Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

کرمانشاه

خدمات‌دهی موکب‌ها به زائران اربعین در استان کرمانشاه تا پایان صفر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری، بر برپایی موکب‌های خدمات دهی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر در استان کرمانشاه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه مراسم اربعین حسینی طی امسال گفت: مدیریت همایش و پیاده‌روی اربعین توسط ۲۵ میلیون نفر از مردم به برکت وجود ولایت و ولایت‌پذیری مردم است.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به اقدامات انجام شده در مرز خسروی برای مراسم اربعین امسال داشت و افزود: برای مراسم اربعین به‌ویژه شهرستان قصرشیرین اقدامات مؤثری توسط مسئولان انجام شد که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین اقدامی بزرگ و حسرتی برای جاماندگان از مراسم باشکوه معنوی است.

آیت الله علما تصریح کرد: مراسم پیاده روی اربعین بیان کننده اهداف سیدالشهدا(ع) بوده و بسیار اتفاق و واقعه برجسته ای در جهان است که حتی باعث حیرت شرقی ها و غربی هایی می شود که این فضا را انعکاس می‌دهند.

وی افزود: مراسم باشکو اربعین نمادی باشکوه از حضور پیروان اهل بیت(ع) است و در این مراسم حدود ۲۵ میلیون نفر حضور دارند که خود نشان از برکت ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: مردم خود با جان و دل مراسم باشکوه اربعین حسینی را مدیریت می کنند و تا زنده هستیم قادر به شکرگزاری این موهبت نخواهیم بود.

وی مراسم باشکوه اربعین را موهبتی از سوی خداوند برای زنده نگاه داشتن اسلام و همچنین مدیریت خداوند نسبت به بندگانش دانست.

آیت‌الله علما اشاره ای نیز به مناسبت های هفته داشت و گفت: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی بوده و مقام معظم رهبری همواره بر ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید داشته و دارند.

امروزه نیاز به مطالعه بیش از گذشته است

وی افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری پرخسارت‌ترین کارها تنبلی در مطالعه است و امروزه و با توجه به اثرگذاری فضای مجازی نیاز به مطالعه بیش از گذشته است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب و بینش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز  به روز حمایت از بیماران کلیوی  داشت و بر توجه مسئولان به این بیماران و ایجاد شرایط مناسب برای درمان آنها تاکید کرد.

آیت‌الله علما با اشاره به ۲۴ آبان که مصادف با رحلت آیت‌الله طباطبایی است، گفت: ایشان مفسر کبیر بود و از تمام علوم و دانش عصر خود آگاهی داشت.

وی افزود: آیت الله طباطبایی عالمانی  چون آیت‌الله مطهری و بهشتی را تربیت کرد و جامعیتی کم نظیر داشته و بر ۱۱۰ جلد کتاب مسائل الشیعه تسلط داشت.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به آغاز هفته وقف داشت و گفت: ۲۵ آبان مصادف با ۲۷ صفر آغاز هفته وقف است و استان کرمانشاه پیشینه و قدمتی طولانی در این فریضه دارد.

وی تصریح کرد: ما در استان وقف‌نامه‌های چندین ساله دارند که تعداد زیادی از آنها نیز مربوط به سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله علما با بیان اینکه با وقف می‌توانیم آثار خیری از خود به جای بگذاریم، گفت: بسیاری از خدمات موکب‌ها در مسیر زائران اربعین نیز مربوط به وقف است.

وی  با بیان اینکه نباید از وقف غفلت داشت، تاکید کرد: در اجرای وقف  باید مراعات کرد در غیر این صورت خیری در آن وجود ندارد.

آیت الله علما اشاره ای نیز به ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) داشت و هم‌چنین ۳۰ صفر شهادت امام رضا(ع) به عنوان دیگر مناسبت های پیش رو داشت.

وی اشاره ای نیز به امنیت موجود در کشور داشت و گفت: بخشی از این امنیت توسط مرزبانان ما در ۸ نقطه کشور تامین می شود و شهدای مرزبانی حافظان امنیت کشور هستند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تاکید کرد: ما باید قدر این امنیت را بدانیم و این افراد هر کدام به نحوی امنیت کشور را تأمین می‌کنند.

 

صحنه

امروز بیشتر از گذشته نیازمند کار فرهنگی در جامعه هستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از امروله، حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد: دشمنان به صورت سخت افزاری و نرم افزاری به جنگ اعتقادات ما امده اند  و در تلاش هستند که به ما ضربه بزنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه فرهنگی یکی از ابزار های نفوذ دشمن می باشد تصریح کرد : دشمنان ما به دنبال انحراف جوانان کشور هستند و وظیفه مسولین این است که در مقابل با این تهدیدات برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی با اشاره به اینکه امروز چند برابر نسبت به قبل نیاز به برنامه فرهنگی داریم خاطر نشان کرد : ما برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن نیازمند ابزار فرهنگی هستیم چرا که تنها راه پیشگری و مقابله با این تهدیدات استفاده از برنامه های فرهنگی برای جوانان می باشد.

امام جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه فرهنگ در همه زمینه های زندگی ما تاثیر گذار است یادآور شد : توسعه اقتصادی وسیله است که آخرش به فرهنگ جامعه وصل می شود.به عنوان مثال برطرف کردن مشکلات اقتصادی به منظور ایجاد آرامش خانواده و جامعه برمی گردد.

وی یادآور شد: درصد هایی که بانک ها از مشتری های خود می گیرند در آموزه های دینی ما وجود ندارد.

حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه کتاب مایه آرامش و یکی از ابزار های رسیدن انسان به کمال است تشریح کرد: کتاب دوستار علم است در کشور ما باید  کتاب و کتاب خوانی بیشتر تقویت شود

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه یکی از مسئله های مهم دین ما مسئله وقف است گفت : وقف، از جمله موضوعاتی است که به رغم ظرفیت وسیع آن در شمول مباحث کاربردی اقتصادی، علمی، پژوهشی و اجتماعی، کمتر مورد بررسی پژوهشگران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای نیکو و شایسته ای که همچون صدقه جاریه باقی می ماند و اثرات و برکات آن نصیب افراد جامعه می شود، سنت حسنه ی «وقف» است.

 

قصرشیرین

تسلیحات نظامی کشورمان تنها در راستای دفاع از کیان اسلامی ایران است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از الوند خبر، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین اظهار داشت: ایران اسلامی صلح طلب است و بررسی تاریخ نشان می دهد که این نظام اسلامی هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است.

امام جمعه قصرشیرین با بیان این که جمهوری اسلامی ایران تاکنون در اوج قدرت است، گفت: تجهیزات دفاعی کشورمان عامل بازدارندگی مهم در برابر دشمنان است.

وی اظهارداشت: در صورت کوچکترین تعرض دشمنان، سربازان ولایت منطقه را برای تمام دشمنان نطام اسلامی تبدیل به جهنم خواهد کرد.

وی بیان کرد: تسلیحات نظامی کشورمان در راستای دفاع از کیان اسلامی و عامل بازدارندگی مهم در برابر تجاوزهای احتمالی دشمنان است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان مبنی بر تجهیز نیروهای انصارالله یمن توسط جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران نیروهای انصارالله یمن را تجهیز می کرد، دیگر نامی از عربستان و همپیمانان وی در منطقه باقی نمی ماند.

وی گفت: ائتلاف عربستان در حالی جمهوری اسلامی ایران به تجهیز نیروهای انصارالله یمن متهم می کند که هیچ سند و مدرکی در اختیار ندارند.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بازداشت شاهزاده های سعودی در چند روز گذشته، گفت: محمدبن سلمان ولیعهد عربستان، این افراد را به جرم مبازره با فساد بازداشت کرده است و این در حالیست که پشت پرده این اقدام وی، رژیم صهیونیست است.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: بازداشت شاهزاده های سعودی برای به قدرت رسیدن ولیعهد جوان عربستان است تا با این اقدام، تمام رقبای خود را از صحنه سیاست حذف کند.

وی افزود: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در راستای مبارزه با فساد، قصد دارد چهره خوبی از خود در جهان به نمایش بگذارد و این اقدام وی عوامفریبی بیش نیست.

 

اسلام آبادغرب

جذابیت پیام اربعین مى‌تواند موجب تحقق ثبات منطقه‌اى شود/از ظرفیت اربعین برای معرفى درست فرهنگ شیعه به جهانیان استفاده شود

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: امسال نیز به مانند سال‌هاى گذشته، مشتاقان زیارت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفاى ایشان، با پاى پیاده به‌سوى حرم مطهر این امام همام روانه شده‌اند تا بار دیگر «لبیک یا حسین» گویان از این چشمه فیض و رحمت الهى بهره‌مند شوند. بدون‌شک اربعین حسینى، بزرگترین و وسیع‌ترین حماسه در دنیا محسوب مى‌شود.

وی افزود: راهپیمایى اربعین یک قدرت‌نمایى تمام‌عیار مسلمانان جهان به‌ویژه شیعیان در برابر یزیدیان زمان است. میلیون‌ها نفر از حداقل ۶۰ کشور جهان در این‌ راهپیمایى حضور دارند. نه تنها مسلمانان بلکه ادیان و اقوام دیگر بشر، خود را به این همایش حماسى مى‌رسانند و آن‌را از یک پدیده دینى به پدیده‌اى فرادینى تبدیل کرده‌اند .

امام جمعه شهرستان گفت: در هیچ جاى جهان یک چنین جنبش سیاسى و دینى با قالبى حماسى وجود ندارد. این حرکت الهى مى‌رود تا مبانى تمدنى جنبش مهدوى را شکل دهد .

وی تصریح کرد: اربعین حسینى امسال بیش از سال‌هاى گذشته ذهن نخبگان جهان را به خود مشغول داشته است. آنها از هم‌ می‌پرسند براى برگزارى یک میتینگ سیاسى میلیون‌ها دلار خرج مى‌شود اما شمار محدودى مى‌آیند، چه‌طور مى‌شود یک انسان ۱۴ قرن پیش فراخوان «هل من ناصرٍ ینصرنى» بدهد، میلیون‌ها انسان در هزاره سوم میلادى در مقیاس ده‌ها میلیونى به دعوت او لبیک بگویند و با پاى پیاده و با هزینه خود در این میتینگ شرکت کنند!؟

خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: اسلام و تشیع مکانیزم‌هاى تبلیغ و ترویج ایده خود را در آداب و مناسک خاصى تعبیه کرده است که متضمن حیات بالنده آخرین دین الهى است. نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهى از منکر متکى به حرکت و جنبش است و با ایستایى و سکون و سکوت فاصله دارد.

وی افزود: حادثه کربلا یک حادثه‌ بى‌نظیر در تاریخ بشر است. فرزند آخرین پیامبر الهى را در کربلا به همراه ۷۲ تن شهید مى‌کنند و خانواده آن‌ها را به اسارت مى‌برند، قرار بود این حادثه در همان صحراى کربلا دفن شود، اما این‌طور نشد .

حجت الاسلام مهری اظهار کرد: اکنون کار غرب و دنیاى مدرنیسم لاپوشانى و سانسور این حرکت عظیم بشرى است. اما آن‌ها نمى‌توانند در عصر انفجار اطلاعات و توسعه محیرالعقول ارتباطات، آن‌را سانسور کنند. دلیل این عجز را مى‌توان با حضور انسان‌هایى از پنج قاره جهان در این‌راهپیمایى عظیم دید. لنز دوربین‌هاى خبرى جهان هنگامى که راهپیمایى اربعین، نه در مسیر نجف و کربلا بلکه در کشورهاى خود، آن‌را مى‌بینند، مجبورند به این پدیده الهى اعتراف کنند.

وی افزود: رسانه‌هاى به‌اصطلاح معتبر غربى در میان حیرت و شگفتى اهالى رسانه، همچنان چشم و گوش و زبان بر راهپیمایى عظیم اربعین حسینى بسته و حضور حدود ۲۵ میلیون انسان را در بزرگترین اجتماع بشرى نادیده گرفته‌اند

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان کرد: یکى از مهم‌ترین دلایلى که رسانه‌هاى غربى از انعکاس حماسه اربعین در رسانه‌هاى خود خوددارى کرده یا آن‌را به‌صورتى محدود پوشش مى‌دهند، مربوط به تأثیرپذیرى آن‌ها از حکام و سیاستمداران غربى است.

وی افزود: بدون‌شک، اکثریت قریب به اتفاق سیاستمداران غربى، گستردگى و شکوه حماسه اربعین را برنتافته و آن‌را نماد آگاهى و بیدارى جهان اسلام در برابر توطئه‌هاى خود می‌دانند. بدیهى است که در چنین شرایطى آن‌ها علاقه‌اى نسبت به انعکاس بزرگ‌ترین گردهمایى دنیا ندارند. نکته قابل تامل این‌که رسانه‌هاى غربى در مقام گفتار، همواره خود را مستقل از سیاستمداران تلقى کرده و نسبت به اصل‌ بی‌طرفى در انعکاس مطالب و رویدادهاى جهانى تأکید دارند!، همین مجال (ایام اربعین) کافى است تا نسبت به ادعاى پوچ بسیارى از رسانه‌هاى غربى در خصوص استقلال از ساختار سیاسى کشورهایشان آگاه شویم .

حجت الاسلام مهری گفت: نکته دیگرى که در این خصوص قابل تامل است، مربوط به ماهیت اربعین مى‌باشد. بدون‌شک، حضور ده‌ها میلیون زائر حسینى در عراق، نماد شور و شعور جهان اسلام در مواجهه با کفر و جریانات وابسته به آن محسوب مى‌شود. این شور و شعورى که در بطن حماسه اربعین جولان دارد، تن دشمنان جهان اسلام و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستى را به لرزه درآورده است. در شرایطى که واشنگتن، لندن و تل آویو طى دهه‌هاى متمادى و خصوصا طى سال‌هاى اخیر سرمایه‌گذارى فرهنگى زیادى را در راستاى فاصله‌گیرى مسلمانان و خصوصا جوانان از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) صورت داده‌اند، چنین حضور عظیم و یکپارچه‌اى نماد شکست غرب محسوب مى‌شود.

وی با اشاره به شرایط امروز منطقه بیان داشت: ایالات متحده آمریکا و متحدان منطقه‌اى آن ازجمله آل سعود که مروج ترور و خشونت محسوب مى‌شوند، طى سال‌هاى اخیر سعى کرده‌اند با تزریق بحران امنیت در عراق، سوریه و دیگر نقاط منطقه موجى از رعب و وحشت را در میان کشورهاى مسلمان حاکم کنند. با این‌حال در جریان برگزارى مراسم اربعین، ده‌ها میلیون نفر بدون توجه به این رعب‌افکنى و به عشق زیارت حضرت امام حسین(ع) راهى کربلا مى‌شوند. این ایستادگى و شجاعت در مسیر دین، همان چیزى است که سران غربى و سعودى و صهیونیستى به‌شدت از آن وحشت دارند .

خطیب جمعه شهرستان ابراز داشت: استکبار جهانى به‌منظور بسترسازى براى تحقق انگاره‌سازى تهاجمى علیه انقلاب اسلامى در راستاى کاهش حس اعتماد مردم به نظام واعتماد جامعه بین‌الملل به ایران، اقدام به اسلام‌هراسى و تخریب چهرة سیاسى ایران و پیوند دادن بنیادگرایى اسلام با تروریسم، نشان دادن چهرهاى خشن و غیرعقلانى از شیعیان و معرفى اسلام به‌عنوان انگاره خشونت مبادرت ورزیده است.

وی گفت: بنابراین حرکت پیاده‌روى اربعین مى‌تواند در سطح محلى و ملى جلوه‌اى از همکارى، برادرى، وحدت، اعتماد و همدلى و هم‌زبانى را از طریق پیوند میان اقوام مختلف ایرانى از یک‌سو و تعامل سازنده میان دولت و ملت را از سوى دیگر نشان دهد. در سطح منطقه‌اى این توانایى دو چندان مى‌شود. پیاده‌روى اربعین انگاره دروغین اختلاف بین عرب و عجم،کرد و فارس، شیعه و سنى را به چالش مى‌کشد و با خنثى‌سازى جنگ روانى دشمنان در منطقه تصویرى از بیدارى ملت‌هاى منطقه و توجه به ارزش‌هاى مشترک اخلاقى و دینى را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام مهری افزود: جذابیت پیام اربعین مى‌تواند موج جدیدى از آگاهى و بیدارى را در ملت‌هاى منطقه ایجاد نماید که نتیجه آن تحقق ثبات منطقه‌اى خواهد بود. در سطح جهانى پیاده‌روى اربعین مى‌تواند از طریق نشان دادن واقعیت تفکر شیعى و نشان دادن چهره واقعى مسلمانان عمق صلح‌دوستى مکتب تشیع و اسلام ناب را به جهانیان معرفى نماید و حقیقت ناب اسلام را جایگزین انگاره‌هاى غیرواقعى و مذموم در هم آمیختگى اسلام با خشونت و جنگ گردد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین فرهنگ مهربانى، سخاوت و بخشش است. از آن‌جایى که این فرهنگ همواره به‌مثابه یک خاطره در ذهن زائر اربعین نقش مى‌بندد، باید از این مراسم باشکوه که تمام اقشار در آن حضور دارند، براى معرفى درست فرهنگ شیعه به جهانیان استفاده شود تا آن بازنمایى وارونه از چهره و تفکر شیعه در جهان از سوى مخالفان و دشمنان اصلاح شود؛ حقیقت آن است که رسانه‌ها و جریان‌هاى وهابى صهیونیستى تصویرى نادرست از شیعه ارائه داده‌اند و عده‌اى از شیعیان غافل نیز در این ورطه افتاده و بهانه به دست دشمنان مى‌دهند. نگاه راهبردى به اربعین در یک جمله، به موازات انسان‌سازى در این مسیر نورانى و عاشورایى، رفع موهومات از فرهنگ عقلانى و وحیانى تشیع است.

 

روانسر

حضور گسترده مسلمانان در اربعین حسینی(ع) لرزه بر اندام استکبار انداخت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از  سراب روانسر، ماموستا ملا عبدالله غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته روانسر، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: اخلاص عمل و تقوای الهی بهترین توشه برای آخرت است.

غفوری یادآور شد: اهل توبه بودن، عبادت و شکر گزاری کردن ، اهل علم وبینش بودن ، اهل رکوع و سجود و امر به معروف و نهی از منکر بودن از صفات برجسته مومنین است که در قرآن کریم به آنها اشاره شده است.

امام جمعه روانسر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و مبارزه با ظلم اهداف عالیه قیام امام حسین(ع) بود.

ملاعبدالله غفوری اضافه کرد: حضور گسترده مسلمانان در اربعین حسینی (ع) پیام وحدت و همبستگی مسلمانان را مخابره کرده و بر اندام استکبار لرزه انداخته است.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر موضوع جمع آوری متکدیان در شهر روانسر به خوبی انجام شده و ضرورت دارد این موضوع همیشه در دستور کار مسئولین باشد.

ماموستا ملا عبدالله غفوری اظهار داشت: تجاوز آشکارعربستان سعودی به یمن با حمایت رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا صورت می گیرد و این جنایات در راستای توطئه های دشمنان اسلام انجام می شود.

 

سرپلذهاب

راهپیمایی اربعین حسینی قدرت نمایی بزرگ سیاسی دینی مسلمانان است / استعفای نخست وزیر لبنان برای فشار بیشتر بر حزب الله است

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام جوادفاطمی نسب درخطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان بااشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین اظهارداشت : زیارت امام حسین (ع) دارای عظمت وشکوه غیرقابل وصفی است که آثاروبرکات بسیاری دارد ۰
وی افزود : اگرزیارت اباعبدالله با رنج وسختی وپیاده روی همراه شود قطعا آثار وبرکات وثواب آن نیز بیشتر و بصورت ویژه خواهدبود ۰
ایشان بابیان اینکه فرهنگ پیاده روی اربعین چندسالی است که درکشور بوجودآمده است ادامه داد : اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی یک قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان جهان بویژه شیعیان دربرابریزیدیان زمان است که پیامهای مهم بسیاری دارد ۰
امام جمعه شهرستان تصریح کرد : مسلمانان بسیاری از بیشتراز۶۰کشورجهان دراین مراسم شرکت می کنند وعلاوه برمسلمانان اقوام و ادیان دیگر نیز دراین اجتماع عظیم حضورمی یابند واین مراسم دینی رابه یک مراسم فرادینی تبدیل کرده اند۰
وی خاطرنشان کرد : درهیچ جای جهان چنین جنبش سیاسی ودینی درقالبی حماسی وجود ندارد و تداوم این مراسم می رود تا مبانی تمدن جنبش مهدوی راشکل دهد۰
ایشان بابیان اینکه تمدن ساخته دست سکولار تمدنی مبتنی بر ستم،تجاوز،طمع،حسد،بخل وستیزباهمنوع است ادامه داد : تمدن مهدوی که نمونه آن درراهپیمایی اربعین حسینی مشاهده می شود مبتنی بر عدل،ایثار،همدردی، همراهی وستیز باکفروالحادوشرک می باشد۰
فاطمی نسب درادامه بااشاره به تحولات منطقه اظهارداشت : استعفای نخست وزیرلبنان ،حمله موشکی انصارالله به فرودگاه بین المللی ریاض،دستگیری وقلع وقمع شاهزادگان سعودی ازسوی محمدبن سلمان وسقوط بالگرد چندتن ازشاهزادگان ناراضی سعودی از مهمترین تحولات واتفاقات مهم منطقه درروزهای اخیربوده است۰
خطیب جمعه شهرستان ادامه داد : نخست وزیرلبنان بطورکاملا ناگهانی وباالفاظی بسیارتند از داخل خاک عربستان به ایران وحزب الله حمله کرد وسپس استعفای خودرارسما اعلام کرد۰ 
وی افزود : خروجی مهم واصلی قرائت استعفای سعدحریری ادعای دخالت ایران درامورداخلی لبنان ازطریق متحدش سیدحسن نصرالله بود۰
فاطمی نسب بااشاره به پشت پرده استعفای سعدحریری اظهارداشت : اعتراض به حاکمیت حزب الله درحیطه سیاسی _امنیتی لبنان ، ناامن سازی محیط سیاسی لبنان وتعویق انتخابات پارلمانی ، نمایش تاثیرگذاری عربستان در تحولات لبنان ، ایران هراسی در عصر پساداعش وجلوگیری از تثبیت جایگاه محورمقاومت ومشروعیت بخشیدن به تحریمهای جدید آمریکا علیه حزب الله ازمهمترین مواردپشت پرده استعفای نخست وزیرلبنان است۰
امام جمعه شهرستان درادامه بااشاره به بازداشت شاهزادگان سعودی گفت : تشکیل کمیته عالی مبارزه با فساد توسط پادشاه عربستان وباریاست ولیعهد سعودی ومبارزه با مفاسد اقتصادی ظاهر این قضیه است درحالیکه هدف اصلی آل سعود از کنارزدن ودستگیرکردن بسیاری از شاهزاده ها بازکردن راه برای خلافت وجانشینی بن سلمان می باشد۰
وی دربخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به هفته کتاب وکتابخوانی اظهارداشت : کتابخوانی برای ملت یک فریضه است وخسارتی بزرگتر از این برای کشور نیست که مردم آن باکتاب سروکارنداشته باشند۰
فاطمی نسب ادامه داد : مردم باید امروز بیشترازهمیشه با کتاب سروکارداشته باشند وبامطالعه بیشتر به هوش وذکاوت خودبیفزایند وامروز کتابخوانی وعلم آموزی نه تنهایک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است۰
امام جمعه شهرستان درخطبه اول نیز اظهارداشت : استحکام کانون گرم خانواده های مسلمانان امروز در نوک پیکان تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قراردارد که مردم باید بصیروهوشیار بوده و دردام دشمن قرارنگیرند۰

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود