Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته با شرکت احاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛نماز جمعه  این هفته با شرکت احاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13 آبان ماه یک سرنوشت مهمی برای شکل گیری نظام رقم زد / مردم از خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارند، اجتناب کنند

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های  نماز جمه شهرستان سیریک در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک گفت: سناریوی اخیر امریکا در قضیه برجام دور زدن برجام و بد عهدی است از طرفی امریکا با قانون کاتسا (تحریمهای مادر) عملا برجام را نقض کرده است ولی رسما اعلام به خروج از برجام نمی کند و از سوی دیگر، دولت های اروپایی ایران را به حفظ برجام تشویق می کنند و در صدد دعوت از ایران برای مذاکرات جدید و کسب امتیازات بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه این اقدام، عملا یک برجام یکطرفه علیه جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: با رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه ای مدظله، نقشه امریکا به نتیجه نخواهد رسید و به فرمایش حضرت آقا،‌ قدرت دفاعی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و جمهوری اسلامی دیگر حاضر به امتیاز دادن به جهان غرب و استکبار و در راس آن امریکای جنایتکار و خیانکار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابراز کرد: امروز حتی رئیس جمهور  که روزی مذاکره با امریکا را مفید می دانست و دنبال این بود با زبان دیپلماسی مقابل دشمنی امریکا بایستاد، به خوبی فهمیده است که امریکا بدعهد و خائن است و ایشان در سخنرانی اخیر در  صحن مجلس به بستن هر عهد جدیدی با امریکا نوعی دیوانگی و کاری از سر جنون برشمرد.

وی با فرمایشی از سحنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند :کوتاه آمدن در مقابل امریکا باعث جری و گستاخ شدن آنهاست و تنها راه، مقابله با این شیطان را ایستادگی دانست افزود: امروز مطالبه مردم از مسئولان این است که در کوتاهترین فرصت و با قاطعیت تمام،‌در مقابل همه بدعهدی های امریکا اقدام متقابل انجام دهند.

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد:حل مشکلات کشور،‌در داخل کشور است و مسئولان باید فرصت خدمتگزاری به مردم را غنیمت بدانند که بسیاری از مشکلات کشور با همت جهادی قابل حل است.

حجت الاسلام حیدری یادآور شد: امروز مردم عزیز شهرستان سیریک، مشکل آب دارند، مشکل بهداشت دارند و مسئولان ذی ربط وظیفه دارند فریاد محرومیت مردم را به مقامات بالاتر برسانند برای اینکه حق و حقوق اجتماعی مردم شهرستان سیریک  بیشتر از اینهاست مردمی که از کمترین امکانات اولیه مانند داشتن یک بیمارستان مجهز محروم هستند و مسئولان استانی و کشوری باید به این مسئله رسیدگی و توجه کنند.

وی با بیان حمایت از تولید داخل به عنوان یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی که باعث ایجاد اشتغال و تولید ثروت می شود یادآور شد: حمایت از تولید داخل دارای سه ضلع است یک ضلع مردم هستند مردم باید متعصبانه از خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارد، اجتناب کنند برخی می گویند که کالای ایرانی کیفیت ندارد مگر کالاهای خارجی از اول این طور بود، با حمایت مردم کیفیت بالا میرود ضلع دوم، کارگران و صنعتگران هستند که بالابردن کیفیت کالا و ابتکار به خرج دادن،‌وظیفه تولیدکنندگان است یک تولید کننده داخلی باید وجدان کاری داشته باشند و ضلع سوم،‌ مسئولان هستند و دولت باید ضمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از ورود کالاهای قاچاق و واردات بی رویه به شدت جلوگیری کند.

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد: نهضت عاشورا با شهادت حضرت  امام حسین تمام نشد بلکه مجاهدت اسرای کربلا باعث تکمیل نهضت عاشورا شد اربعین حسینی،‌ با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص)، باعث شد یاد نهضت حسینی همیشه جاودان شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری تصریح کرد: ما یک توصیه به مردم و زوار اربعین داریم و اینکه رعایت قانون یک وظیفه شرعی است ولازم است زوار ابی عبدالله نسبت به اخذ گذرنامه و روادید اقدام کنند و همچنین از هر اقدامی که به وحدت ضربه میزند،‌اجتناب کنند و به مردم عراق که میزبان زوار امام حسین علیه السلام هستند‌ احترام بگذارند و از تلاش آنها قدردانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک توصیه به مسئولان کشور هم داریم که انتظار است مسئولان ذی ربط کشور باید فرصت خدمتگزاری به زوار امام حسین علیه السلام را قدر بدانند و خدایی نکرده از این مسئله،‌ به عنوان فرصتی در جهت سودجویی استفاده نکنند.

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: نماز جمعه دارای برکات زیادی است یکی از برکات نماز جمعه بخشش گناهان است که بر اساس روایت پیامبر (ص)، اگر کسی از روی ایمان و کسب ثواب الهی، در نماز جمعه شرکت کند، خداوند گناهان او را می بخشد و عملش را از نو آغاز می کند و یکی از احکام نماز جمعه این است که دو خطبه نماز جمعه به جای نماز ظهر است و لازم است نمازگزاران از صحبت کردن در حین خطبه ها اجتناب کنند تا فائده خطبه از بین نرود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری در روایتی از امام جعفر صادق (ع) اضافه کرد: چهار نشانه برای اهل بهشت عبارتند از  روی گشاده و خوش اخلاقی، زبان گویا و دفاع از حق، دلی مهربان نسبت به دیگران، دست بخشنده و سخاوتمندی برشمرد.

۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حایری امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه های نمازجمعه ضمن اشاره به مناسبت ۱۳ آبان، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: عزتی که به برکت انقلاب اسلامی در ایران داریم در هیچیک از کشورهای اروپایی نمی بینیم و همه به نوعی تحت سلطه استکبار جهانی هستند. منکر کمی و کاستی ها نیستیم ولی باید قدر دان این عزت باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرخمیر ضمن اشاره به ۱۴ آبان و روز فرهنگ عمومی عنوان کرد: فرهنگ عمومی یعنی به طریقی عمل کنیم که خوبی ها جز ذات جامعه بشود.

وی ضمن گلایه از عدم تشکیل جلسه فرهنگ عمومی شهرستان طی ماه های گذشته بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی یک محوریت برای همه ادارات دارد و امیدواریم هرچه سریعتر این جلسه تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حایری با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی عنوان کرد: پیروزی انقلاب مدیون اربعین هاست.

وی افزود: اربعین ها کشور را به حرکت درآورد. اربعین شهدای قم در تبریز، اربعین شهدای تبریز در مشهد و... که بالاخره رژیم را به ستوه درآورد، مجبور به برقراری حکومت نظامی شد و این آغاز پایان حکومت رژیم سلطنتی شد.

امام جمعه شهرستان بندرخمیر ضمن اشاره به برپایی موکب شهدای گمنام در شهرستان بیان کرد: خدارا شاکریم که این توفیق نصیب ما شد و این سفره رحمت در شهرستان پهن گردید.

وی با اشاره به پروژه مجتمع بندری شهرستان عنوان کرد: امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به ثمر بنشیند، مشکلات اشتغال جوانان برطرف و باعث رونق اقتصادی در شهرستان شود. از شورای شهر بندرخمیر و نماینده مجلس شورای اسلامی آقای تختی تشکر و درخواست پیگیری موضوع را داریم.

امام حسین(ع) الگویی برای استکبارستیزی است

حجت الاسلام و المسلمین جعفر کاظم زاده، امام جمعه موقت شهرستان بستک در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه، تقوا و پرهیزگاری را مانند دژ مستحکمی دانست که انسان را در برابر وسوسه های شیطانی نگاه می دارد و سبب سعادت و رستگاری انسانها می شود.

وی با اشاره به پیاده روی زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت تنها ملاک نیست بلکه این فرصت مناسبی برای زائرین است تا ضلالت و گمراهی خود را رفع کنند و شور حسینی خود را، با افزایش درک، شعور و معرفت حسینی همراه کنند تا استکبارستیزی، ذلت نپذیرفتن و دشمن شناسی را که از اهداف واقعه عاشوراست را بهتر درک کنند زیرا بعد از هزار و 400 سال، هنوز برخی ها درس های عاشورا را درک نکرده اند و نصایح امام حسین(ع) به دشمنان را به عنوان مذاکره تلقی می کنند که این اشتباهی بزرگ است.

امام جمعه موقت شهرستان بستک با اشاره به 3 واقعه تاریخی، تبعید حضرت امام خمینی(ره) از ایران به کشور ترکیه در در سال 1343، حمله رژیم ستمشاهی به دانشگاه تهران و به خاک و خون کشیدن دانشجویان آن در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 اظهار کرد:  براساس قرآن یکی از سیاست های اسلام استکبار ستیزی است که راهپیمایی نیز نمونه ای از ابراز این عقیده است.

وی ایجاد فاصله بین مردم ایران را یکی از راهبردهای آمریکا دانست و تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا خوی وحشی گری و نسل کشی دارد، هیچگاه مردم ایران سلاح خود را بر زمین نمی گذارند و هر چه را که بگویند ما بر خلاف آن اقدام می کنیم و در این راه امام حسین(ع) الگوی ماست.

کاظم زاده به مناسبت روز ملی کیفیت، با مخاطب قرار دادن بازاریان، کارخانه داران و همچنین خریداران بیان کرد: ما با قاچاق کالا مخالف و با مصرف تولیدات داخلی موافقیم اما به شرط آنکه تولیدکنندگان از جمله خودروسازان بزرگ داخلی وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار دهند و با این نیت که این محصول را برای خانواده خود تولید می کنند به تولید و عرضه محصولات اقدام کنند زیرا اگر محصولات با کیفیت تولید شود، مردم خریدار آن هستند.

ارتقاء فرهنگ عمومی، گامی کلیدی در جهت رفع مشکلات مردم بشاگرد

علی بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه در خصوص هفته بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: این هفته یاد آور نوجوان سیزده ساله ای است که نمونه بارز ایثار، شجاعت و الگوی نسل های آتی در داخل و خارج کشور است.

امام جمعه شهرستان بشاگرد با تاکید بر ضرورت هر چه باشکوه تر برگزار شدن راه پیمایی 13 آبان، شهروندان بشاگردی را به حضور در این اجتماع بزرگ سیاسی و دینی دعوت کرد.

بهروزه در خصوص روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ مجموعه ای از آداب، رسوم و  سنت های مردمی است که در سرزمینی گرد هم جمع شده و زندگی می کنند.

وی ادامه داد: شهرستان بشاگرد از جمله مناطق با فرهنگی غنی و منحصر به خود می باشد که لازم است با برنامه ریزی از نفوذ و سرایت فرهنگ های بی ریشه بیگانه به مردم این منطقه جلوگیری به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه بشاگرد عدم اهتمام ورزیدن جوانان بشاگردی به ایجاد اشتغال و خود کفایی را از فرهنگ های نامطلوب شهرستان دانست.

بهروزه تصریح کرد: فعالیت گسترده سازمان های حمایتی در سال های گذشته در بشاگرد باعث شده فرهنگ کار در شهرستان کمرنگ تر شود و جوانان امروز این منطقه به دنبال کارآفرینی نباشند.

وی مطالبه گری را یکی از فرهنگ های فراموش شده در بین مردم بشاگرد عنوان کرد و از مسئولان و مردم جهت ارتقاء فرهنگ عمومی شهرستان دعوت کرد.

امام جمعه بشاگرد با اشاره به سخنان معظم له در خصوص دشمن شناسی، خاطر نشان کرد: لازم است جوانان و نوجوانان با بصیرت ما، دشمن خود که همان آمریکا و هم کاسه های آن است را بشناسند  و فریب آن ها را نخورند.

بهروزه تحریم های جدید علیه ایران را نتیجه دشمنی دولت آمریکا با مردم ایران و شکست سیاست های خصمانه آن ها در منطقه عنوان کرد.

13 آبان نماد استکبار ستیزی و عزت انقلاب اسلامی است/تقوی ومجاهدت در راه دین معیار ارزش در پیشگاه الهی

حجت الاسلام رحمان یوسف پور امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی 13 آبان روز دانش آموز و استکبار ستیزی را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: در سال 1343 رژیم ستم شاهی با دستگیری و تبعید امام به ترکیه و سپس به نجف و فرانسه به خیال خام و واهی خود امام را از صحنه مبارزات و ملت مسلمان ایران دور کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب در هنگام تبعید افزود: امام راحل(ره) اعلام کردند که «از فرودگاهی به فرودگاه دیگر رفته اما از احقاق حقوق ملت دست برنمی دارم » و در نهایت با شکوه هر چه تمامتر در بهمن ماه به میهن اسلامی بازگشتند تا زمینه پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

خطیب جمعه موقت کیش با بیان اینکه در 13 آبان دانش آموزان و دانشجویان با حضور در خیابان ها و مبارزه با رژیم ستم شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که 40 هزار مستشار نظامی در ایران داشت که درخواست حق توحش از دولت خود بابت زندگی در ایران داشتند تاکید کرد: دانشجویان پیرو خط امام شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده و اسناد فساد و ظلم استکبار را کشف و افشاء کردند.

وی با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ادامه داد: امام راحل (ره) این حرکت دلیرانه دانشجویان را انقلاب دوم نامیدند و مجلس شورای اسلامی نیز 13 آبان را روز مبارزه ملی بر علیه استکبار نامگذاری کردند.

حجت الاسلام یوسف پور با یادآوری خاطره شهید محمد حسین فهمیده نوجوان 13 ساله بسیجی که با بستن نارنجک و رفتن به زیر تانک های دشمن از پیشروی آن ها جلوگیری کرد افزود: امام راحل(ره) درخصوص شجاعت ورشادت  این نوجوان دلیر فرمودند: رهبر ما آن نوجوان 13 ساله ای است که نارنجک به کمر خود بسته و به زیر تانک ها می رود.

وی همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر تلاش و کوشش در راه کسب علم و ارتباط معنوی هرچه بیشتر با خدا تاکیدد و توصیه کردند.

امام جمعه موقت کیش در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز بر اهمیت زیارت حضرت اباعبدالله  الحسین (ع) و حضور در کربلای معلی تاکید کرد و افزود: تربت امام حسین (ع) تنها تربتی است که خوردن آن حلال و شفاست و از سوی ائمه اطهار نیز روایات بسیاری در ثواب زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) ذکر شده است.

وی با اشاره به ورود 54 شهید نیروی انتظامی دفاع مقدس به خاک کشور در تفحص های جدید، رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را قابل ستایش دانست و اظهار امیدواری کرد این شهدا با شهدای کربلا محشور شوند.

خطیب جمعه موقت کیش با اشاره به معیار و ارزش انسانی از منظر قرآن کریم افزود: بی تردید صدای خوش، قوه و قدرت بالا، زیبایی و جمال، مال و فرزندان، پست و مقام و طایفه و قبیله هیچ یک معیار و ملاک ارزش های انساتی و برتری و اعتبار قرار داده نخواهد شد و آنچه در پیشگاه الهی و در روز قیامت می تواند انسان را از عذاب الهی برهاند تقوی الهی، بصیرت و علم و مجاهدت در راه دین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه علم نیز زمانی سودمند خواهد بود که در راه بصیرت و آگاهی انسان مورد استفاده قرار گیرد خاطر نشان کرد: کسانی که مانند امام حسین(ع) نسبت به دین و ارزش های دینی در جامعه حساس بوده و برای احیاء دین خدا قیام کنند در زمره رستگاران خواهند بود.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام رحمان یوسف پور و با حضور مردم و مسئولان در مصلای کیش برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود