر یک سال و نیم کسی می‌گفت می‌گفتند اینها جنگ طلب و طرفدار تحریم هستند، اگر کسی اسناد لانه جاسوسی را می‌خواند سی و چند سال پیش می‌فهمید که اینها بدعهد هستند.

رحیم‌پور ازغدی در رابطه با اسناد کشف شده دیگر از لانه جاسوسی گفت: آمریکا در طرحی ایران را به هفت کشور تقسیم کرده بود، عراق را هم در نظر داشتند که به سه کشور تقسیم کنند. ولی اگر این تقسیم بندی‌ها خوب است و می‌خواهند ایران و عراق و کشورهای اسلامی را به کشورهای جدا از هم تجزیه کنند پس چرا آمریکا و غرب براساس دین، قومیت و مذهب تقسیم نمی‌شوند؟ اگر قرار باشد اینگونه را تقسیم بندی کنیم اروپا به 35 کشور و هر ایالت آمریکا هم به یک کشور تبدیل خواهند شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: آمریکا تا به امروز اجازه نداده آمار مسلمانان اعلام شود در اروپا هم این اواخر اگر در برخی کشورها مدیران مسلمان بکار گرفته شده اند با این شرط بوده رویکرد اسلامی نداشته باشند و کسی با صفت مسلمانی نمی‌تواند بیاید.

وی در ادامه به خدمات حکومت پهلوی به امریکا اشاره کرد و یادآور شد: شاه و فرح مانند دو نوکر بدبخت برای آمریکا خدمت کردند ولی آخر هم دیدیم که آمریکایی ها به فکر منافع خودشان بودند و بعد از انقلاب شاه و فرح را رها کردند تا ببینند می‌توانند بعد از انقلاب در ایران منافعی داشته باشند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: یک مصاحبه از فرح پهلوی خواندم که واقعا برای آنها غصه خوردم. آنها 40 سال به ملت خیانت کرده و نوکری آمریکا را کردند ولی در آخر آنها را برای درمان شاه بجای بیمارستان به دیوانه خانه بردند.

وی افزود: بعد از انقلاب چند تیم از آمریکا برای سرنگونی و تسلیم انقلاب به ایران آمدند و بررسی هایی را انجام دادند، آنها متوجه شدند بعد از انقلاب خیلی از منافع خود را از دست داده است.

رحیم‌پور ازغدی گفت: زمان شاه « برد-برد» به معنای واقعی برای آمریکا بود و امروز هم بحث برد- بردی که مطرح می شود هر دو بردها برای آن طرف است، آمریکا همواره به دنبال منافع خودش بوده و مگر کسی منگول باشد که متوجه این مسئله نشود.

وی افزود: آمریکایی ها یک فرد قمارباز و عرق خور که در اصطبل پهن جمع می کرد را به عنوان شاه ایران روی کار آوردند و بعد گفتند این کوروش کبیر است. کوروش و داریوش و خشایار که پدر امپراطوری روم و غرب را درآورند اینها که نوکر نوکرهای غرب بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در اسناد لانه جاسوسی آمده که ایران را باید در برابر اسلام تعریف کنیم، در حالیکه ایران هرچه افتخار دارد برای بعد از اسلام است، در زمان قبل از اسلام علم آموزی برای مردم ممنوع بود، آخرین شاه ساسانی 3 هزار تا زن داشت ولی اسلام آمد همه اینها را نفی کرد.

وی افزود: ما به تمدن چندهزار ساله خود افتخار می کنیم، امیدواریم کوروش همان ذوالقرنین باشد و اگر هم نباشد ما با بخش مثبت آنها موافقیم و اگر هم بخش منفی داشته باشد با آن مخالفیم.

رحیم‌پور ازغدی اظهارداشت: معیار ما انسان بودن، اخلاقی بودن، و حق محور بودن است، می خواهد برای هر جایی باشد، هیچ نژادی نژاد برتر نیست و باید به موقعیت سایر انسانها احترام گذاشت و هرکس انسان تر است با ارزش تر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اسناد لانه جاسوسی آمده که باید از از شکاف های مذهبی و قومی مردم ایران و تقابل ایران و اسلام استفاده کنیم. بعد از اسلام هزاران نابغه در ایران تربیت شده، بزرگترین تمدن تاریخ تمدن ایرانی اسلامی بوده ولی اینها می خواهند دعوای ایران و اسلام راه بیاندازند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود به دنبال برنامه ریزی برای اعتصاب کارگران، درگیری بین کارگران و آشوب در دانشگاه ها و مسائل این چنینی بودند. در همین راستا می بینیم کشاورزی ایران نابود شد، حتی دانشگاه هایی هم که قبل انقلاب ساختند اصلا تولید علم نداشتند. کار به جایی رسید برای ادبیات فارسی از انگلیس استاد آوردند تا با زبان انگلیسی ادبیات فارسی درس بدهد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: آنها می خواستند در جنگ تجزیه کردستان 5 استان را از هم جدا کنند، ما در کردستان هزاران شهید دادیم ولی وقتی موفق نشدند جنگ عراق با ایران را راه انداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اسناد لانه جاسوسی آمده که می‌گویند در ایران یک عده معتدل و میانه رو هستند که مخالف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هستند، یک گروه افراطیون هستند تحت عنوان دادگاه های انقلاب، سپاه پاسداران و جوانان شیفته خمینی که فقط به حرف های خمینی گوش می دهند و می گوید باید سعی کنیم دسته اول حمایت شوند و دسته افراطیون کنترل شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در اسناد خود از بازگشت به ایران و رسیدن به بازار کشور ما هم گفته‌اند و از پروژه‌ای که به دنبال انقلاب زدایی از مردم ایران است.

وی افزود: آمریکایی ها دانشکده شکنجه گری و دانشکده آموزش کودتا و انقلاب مخملی راه انداختن دارند، اینکه چگونه انتخابات را به جنگ علیه خود نظام تبدیل کنند. یک دانشکده هم راه انداختن که در آن دکترای صلح می‌دهند که وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: آنها می گویند کاری کنیم که بگویند انقلاب تمام شده و اگر هم شاه کاری کرده ما به او هشدار داده بودیم. آنها به دنبال عادی سازی روابط برای انجام نقشه های خود هستند.

وی گفت: در اسناد لانه جاسوسی در رابطه با حفظ نیروهای زمان شاه هم اسنادی وجود دارد و مباحثی که در رابطه با عدام ها هم مطرح می شد در همین راستا است، حتی تلاش شد هویدا و نصیری زنده بمانند و می بینیم که دولت بازرگان بختیار را که بازداشت شده بود را فراری داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکا و غرب برای رسیدن به منافع خود از اقتصاد ایران برنامه ریزی کرده اند، افزود: این مجنونی که الان رئیس جمهور آمریکا شده گفته است که به اروپایی ها گفتیم ایران را بدوشید، اینها به دنبال این هستند که ایران را بدوشند و به فکر توسعه ایران نیستند.

وی گفت: آمریکا با اشغال عراق و افغانستان به دنبال اهدافی بود که ایران با سپاه قدس عراق و افغانستان را از حلقوم آنها بیرون کشید، تحریم سپاه قدس هم برای همین مسئله است.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: تحریم‌های جدید آمریکا نقض صریح برجام است خوشان هم به صراحت این را اعلام می کنند ولی باز برخی ها اصرار دارند که برجام نقض نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در اسناد لانه جاسوسی در خصوص سپاه پاسداران آمده است که یک عده هستند که فقط به حرف خمینی گوش می دهند و هر کاری که خمینی بگوید بدون هیچ اعتراضی انجام می دهند و مرگ را شکست نمی دانند و آماده مرگ هستند و در هرجایی که نیاز باشد خدمت می‌کنند و به بدنه مردم وصل هستند و در کمترین زمان هم می توانند با کمک مردم چندین برابر شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ در بین مسئولان گفت: آمریکا همواره تلاش کرده تا در میان مسئولان نفوذ کند و با رشوه و خریدن مسئولان به انقلاب ضربه بزند.

وی در ادامه تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله تنها کشوری که به ایران کمک کرد سوریه بود، تنها کشور عربی که به فلسطین خیانت نکرد سوریه بود، برای همین هم است که دشمنان تا این حد روی بحث سوریه کار می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: آمریکا برای دانشگاه های ما هم نقشه دارد، یکی از دانشگاه هایی که آنها برایش تور پهن کرده اند همین دانشگاه شریف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آمریکا پس از تسخیر سفارتش به دنبال این بود کمیته ویژه ای برای فرار نوکرهای خود راه اندازی کند که البته بخشی از آنها حتی در سطح وزیر رژیم طاغوت الان همین جا هستند و فعالیت های خود را انجام می دهند به گونه ای که می توان گفت که امروز شبکه های صهیونیستی و فراماسونری در تهران فعالیت دارند و در حکومت هم هستند.

منبع: فارس

رحیم پور ازغدی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست رونمایی از فصلنامه تاریخی- سیاسی "ماجرا" که به نحوه گذر موفق جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای امنیتی و نظامی سال‌های ۱۳۶۹ (تجاوز صدام به کویت) و ۱۳۷۷ (حاکم شدن طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف) و ۱۳۸۰ (رخداد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان) و ۱۳۸۱ (تجاوز آمریکا به عراق و سرنگونی صدام) پرداخته است، اظهار داشت: رمز عبور موفق و پیروزمند جمهوری اسلامی از چهار گذرگاه تهدید و خطر جدی، حکمت رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مدیریت و راهبری هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در گذر موفق از چهار رویدادی که طی دهه نخست ولایت ایشان می‌توانست ایران را به جنگ‌های با نتیجه نامعلوم بکشاند و در تشریح ماهیت حکمت رهبری در این خصوص گفت: تعامل فعال و هوشمندانه ایران با دو گزاره راهبردی و به ظاهر متناقض "پرهیز از جنگ" و "نهراسیدن از جنگ"، رمز عبور موفق جمهوری اسلامی ایران از این تهدیدها بود و در عمل توانست با ایجاد بازدارندگی فعال، "پیروزی بدون جنگ" را محقق کند.

علی باقری با اشاره به لزوم الگوسازی از تدابیر رهبری و سیاست‌های نظام در طول دهه‌های گذشته با هدف بهره‌گیری از تجربه‌های موفق و عبرت از تجربه‌های ناموفق به لزوم تاریخ‌نگاری عالمانه، بی‌طرفانه و جامع رویدادها و تحولات اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاری درست و صادقانه انقلاب اسلامی کاری جهادی و مصداق بارز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه حکمت در سامانه حکمرانی ولایت امر، گفت: حکمت فراتر از علم و دانش و تجربه و اطلاعات است و زمانی که نور تقوا بر علم و دانش تابیده شود، حکمت هویدا می‌شود و این ویژگی مختص نظام دینی است، چرا که منبع این نور آراستگی به زیور تقوای فردی و سیاسی است.

علی باقری با اشاره به فرآیند تربیت نیروی انسانی در مسیر حکمرانی دینی طی چهار و نیم دهه گذشته، گفت: شخصیتی برجسته و بی‌نظیر مانند سردار سلیمانی، محصول مکتب امامین انقلاب اسلامی و ثمره تربیت در سایه حکمت خمینی و خامنه‌ای است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اختلاف میان جریان‌های سیاسی داخلی در سال ۱۳۶۹ در موضوع ورود یا عدم ورود به جنگ علیه آمریکا در قضیه تجاوز صدام به کویت، گفت: سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حکمت رهبری انقلاب توانست افکار عمومی را چنان ارتقا دهد که در سال ۱۴۰۳ درباره پاسخ قاطع به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، مواجه با یک اجماع ملی قاطع بودیم و ابتکار تادیب رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب تشویش افکار عمومی نشد، بلکه در عمل موجب تحکیم وحدت ملی و ارتقای همدلی ملی گردید.

علی باقری با اشاره به اینکه گذر موفق ایران از نشیب و فرازهای نظامی و امنیتی چند دهه گذشته مرهون حکمت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: دستاورد مهم و راهبردی صیانت از امنیت ملی، تامین منافع ملی، حراست از تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی، مرهون سازوکارهای سخت و نرمی است که در طول سال‌های گذشته بر اساس تدابیر رهبری انقلاب در کشور نهادینه شده و این مهم نیز جلوه‌ای از حکمت رهبری انقلاب است. وی در ادامه افزود: اینکه در اوایل دهه ۱۳۷۰ ایران مبادرت به طراحی و ساخت موشک‌هایی می‌کند که سامانه‌های پدافندی پرهزینه و پیشرفته آمریکا و صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در دهه ۱۴۰۰ از رهگیری و مقابله با آن ناتوانند، حاکی از درایت رهبری، هوشمندی نظامیان، تخصص دانشگاهیان، توانمندی فناوران، مهارت صنعتگران و دوراندیشی دیپلمات‌های ایرانی است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به پیروزی بزرگ ناشی از عملیات وعده صادق که بازدارندگی فعال را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد، گفت: همانگونه که "طوفان الاقصی" سامانه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در معرض خسارات غیرقابل ترمیم قرار داد، "وعده صادق" نیز سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه نمود و تجدیدنظر در راهبردهای امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.

علی باقری با اشاره به اینکه حفظ بازدارندگی فعال در گرو هم افزایی بیشتر و موثرتر همه ارکان نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی و دیپلماسی عمومی کشور است، تصریح کرد: حکمت رهبری اجازه نمی‌دهد حتی در پرتو پیروزی بزرگ وعده صادق، دستگاه‌های مسئول حتی لحظه‌ای از ارتقای بازدارندگی فعال در عرصه‌های مختلف غفلت کنند و به همین جهت، دستورکار دستگاه سیاست خارجی نسبت به قبل از عملیات وعده صادق گسترده‌تر، هوشمندانه‌تر، مبتکرتر، دوراندیشیانه تر و عملیاتی تر شده است.

کد خبر 6091506 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد