Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام رهبری به‌مناسبت برگزاری کنگره اتحادیه‌ جهانی علمای مقاومت، رزمایش نیروی هوایی ارتش، اجرای عملیات بمباران توسط هواپیماهای C۱۳۰ نیروی هوایی، پایان فرصت احزاب برای تطبیق با قانون جدید احزاب در نیمه آذرماه، جزئیات برنامه‌های سفر پوتین و الهام علی‌اف به تهران، بررسی وضعیت و مشکلات سفرهای زمینی و هوایی زائران اربعین، رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، دهم آبان ماه ۱۳۹۶ است.

رهبری به‌مناسبت برگزاری کنگره اتحادیه‌ جهانی علمای مقاومت بیانیه‌ای منتشر کردند. دربخشی از این پیام آمده است: سلام بر شما و همه‌ی حضّار محترم این کنفرانس، مسئولیّت سنگین و فراموش‌نشدنی فلسطین بر دوش  همه‌ی دنیای اسلام است.  بی‌شک نخبگان علمی و روحانی و سیاسی و مسئولان کشورهای اسلامی بخش مهم‌تر این مسئولیّت را بر دوش دارند؛  این، مبارزه‌ای مقدّس و خوش‌عاقبت است؛  وعده‌ی الهی، نصرت قطعی در این مبارزه است. کنگره‌ی امروز شما بخشی از  این حرکت عمومی و عظیم است.

رزمایش نیروی هوایی ارتش

در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و هواپیماهای بمب افکن سنگین با استفاده از اصل غافلگیری و دور از دید رادارهای دشمن اهداف ثابت و متحرک زمینی دشمن را منهدم کردند. همچنین در آخرین مرحله از هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های فانتوم با استفاده از بمب‌های قاصد مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند و برای نخستین بار هواپیماهای ترابری C۱۳۰ اقدام به بمباران هوایی منطقه رزمایش کردند. طی این عملیات یک فروند از این هواپیماها ۵۰ بمب مشقی و یک فروند دیگر سه تیر بمب دو هزار پوندی به سمت اهداف پرتاب کردند.

***

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران همواره چندین قدم از آمریکا جلوتر بوده و آمریکا از این موضوع عصبانی است. سردار رمضان شریف در پاسخ به این پرسش که رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد چیست؟ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بطور کلی بخش دفاعی و نظامی کشور ما در ۳۹ سال گذشته از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تحریم آمریکایی‌ها بوده است و به اعتقاد من موضوع جدیدی در حوزه دفاعی – نظامی کشور ما اتفاق نیفتاده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: اقلیت‌های محترم بدانند که شورای نگهبان مخالف حقوق شهروندی نیست، آن‌ها هم مثل همه مردم در کشور ما در حال زندگی هستند. آیت الله محمد یزدی  ادامه داد: یعنی چه، کسی که سواد ندارد برای رییس جمهور شدن اسم می‌نویسد! این قانون ضعیف است که هزار و چند نفر برای ریاست جمهوری اسم می‌نویسند.

در همین ارتباط محمدرضا عارف در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف درباره موضوع عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شورای نگهبان نباید قانون مورد تایید خود را تغییر دهد و اگر صلاحیت کسی برای انتخابات تأیید شد نمی‌توان حق حضور در نهادهای قدرت را از او سلب کرد. رئیس فراکسیون امید همچنین با اشاره به انتخابات مجلس دهم و ائتلاف با حامیان دولت(اصولگرایان معتدل)، یادآور شد: صراحتاً بگویم برای شکل گیری این ائتلاف هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم و مورد انتقادات شدید جوانان اصلاح طلب قرار گرفتیم. البته در همان زمان پیش بینی می‌کردیم که بعضی‌ها در داخل مجلس راهشان را از ما جدا کنند ولی توقع نداشتیم که کسانیکه با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از پایان فرصت احزاب برای تطبیق با قانون جدید احزاب در نیمه آذر ماه خبرداد و گفت: براساس قانون جدید نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، احزاب باید شرایط خود با این قانون را تطبیق دهند. محمد امین رضازاده، اظهار کرد: قانون جدید احزاب از ۱۴ آذرماه سال گذشته ابلاغ و اجرایی شده است. این قانون یکسال به احزاب فرصت داد که شرایط خود با این قانون را تطبیق دهند بنابراین ۱۴ آذرماه سال جاری این فرصت به اتمام می رسد و احزاب در زمان باقیمانده باید شرایط خود با قانون جدید را تطبیق دهند.

جزئیات برنامه‌های سفر پوتین و الهام علی‌اف به تهران

روسای جمهور دو کشور روسیه و آذربایجان، به منظور شرکت در دومین نشست سران روسای جمهوری ایران، آذربایجان و روسیه وارد تهران شدند.   طبق اخبار اعلام شده رئیس‌جمهور ْآذربایجان قبل از ظهر امروز وارد تهران خواهد شد و در جریان سفر خود در ابتدا با حسن روحانی رئیس‌جمهور دیدار می کند و سپس بعدازظهر  امروز به دیدار مقام معظم رهبری خواهد رفت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز که برای سومین بار به تهران سفر می کند، ظهر امروز از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران خواهد شد. او بعدازظهر امروز در ابتدا دیداری با همتای ایرانی خود خواهد داشت و سپس به دیدار مقام معظم رهبری خواهد رفت.

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران  در دیدار "الهام علی‌اف" رییس جمهور آذربایجان، روابط تهران – باکو را بویژه در سالهای اخیر رو به توسعه دانست و با اشاره به پیوندهای تاریخی و علائق دینی و مذهبی مشترک دو کشور تاکید کرد: هر چه در مسیر گسترش مناسبات دو ملت تلاش کنیم هنوز از تاریخ علائق دو ملت عقب هستیم. روحانی افزود: اراده ایران و آذربایجان تقویت و تعمیق همه جانبه روابط و همکاری‌ها است.

وزیر خارجه فرانسه نیز نیمه دوم نوامبر به ایران خواهد آمد. وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام این‌که به زودی به ایران سفر خواهد کرد، مدعی شد که نگرانی‌ها درباره موشک‌های ایران و نقش این کشور در منطقه را در سفرش مطرح خواهد کرد.

در دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک روسیه بر ادامه همکاری‌های ایران و روسیه برای کمک به جبهه مقاومت تاکید شد. سرلشکر باقری در این دیدار با خوش آمدگویی به رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اظهار کرد: همکاری‌های نظامی خوبی میان دو کشور وجود دارد و البته زمینه‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها نیز فراهم است و در ادامه ژنرال گراسیموف نیز با تشکر از ایران بابت برگزاری این دیدار بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اقدام آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد. وی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایران درخواست واشنگتن برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد. هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره روایت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر این‌که ایران پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی را رد کرده است، گفت: بله، آن‌ها درخواست دیدار با مقامات آمریکایی را رد کردند.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نشست عمومی شورای امنیت در مورد کودکان و منازعات مسلحانه گفت که برخورد گزینشی با ناقضان حقوق کودکان به معنی خیانت به کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشار بشریت است و اعتبار گزارش‌های سازمان ملل متحد و جهان شمولی حقوق بین‌المللی انسان‌دوستانه را زیر سوال می‌برد. وی با بیان اینکه ائتلاف به رهبری عربستان، کودک‌کشان در حال پیشرفت هستند افزود: بر اساس گزارش دبیرکل کشتار و آزار کودکان در یمن نیز ادامه دارد بیش از ۵۰۰ کودک جان خود را از دست دادند که مسوولیت بیش از نیمی از آن بر عهده ائتلاف به رهبری سعودی است و مسوولیت دیگر طرف‌ها از جمله داعش و القاعده در شبه جزیره عربستان است.

متهم گریخت!

بیش از یک سال از رسانه‌ای شدن پرونده پرحاشیه و سنگین صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد، پرونده‌ای که با چندین متهم، همچنان مراحل تحقیقات را طی می‌کند. اواخر شهریور سال ۹۵ خبری در فضای مجازی و سپس در دیگر رسانه‌ها منتشر شد و اولین بار سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خبر از فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان داد. حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با افشای جزئیات بیشتر اعلام کرد که شخص مدیرعامل صندوق ذخیره این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.

دومین جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با محوریت بررسی وضعیت و مشکلات سفرهای زمینی و هوایی زائران اربعین برگزار شد. محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در این جلسه بر ضرورت نظارت دقیق بر روند پروازها و حل و فصل مشکلات مربوط به تاخیر در پروازها تاکید کرد.

ادامه پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها به سردار سلیمانی

سردار  سرلشکر قاسم سلیمانی"در حاشیه مراسم تشییع و تدفین ابوی خود گفت: زبان من توان تشکر از این همه محبت و قدرشناسی مردم را ندارد. وی با تشکر از حضور فرماندهان نیروهای مسلح و علمای کشور برای ابراز هم دردی و حضور در این مراسم تصریح کرد: بنده کوچک همه ملت ایران هستم و نمی توانم این محبت مردم ایران را جبران کنم.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) دهم آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است