Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- در دیدار رئیس جمهوری روسیه؛ روحانی: همکاری های تهران و مسکو موجب تقویت صلح و ثبات پایدار منطقه است/ ضرروت اجرای کامل برجام از سوی طرفین/تاکید لاریجانی بر ضرورت تقویت همکاری‌ امنیتی ایران و روسیه برای مقابله با باقیمانده تروریسم/ربیعی: خانوارهای زلزله زده زیرپوشش بهزیستی 100 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند/تاکید دوباره بر پایبندی ایران به برجام در نشست فصلی شورای حکام آژانس/سوریه از بیانیه مشترک روحانی، پوتین و اردوغان استقبال کرد و بازگشت آرامش به لبنان/واکنش ها به عقب نشینی الحریری از استعفا از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس جمهوری روسیه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران – مسکو را بویژه در راستای حل و فصل سیاسی بحران ها و معضلات و تقویت صلح و ثبات پایدار منطقه ای مثبت و روبه گسترش ارزیابی و بر توسعه و تقویت همه جانبه روابط و رایزنی‌های دو کشور در بخش‌های مختلف تأکید کرد.
* استانبول- ایرنا- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت همکاری‌ امنیتی ایران و روسیه برای مقابله با باقیمانده تروریسم ضروری است چرا که تروریسم هنوز خاتمه پیدا نکرده و ادامه دارد.
* قصرشیرین- ایرنا- وزیر کار، تعاون و کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 100 میلیون ریال کمک بلاعوض به خانوارهای زیرپوشش بهزیستی که در جریان زلزله اخیر غرب استان کرمانشاه دچار خسارت شده اند، خبر داد.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت 4.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز (پنجشنبه) منطقه درز استان فارس را لرزاند.
* ارومیه- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شکست داعش نشانه اقتدار جمهوری اسلامی و تدبیر ولی فقیه و الهی بودن قدرت معظم له است و ملت باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.
* تهران- ایرنا- زمین لرزه ای با قدرت 4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز (پنجشنبه) مهران استان ایلام را لرزاند.
* تهران- ایرنا- مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در امور رسانه و روابط عمومی از دیدار رئیس این سازمان با روسای اداره های آموزش فنی و حرفه ای استان های همجوار استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این دیدار قرار شد که ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان های یاد شده به اقدامات عاجل برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله اقدام کنند.
* تهران- ایرنا- یکصد و نهمین شماره از نشریه خط حزب‌الله همراه با یادداشتی درباره‌ مجموعه اقدامات رهبر انقلاب درباره‌ زلزله‌ کرمانشاه منتشر شد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری بامداد امروز (پنجشنبه) و پس از شرکت در نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه در سوچی، به تهران بازگشت.
* تهران- ایرنا- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آغاز ارسال 94 کانکس به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: نخستین کانکس تولید شده در مرکز سر پل ذهاب روز پنجشنبه تحویل زلزله زدگان خواهد شد.
* تهران- ایرنا- سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه کمک رسانی ها به زلزله زدگان از سوی بسیج در بخش های مختلف از جمله بخش درمانی ادامه دارد، گفت: محرومیت زدایی از برنامه های دیگر بسیج است.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.3 ریشتر ساعت 4 دقیقه و 3 ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) بار دیگر ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.
* استانبول- ایرنا- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با نایب رئیس مجلس کامبوج خواستار افزایش روابط اقتصادی دو کشور به دنبال گسترش روابط سیاسی فی مابین شد.
* اصفهان- ایرنا- سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دومین سمینار همکاری‌ های هسته‌ ای ایران با اتحادیه اروپا، راه را برای همکاری های بیشتر با این اتحادیه هموارتر کرد.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 23 و 17 دقیقه و 13 ثانیه امشب (چهارشنبه) بار دیگر ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.
* تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج تا زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که نگاه تحولی و انقلابی به مسایل داشته باشد.
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری چهارشنبه شب و پس از شرکت در نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه، سوچی را به مقصد تهران ترک کرد.
* وین- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشریح نتایج سفر هیات بزرگ اقتصادی و تجاری ایران به اتریش گفت: در این سفر زمینه های گسترش همکاری های تجاری بین اتاق های بازرگانی بررسی شد و با توجه به گشایشهای بانکی، در آینده شاهد اتفاقات خوبی در توسعه روابط خواهیم بود.
* انزلی- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: میزان صادرات و صادرات مجدد طی 8 ماه امسال در این منطقه به 260میلیون دلار رسیده که بیانگر مهیا بودن شرایط مناسب سرمایه گذاری برای واحد های تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
* بوشهر- ایرنا- فرماندار شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: با وجود تاکید و اخطارهای ستاد مدیریت بحران بی احتیاطی 2 خودرو در ورود به آبنما مسیر روستای چاووشی به درازی این شهرستان حادثه آفرید و 2 نفر جان باختند.
* تهران- ایرنا- سمپوزیوم علمی دو روزه «اکنون، ما و شریعتی » عصر امروز یکم آذرماه در دانشگاه تربیت مدرس میزبان دو پنل تخصصی با عنوان های «عرفان، رهایی بخش» و «اصلاح دین در اندیشه شریعتی بود.
* انزلی- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان خانه ملت برای ارائه مشوق های جدید صادراتی برای صادرکنندگان خبر داد.
* آستارا- ایرنا- مدیر پایانه مرزی آستارا از پایان مراجعت زائران خارجی اربعین حسینی به کشورهای خود، با گذر 9 هزار و 309 زائر از مرز زمینی این شهرستان خبر داد.
* دزفول- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه های اندیمشک گفت: فاطیما بهلولی کودک خردسال اندیمشکی به عنوان کتابخوان نمونه کشور انتخاب شد.
* تهران- ایرنا- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به دستاوردهای بانک مرکزی و دولت در زمینه مبارزه قاطع با موسسات غیرمجاز از کارکنان و نخبگان نظام بانکی خواست، ایده های خود را در پاسخ به پرسش «چه راه کارهایی برای برچیده شدن زمینه شکل گیری مجدد موسسات اعتباری غیرمجاز در جامعه وجود دارد؟» تحت پویشی با عنوان «بازار پولی عاری از موسسات غیرمجاز» ارایه کنند.
* تهران- ایرنا- مدیران وزارت صنعت، معدن، تجارت و پژوهشگران حقوق شهروندی، منشور حقوق شهروندی را نقشه راهی برای دستگاه های دولتی دانستند و مصوبه شورای عالی اداری در این مورد را مهمترین دستاورد عملی برای تحقق حقوق شهروندان عنوان کردند.
* تهران- ایرنا- برخی سخنان مطرح شده در همایش ارائه یافته های تیم اعزامی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منطقه زلزله زده کرمانشاه- سرپل ذهاب، هشداری جدی درباره شیوه مدیریت بحران و مقاوم سازی ساختمان هاست.
* تهران- ایرنا- مراسم معارفه مدیرعامل جدید و قدردانی از مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی سایپا در حالی عصر چهارشنبه برگزار شد که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دخالتی نداشته و علاقه ای هم ندارد دخالت کند.
* رشت- ایرنا- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: حین گازرسانی در روستای گاوکولی اطاقور از توابع شهرستان لنگرود در شرق استان، بطور اتفاقی، گوری مربوط به دوره اشکانی - ساسانی کشف شده است.
*تهران- ایرنا- کتاب مساجد دارالخلافه به مناسبت هفته وقف در موزه ملک پایتخت رونمایی شد.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیت خود مطلبی درباره رسم کتابگردی منتشر کرد و با دعوت از همه به این کار نوشت: با کتابگردی در 2 آذر قدرشناسی خود را بیان داریم.
* تهران- ایرنا- وزیر اطلاعات در پیامی با تبریک شکست داعش به رهبر معظم انقلاب نوشت: پروژه دیگری از استکبار جهانی و دولت های دست نشانده منطقه ای آنان در منطقه به شکست انجامید.
* تهران- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر ضرورت نگاه بی طرفانه به موضوع مهاجرت و پناهندگی و حفظ کرامت انسان ها تاکید کرد و از وضعیت تاسف بار مسلمانان میانمار که به دلیل کشتار فجیع در زادگاهشان به کشور بنگلادش پناهنده شده اند، اظهار نگرانی کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : در نشست تاریخی سران در سوچی برای کمک به مردم سوریه جهت دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار هستیم.

اخبار خارجی
**********
* وین- ایرنا- نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته بار دیگر با بررسی تازه ترین گزارش مدیرکل آژانس، پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای و بدعهدی آمریکا را در منظر جهانیان قرار می دهد
* دمشق- ایرنا- سوریه از بیانیه مشترک رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه سوچی استقبال کرد.
* بیروت- ایرنا- پس از سخنان روز چهارشنبه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در درنگ نسبت به تقدیم استعفا به رئیس جمهوری، شخصیت های لبنانی از این تصمیم استقبال کردند و خواستار گفت وگوهای ملی برای حل اختلافات موجود در موضوعات مختلف شدند.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر قطر گفت که هدف عربستان، امارات، بحرین و مصر از محاصره و تحریم های موجود، دخالت در امور داخلی این کشور است.
* تهران- ایرنا- بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سال ارتباط ایران و مکزیک با ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و با همکاری کمیسیون های روابط خارجی و آسیا و اقیانوسیه مجلس سنای مکزیک در محل ساختمان تاریخی مجلس سنای این کشور برگزار شد.
* الجزیره- ایرنا- گروه حزب طرفدار مقاومت و حامیان قدس موریتانی (براق ) با صدور بیانیه ای، شکست داعش در عراق و سوریه را تبریک گفت.
* پکن- ایرنا- کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که کره شمالی به رغم اینکه از سوی آمریکا به عنوان یک کشور حامی تروریسم معرفی شده است، واجد شرایط شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 است.
* کوالالامپور- ایرنا- برخلاف انتظارات جامعه بین الملل از آنگ سان سوچی رهبر میانمار، وی در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد که بحران روهینگیا یک شبه رفع نمی شود.
* نیویورک- ایرنا- نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه داعش درعراق پایان یافته است، از حمایت و ایستادگی ایران در رسیدن به این پیروزی سپاسگزاری کرد.
* پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی چین از قول حسن روحانی رئیس جمهوری ایران آورده است که مردم سوریه مسئول تعیین سرنوشت کشورشان هستند.
* کوالالامپور- ایرنا- گزارش منابع امنیتی مالزی حاکی از آن است که فعالیت گروههای تروریستی از جمله داعش در این کشور نه تنها رو به افزایش بلکه با تغییر ماهیت در این نوع اقدامات روبرو بوده است.
* پکن- ایرنا- لی که چیانگ نخست وزیر چین در دیدار با یک هیات ژاپنی در پکن گفت بهبود روابط دو کشور و برطرف کردن اختلافات به تلاش های مستمر و زیادی نیاز دارد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد عربستان سعودی توافق کرده است در قالب قرارداد 110 میلیارد دلاری خرید تسلیحات از آمریکا، 7 میلیارد دلار بمب های هدایت دقیق خریداری کند.
* تهران- ایرنا- کره جنوبی لغو رزمایش مشترک با آمریکا در سال آینده میلادی را به منظور کاهش خطر واکنش احتمالی از سوی کره شمالی هنگام برگزاری بازی های المپیک بررسی می کند.
* تهران- ایرنا- در پی اعلام بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع گزارش داد که آمریکا اخیرا عربستان را برای کاهش محاصره یمن تحت فشار قرار داده است.
* تهران- ایرنا- کشورهای تحریم کننده قطر دو نهاد «اتحادیه جهانی علمای مسلمان»، «شورای بین المللی اسلامی» (مساع) و 11 نفر را به فهرست تروریستی خود افزودند.
* استانبول- ایرنا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: تروریسم جهانی به بزرگترین تهدید تبدیل شده و پس از آن مهاجرت نیز دومین تهدید جهانی است.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از خودداری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت و گو با مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا خبر دادند.
* تهران- ایرنا- گروه های فلسطینی حاضر در مذاکرات قاهره در بیانیه مشترکی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان تا پایان سال 2018 میلادی توافق کردند.
* مسکو- ایرنا- رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی با داویت ملکونیان رئیس بخش سیاست های حمل و نقل وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری ارمنستان دیدار و دو طرف رفع موانع فنی در زمینه حمل و نقل بار و مسافر بین دو کشور را بررسی کردند.
* تهران- ایرنا- رهبر کاتولیک های جهان هفته آینده برای دیدار با رهبر میانمار و فرمانده ارتش این کشور و همچنین مسلمانان روهینگیایی پناهنده در بنگلادش به این دو کشور سفر می کند.
* مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط و همکاری های دو کشور در تمام عرصه های مورد علاقه دو طرف توسعه می یابد.
* مادرید- ایرنا- معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه ال پاییس اسپانیا هشدار داد که حضور غیر قانونی نیروهای ترکیه و آمریکا در سوریه نقض حاکمیت ارضی‌ است و آنها باید سوریه را ترک کنند.
* مسکو- ایرنا- نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه با محمد اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان دیدار و دو طرف بر لزوم همکاری برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.
* اربیل- ایرنا- ده ها تن از مسئولان کرد عراقی به همراه سرکنسول های خارجی، شخصیت های سیاسی و مذهبی روز چهارشنبه با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و امضای دفتر یادبود، نسبت به جانباختگان زمین لرزه اخیر در کرمانشاه ادای احترام کردند.
* مسکو- ایرنا- حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت ایران با کارن کاراپیتیان نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد و دو طرف درباره سطح همکاری های انرژی بین دو کشور و توسعه آن به سطح کشورهای منطقه مذاکره کردند.
* آنکارا- ایرنا- نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با اعزام 500 تروریست از کوهستان قندیل در شمال عراق به عفرین سوریه، تمام کادر فرماندهی خود را به دستور آمریکا در این منطقه تغییر داد.
* تهران- ایرنا- رئیس فرودگاه بین اللملی صنعا با اشاره به ادامه انتظار برای عملی شدن وعده ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان درخصوص بازگشایی این فرودگاه اعلام کرد: هنوز هیچ ابلاغیه ای درباره رفع محاصره فرودگاه صنعا دریافت نکردیم.
* آنکارا- ایرنا- رسانه های خبری ترکیه سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران و نامه سرلشگر قاسم سلیمانی به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را در خصوص نابودی گروه تروریستی داعش به شکل گسترده ای منعکس کردند.
* الجزیره- ایرنا- «عبدالرحمن الحسینی» سفیر عراق در الجزایر، امروز چهارشنبه اخبار منتشر شده در برخی رسانه های الجزایری مبنی بر برکنار شدن از پست خود را تکذیب کرد.
* آنکارا- ایرنا- اوغوز گون سردبیر وبسایت اینترنتی روزنامه جمهوریت با اتهام تبلیغ گروه های تروریستی به 37 ماه حبس محکوم شد.
* آنکارا- ایرنا- وب سایت خبری روزنامه صباح اعلام کرد: 2 تبعه خارجی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر تکیرداغ ترکیه دستگیر شدند.
* آنکارا- ایرنا- تب دلار در بازار ارز ترکیه که پس از تنش دیپلماتیک با آمریکا بالا گرفته بود، به روند صعودی خود در هفته های اخیر ادامه داد و به نرخ 3.98 لیر رسید.
* الجزیره- ایرنا- نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پایتخت تونس با حضور سفیر ایران و شماری از مقام های تونسی آغاز به کار کرد.
* تهران- ایرنا- ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی در پی فشار افکار عمومی از بازگشایی بندر الحدیده واقع در غرب یمن و فرودگاه صنعا به روی کمک های بشردوستانه خبر داد.
* مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه با اعلام حمایت از تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی در سوریه گفت: ما نمی توانیم گروهک های تروریستی که سعی در تجزیه سوریه را دارند و دست آنها به خون مردم این کشور آلوده شده را به عنوان یک بازیگر مشروع به رسمیت بشناسیم.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، فروش مهاجران آفریقایی به عنوان برده در لیبی را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.
* رم- ایرنا- کتابی با عنوان من مامور ارشد اطلاعاتی نیستم... واقعیت های پنهان... با من به زندان رم بیایید در باره حمید معصومی نژاد، خبرنگار معروف صدا و سیما در رم و ماجرای حبس وی در سال 2010 میلادی، در ایتالیا منتشر شد.
* مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سران روسیه، ایران و ترکیه اعلام کرد: سران سه کشور بر گسترش همکاری های ضد تروریستی و نابودی کامل داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی در سوریه توافق کردند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: این کشور روز چهارشنبه خواستار نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تجارت برده در لیبی شد.
* تهران- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه با صدور قطعنامه ای قاچاق انسان در مناطق جنگ زده و سوء استفاده جنسی از زنان و دختران را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت اعلام کرد و کشورهای عضو را ملزم به مبارزه با نقض حقوق بشر غیرنظامیان گرفتار در مخاصمات مسلحانه کرد.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است