Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا-حضور 16 مسئول کشوری از جمله سه وزیر، دیدار فراکسیون مجلس با علما، برگزاری همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز»، تشییع پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و ادامه اعتراضات علما و مراجع تقلید به تصمیم ترامپ در مورد قدس از مهمترین رویدادهای قم در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته مسئولان کشوری از جمله فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، حجت الاسلام علی یزدان پرست مسئول امور فرهنگی دینی وزارت نیرو، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری دبیرکل حزب اسلامی تبیان و رئیس خبرگزاری «صدا افغان» از جمله این شخصیت ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز پنجشنبه به قم سفر و در برنامه های مختلف شرکت کردند.
حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از دیگر شخصیت هایی بودند که در قم حضور پیدا کردند.

*شنبه 18 آذرماه 1396

**محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: شهرک مسکونی معصومیه برای استقرار خانواده های زلزله زده توسط خیران قمی در شهر سرپل ذهاب ایجاد شد.این شهرک با در نظر گرفتن زیرساخت های لازم برای ایجاد یک منطقه مسکونی و با استفاده از کانکس های اهدایی مفروش شده و مجهز به وسایل گرمایشی، در مجاور بیمارستان شهدای شهر سرپل ذهاب مستقر شده است.ی ادامه داد: زمینی به متراژ حدود 100 هکتار با همکاری شورای اسلامی شهر سرپل ذهاب در اختیار ستاد اقامه نماز قم قرار گرفت و در حال حاضر حدود 50 کانکس در این منطقه مستقر شده است.

** علیرضا اقبالیان شهردار منطقه هفت قم از آغاز عملیات پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال خبر داد و گفت: زمان اجرای این طرح چهار ماه خواهد بود.طرح پیاده راه سازی معابر اطراف حرم مطهر و بافت تاریخی و قدیمی بازار و اطراف آن از چند سال قبل آغاز شده و با اجرای پیاده راه سازی خیابان ارم، طرح های اجرا شده به هم متصل می شود.

** جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکومیت طرح خبیثانه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس، آورده است: رئیس جمهوری آمریکا بداند با این طرح، موج خروشان و سهمگین دنیای اسلام ضربه‌ای سخت بر پیکر این قاتلان سفاک خواهد زد.رییس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه جاری، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.

**آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیانیه ای ضمن محکومیت طرح انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس آورده است: مخالفان آمریکا و طرفدارانش در این فتنه بسیار بیشتر از فتنه های سابق هستند و به یقین در اینجا هم گرفتار شکست و رسوایی تازه‌ای خواهند شد.

**احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی دربازدید از موزه دفاع مقدس ، ضمن تاکید بر ضرورت مساعدت مدیریت شهری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم تا پایان 6 ماهه نخست سال 97 به بهره برداری می رسد.

** احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز دراین بازدید گفت: موزه انقلاب و دفاع مقدس قم جزو مصوبه های سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به استان قم محسوب می شود که در آن سفر بیش از 180 میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد و هم اکنون حدود 100 میلیارد ریال آن تحقق پیدا کرده است.وی با بیان این که این طرح طبق جدول زمانبندی قرار بود در سال 92 به بهره برداری برسد، افزود: کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در شهریورماه سال 91 به زمین زده شد و برغم تعهد 24 ماهه برای پایان آن، تاکنون به دلیل واگذار نشدن به موقع اعتبارها طی سه مرحله متوقف شده است و در شرایط فعلی نیز اگر در اسرع وقت 10 میلیارد ریال به آن تزریق نشود احتمال توقف مجدد آن وجود دارد.وی پیشرفت فیزیکی این طرح در سال 92 را حدود 10 درصد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر سازه آن بیش از 99 درصد پیشرفت دارد و کل تاسیسات زیر بنایی حدود 86 درصد و همچنین لوله کشی و کانال کشی آب و فاضلاب نیز 30 درصد پیشرفت دارد.

**جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و مطالب مهمی به صورت تبادلی بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی مطرح شد. سید مهدی صادقی استاندار قم در این جلسه با اشاره به ضرورت اصلاح برخی قوانین ناظر بر تولید گفت: ما باید با بررسی قوانین موجود، ارائه پیشنهادها و انجام اصلاحات مورد نیاز، از تحمیل هزینه های اضافی و سنگین بر تولیدکنندگان بکاهیم.


*یکشنبه 19 آذرماه 1396
**حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: سه قطعه از محور قم - جعفریه، دو بانده شده و آخرین قطعه این طرح با پیشرفت فیزیکی 60 درصد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. وی افزود: طرح دو بانده شدن محور قم - جعفریه به طول 29.5 کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده و تاکنون 245میلیارد ریال برای سه قطعه آن به طول 25.5 کیلومتر هزینه شده است.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری دبیرکل حزب اسلامی تبیان و رئیس خبرگزاری «صدا افغان» گفت: و ملت ایران و افغانستان در بسیاری از مقاطع حساس تاریخی در کنار یکدیگر بوده اند، و دراین شرایط نیز با افزایش اتحاد و همدلی باید مسیر تعالی دوکشور طی شود.نزدیک به 200 هزار تن از اتباع افغانستان دراستان قم سکونت دارند.

**فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه جشنواره ملی «مکران؛ گنج بیکران» در قم گفت: ظرفیت درآمدی سواحل مکران چابهار برابر با میزان درآمد نفتی کشور است که باید با تعامل دانشجویان و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، این هدف حاصل شود.

**امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید درقم، با اشاره به حضور مقتدرانه ایران در دریاها گفت: نیروی دریایی ارتش در 3 حوزه ژئوپولتیک دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس حضور دارد. وی افزود: دراین راستا برای حضور در این مناطق حساس ژئوپلیتیکی ، 4 مجموعه نیروی دریایی شکل گرفته است.

**همایش بین المللی ادیان ابراهیمی و همزیستی مسالمت آمیز با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و برخی چهره های علمی و مذهبی داخلی و خارجی در تالار قربانیای دانشگاه شیخ مفید قم برگزار شد.

*دوشنبه 20 آذر 1396

**عمار کاووسی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 10 هزار تن از گردشگران داخلی و خارجی از گنجینه آثار مراجع تقلید در قم بازدید کردند.

**حجت الاسلام احمد فرخ فال رئیس ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، 13 اسفند 96 را زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد و گفت: انتخابات برای تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است و به همین دلیل فقط در قم برگزار می شود.

**محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز قم با اشاره به ارسال یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و فضای مجازی گفت: از این تعداد 56 اثر متعلق به استان قم است.اجلاس سراسری نماز روز پنجشنبه سی ام آذرماه جاری در بندرعباس برگزار خواهد شد.

** مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، 198 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد.حسین محمدی افزود: در هشت ماه سال گذشته 219 میلیون متر مکعب در استان قم گاز طبیعی مصرف شده بود.

**سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، تلفات حوادث رانندگی در سطح جاده ها و معابر درون شهری قم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 14 درصد کاهش یافت.وی در ادامه با بیان این که طرح انتظامی ترافیکی زمستان با همکاری بیش از هشت سازمان و نهاد مسئول در امر ترافیک به مدت سه ماه از بیستم آذر تا بیستم اسفند سال جاری در سطح استان و هماهنگ با سایر استان های کشور به اجرا در خواهد آمد، اظهارداشت: تلاش دست اندرکاران و همه سازمان هایی که در این طرح مشارکت دارند بر این است تا یک فهم عمومی برای قواعد ترافیکی در سطح جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.وی گفت: در این طرح یک هزار و 200 تن حضور داشته و 400 وسیله نقلیه و 2 فروند بالگرد این ماموریت را پشتیبانی خواهند کرد.

**حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه مفید قم گفت: 16 آذر نماد مبارزه با استیلای خارجی و استبداد داخلی است، جنبش دانشجویی ایران، از فقدان هدف و راهبرد رنج می برد و نیازمند تعریف راهبرد در جریان دانشجویی کشور هستیم.

**عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با ارایه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست فعالیت شورای پنجم گفت: طی ماه های شهریور، مهر و آبان 96 ، 83 مصوبه که عموما طرح ها و لوایح واصله از شهرداری بوده در صحن این شورا به تصویب رسده است.در مدت یاد شده 16 جلسه رسمی و علنی برگزار شده، که معنا و مفهوم آن این است که شورا حداقل هفته ای یک جلسه داشته است.

*سه شنبه 21 آذرماه 1396

**طلبه های مدرسه علمیه مومنیه قم در محکومیت سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در اعلام تصمیم بر انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، تجمعی را با عنوان «تجمع بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا» برگزار کردند.مدرسه علمیه مومنیه از مدارس مجتمع آموزش عالی مدرسه حجتیه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه است که حدود 200 طلبه غیرایرانی در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند و در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) شهر قم قرار دارد.

**علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان هایی که صنعت مرغداری پررونقی دارند، بیشتر بروز پیدا می کند، ولی با تدابیر کارشناسان دامپزشکی این بیماری کنترل شده است. وی افزود: درحال حاضر بیماری مشترک بین انسان و دام در کشور بروز و شیوع ندارد و تمام بیماری ها کاملا در کنترل است و ایران از این نظر در شرایط خوبی قرار دارد. رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به قم علاوه بر دیدار با سید مهدی صادقی استاندار قم، در جلسه داخلی با مسئولان دامپزشکی قم برای بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام و طیور در این استان شرکت کرد.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار مدیرعامل شرکت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان هزار تخت خوابی استان قم توسط معاون اول رئیس جمهوری گفت: اجرای این طرح از اهمیت خاصی در سطح ملی در راستای ارتقای شاخص های سلامت برخوردار است.بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در استان قم است که در سال 94 با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و درمان و استاندار قم و با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی بانک ‌پاسارگاد کلنگ زنی شد، قرار است این بیمارستان در 7 طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم ساخته شود.
این بیمارستان دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری ‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌ های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت ‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌ های پس از جراحی، پزشکی هسته ‌ای و پرتودرمانی خواهد بود و 60 درصد از ظرفیت آن با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

**همایش روز جهانی شهرسازی در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، استاندار قم در این همایش گفت: استاندار قم با اشاره به توسعه ناهمگون بسیار عجیب شهرهای کشور از جمله قم، گفت: با این شرایط معماری شهر قم به سمت کم هویتی و بی هویتی پیش می رود.


*چهارشنبه 22 آذرماه 1396

**سید احمد شفیعی معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست استان قم، گفت: 200 هزار هکتار پهنه نمکی دریاچه نمک آماده است تا در صورت تخصیص نیافتن حقابه ها و استفاده بی رویه از منابع آبی موجود، با انتشار گسترده گرد و غبار، قم را به خوزستانی دیگر تبدیل کند. وی ادامه داد: دریاچه نمک 15 برابر مساحت شهر قم وسعت دارد و گرد و غبار ناشی از خشک شدن آن که در جهت وزش بادهای غالب استان به خصوص در فصل تابستان منتشر می شود، آسیب جدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان قمی است.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه بررسی و رفع موانع فرودگاه قم با تاکید بر ضرورت شناسایی و احصاء موانع موجود در اجرای طرح فرودگاه قم، گفت: شرایط الحاق فرودگاه قم به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شده است.وی افزود: همه دستگاه های استان برای تامین زیرساخت ها و منابع لازم برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه قم بسیج شده اند.

**آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: نباید اجازه داد هر شخصی برای تخریب افراد و تشکیلات از فضای مجازی استفاده نماید؛ باید از منافع این فضا استفاده کنیم و از زیان های آن در امان بمانیم. وی افزود: امروز متاسفانه فضای مجازی ابزاری برای پخش دروغ ها و تهمت ها شده و هرچه تکذیب می شود، از رو نرفته و مجدد تکرار می کنند؛ این مساله دلیل بر این است که به دنبال حق و حقیقت نیستند و فقط به دنبال ایجاد بدبینی و اختلاف هستند.

**حجت الاسلام علی یزدان پرست مسئول امور فرهنگی دینی وزارت نیرو با اشاره به اهتمام جدی این وزارتخانه به مسائل فرهنگی و اعتقادی کارکنان، گفت: بیش از 750 روحانی به عنوان امام جماعت در حوزه صنعت آب و برق کشور فعالیت دارند و روزانه 750 نماز جماعت نیز در این بخش اقامه می شود.

**حجت الاسلام سید حسن میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه قم از 25 آذرماه جاری به مدت پنج روز در مصلای قدس قم برپا می شود.وی افزود: حوزه های علمیه با همکاری شورای هماهنگی مراکز پژوهشی تصمیم گرفته تا نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز مهم قم را برپا کند که در این نمایشگاه بیش از 60 مرکز پژوهشی دستاوردهای علمی و پژوهشی خویش را در معرض دید عموم خواهند گذاشت.

**پیکرهای مطهر هفت شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)،بر روی دوش مردم شهید پرور قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید افزود: واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در این حوزه تنها راه برون رفت کشور از مشکلات کنونی اقتصاد است. جلسه ستاد تسهیل تولید استان قم با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد. استاندار قم با بیان این که نباید به دلیل وجود برخی موانع و مشکلات در حوزه های مالی و مالیاتی و لزوم رعایت حقوق بانک ها، واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده شود، خاطرنشان کرد: فقط با رونق تولید و گردش مالی مناسب در حوزه اقتصاد، مشکل بدهی های معوق بانک ها برطرف می شود.

** جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید در استانداری قم برگزار شد، محمود سیجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت طرح ها و واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک ها جهت دریافت تسهیلات، تصریح کرد: در سال جاری با پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید، اشتغال بیش از یک هزار و 600 تن در استان تثبیت شده است. وی با بیان این که در استان قم پرداخت تسهیلات برای سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی بسیار کم بوده است، گفت: تا کنون بیش از 400 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شده و واحدهای متقاضی نیز پس از انجام مراحل لازم به بانک ها معرفی می شوند.

*پنجشنبه 23 آذرماه 1396

**مدیرکل هواشناسی قم گفت: میانگین بارندگی ها از ابتدای مهرماه تاکنون در استان قم چهار میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد کاهش نشان می دهد.یحیی زارع در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم با بیان این که قم دچار خشکسالی شدید است، افزود: از اواسط دهه 80 تا سال 1394 هر سال به طور میانگین بین 20 تا 30 درصد کمبود بارش نسبت به میانگین بلند مدت رخ داده است.وی اضافه کرد: بارندگی ها در سال زراعی 96-95 (از ابتدای مهرماه سال 95 تا پایان شهریورماه سال 96) نسبت به میانگین بلندمدت(30 سال گذشته) 30 درصد افزایش یافته است و تقریبا سال خوبی از نظر بارندگی ها بود.

** همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در مدرسه امام علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد. دراین مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور سخنرانی کردند.در این همایش یک روزه از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل شد.

**حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در همایش حوزه بین الملل ، حوزه تمدن ساز گفت: علما و بزرگان ما در عرصه بین الملل منشا خدمات فراوان بوده اند؛ زندگی نامه این بزرگان باید مورد توجه واقع شود ، باید از این بزرگان درس بگیریم و تجربیات بین المللی آنها را مورد توجه قرار دهیم.وی یادآورشد:سرمایه بزرگ ما وجود رهبری است که بین المللی زندگی کرده، بین المللی می اندیشند و در عرصه بین المللی رهبری می کنند.

** ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز با اشاره به این که تفرقه در جهان اسلام به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اجازه داد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، گفت: این تصمیم مقدمه ای برای تصمیم های دیگر ترامپ است و باید در مقابل این تصمیم واکنش نشان دهیم.

**سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درهمایش کتابخانه های تخصصی استان قم بااشاره به اینکه کتابخانه های تخصصی باید پیشروان تولید علم و دانش و پاتوقی برای اندیشمندان و محققان عرصه علم و اندیشه باشد، گفت: کتابخانه های تخصصی برای ایفای این نقش مهم باید با صورت مساله شناسانه تر به استقبال مسائل جدید بروند.

**حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در یادواره شهدای حقوقدان استان قم، گفت: حقوقدانان بسیجی بسیاری از حقوق مردم مانند استقلال اقتصادی که حق مردم است را مطالبه و محقق نمایند. یادواره شهدای حقوقدان استان قم با موضوع تبیین حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه با حضور سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مهدی کاهه دادستان قم در مرکز آموزش حقوقدانان استان قم برگزار شد.

** حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات درمجمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم گفت: برخورد امنیتی با شبهه های عقیدتی و فکری موجب استحکام آن و تعصب طرفدارانش می شود و نتیجه لازم را ندارد. وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان علیه دین مبین اسلام، افزود: برای برخورد با شبهه های فکری باید از قدرت منطق و ادبیات مبتنی برحسن خلق و رفتار حکیمانه همراه با مهر و محبت استفاده کرد. وی بیان کرد: اکنون امنیت جامعه مرهون اقدام های هوشمندانه و مبتنی بر دانش سربازان گمنام امام زمان (عج) است و رویکرد وزارت اطلاعات برمبنای رهنمود و راهبرد رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری و دفع حداقلی بنا نهاده شده است.

**اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر مقدس قم با برخی آیات و علمای قم از جمله آیت الله محمدعلی گرامی دیدار و گفت وگو کردند.


**امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران گفت: دستگاه های اجرایی بر اساس وظایف خویش سامانه های قوی منظم آماری راه اندازی کنند تا اطلاعات و آمار درست در اختیار مردم و مجامع بین المللی قرار گیرد. وی دردیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران درقم اظهار داشت: سامانه های آماری باید مطابق با استانداردهای روز دنیا و بر اساس شاخص های مرکز آمار ایران ایجاد شود تا مورد استفاده قرار گیرد. وی بیان داشت: درسرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 ، حدود 48 درصد مردم از طریق اینترنتی در ارائه اطلاعات شرکت کردند که این درصد آمار نشانگر اعتماد مردم به نظام است که تعجب مجامع بین المللی را برانگیخت.

**حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در بیست و سومین اجلاسیه نماز و فضای مجازی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، درقم برگزار شد، با بیان اینکه اوضاع فعلی اقامه نماز در شأن نظام نیست گفت: برای برگزاری بهتر اقامه نماز همه مسئولان ازخودشان شروع کنند؛ اگر مسئولی به اقامه نماز اهمیت دهد، زیر دستان آنها هم توجه خواهند کرد.رئیس ستاد اقامه نماز افزود: هدف از برگزاری اجلاسیه درهر استانی این است که مسئولین وضعیت استان خود را در موضوع اقامه نماز و آسیب ها و راهکارها بررسی کنند و حل کنند، راهکار ارائه دهند.
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • ماروتا: همکاری اینتر و اینزاگی هنوز به میانه راه هم نرسیده است
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • سخت‌ترین تصمیم سال علیه پاس گل قایدی! (عکس)
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی