Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيش از 35 ساعت از زلزله 7.3 ريشتري کرمانشاه مي‌گذرد؛ زلزله‌اي که طي آن و براساس آخرين آمارها، 432 تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و طبق آخرين آمارها 7460 تن نيز مجروح شده‌اند.
به گزارش ايسنا، پزشکي قانوني استان کرمانشاه آخرين آمار کشته شدگان زلزله 7.3 ريشتري غرب کشور را 432 نفر اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين تعداد مصدومان اين حادثه نيز 7460 تن اعلام شده است که هموطنان جهت پيگيري بيمارستان‌هايي که مصدومان زمين لرزه کرمانشاه آنجا بستري هستند، مي‌توانند به سايت http://www.emsnews.ir مراجعه کنند.
آخرين اخبار در خصوص زلزله غرب کشور با کليک به‌روي هر تيتر قابل مشاهده است.
15:35*
غربالگري و مداخلات روانشناختي در مناطق زلزله‌زده آغاز شد
مديرکل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه، تعداد 40 کارشناس سلامت روان آموزش ديده از نقاط مختلف استان را در قالب 20 تيم حمايت‌هاي رواني اجتماعي تحت نظر دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، براي خدمت رساني به افراد آسيب ديده به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده است.
15:29*
وضعيت جوي مناطق زلزله‌زده پايدار است
سازمان هواشناسي کشور طي اطلاعيه‌اي به تشريح وضعيت جوي مناطق زلزله‌زده کشور پرداخته و از شروع بارندگي در اين مناطق از هفته آينده خبر داده است.
15:25*
راه‌اندازي راديو اميد براي زلزله‌زده‌ها
مدير کل صداوسيما استان کرمانشاه از راه‌اندازي راديو اميد به منظور پوشش اخبار زلزله غزب کشور و به ويژه استان کرمانشاه خبر داد.
15:23*
حضور تيم ارزياب سازمان ملل در مناطق زلزله‌زده عراق
در پي وقوع زمين لرزه در مناطقي از عراق سازمان ملل تيم ارزياب خود را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرد.
15:17*
آمار جانباختگان زلزله 432 تن اعلام شد
به گزارش ايسنا، پزشکي قانوني استان کرمانشاه آخرين آمار جان‌باختگان زلزله اين استان را 432 نفر اعلام کرد.
تعداد افراد متوفي در شهرهاي مختلف به شرح زير است:
سرپل ذهاب: 317
اسلام آباد غرب: 23
کرند: 14
قصر شيرين: 28
جوانرود: 3
ثلاث: 15
معاينه شده توسط پزشکي قانوني کرمانشاه: 29
صحنه: 3
در اين گزارش، اجساد شهرستان صحنه نيز به آمار تلفات اضافه شده است. تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها يک نفر بوده است و ساير جان باختگاني که به عنوان معاينه شده در کرمانشاه اعلام مي شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده‌اند.
15:12*
تلويزيون ايلام براي زلزله چه کرد؟ +‌ تصاوير
مدير کل صداوسيماي استان ايلام ضمن تشريح عملکرد اين مرکز در پوشش اخبار زلزله‌ در غرب کشور از همان دقايق ابتدايي، از برنامه‌هاي آتي که در نظر گرفته شده است، سخن گفت.
15:12*
انتقاد بهزيستي از عدم همکاري بخشداري ازگله با تيم‌هاي امدادي اين سازمان
رئيس مرکز توسعه، پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور با انتقاد از وجود برخي بي نظمي‌ها در ارائه خدمات در منطقه ازگله گفت: اصلي‌ترين خدمات مورد نياز به مردم زلزله‌زده، نيازهاي بهداشتي و غذايي به اين مردم است که اگرچه اين خدمات در اين منطقه درحال توزيع است اما خدمات نامنظم مشکلاتي را ايجاد کرده است.
15:04*
چگونگي اطلاع از وضعيت مصدومان زلزله در بيمارستان‌ها + فيلم
سخنگوي سازمان اورژانس کشور گفت: خانواده مصدومان زلزله غرب کشور مي‌توانند از طريق سايت emsnews.ir (پايگاه اطلاع رساني اورژانس کشور) از وضعيت مصدومان‌شان در بيمارستان‌هاي البرز، تهران و همدان مطلع شوند.
14:55*
آخرين آمار مصدومان زلزله کرمانشاه/وضعيت پايدار درماني در مناطق زلزله‌زده
سخنگوي وزارت بهداشت از مراجعه 7156 مصدوم به مراکز درماني تا ساعتي قبل خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر از نظر رسيدگي درماني به مجروحين در شرايط کاملا پايداري قرار داريم.

14:55*
دوشيفته شدن مدارس سالم کرمانشاه/ تهيه کانکس براي مدارس روستايي
وزير آموزش و پرورش در حاليکه به تشريح وضعيت مدارس تخريبي، فرهنگيان و دانش‌آموزان جانباخته و مصدوم در زلزله غرب کشور پرداخت؛ زمان مشخصي براي بازگشايي مدارس اعلام نکرد و گفت که صحت و سلامت دانش آموزان برايش در اولويت قرار دارد حتي اگر تحصيلشان براي مدتي به تاخير بيافتد.
14:50*
خدمت رساني 6 بيمارستان صحرايي نيروي زميني سپاه در مناطق زلزله زده
معاون بهداري نيروي زميني سپاه درباره اقدامات انجام شده نيروي زميني سپاه براي کمک به زلزله زدگان غرب کشور، گفت: 6 بيمارستان صحرايي توسط بهداري نيروي زميني سپاه در مناطق زلزله زده خدمت رساني مي کند.
14:47*
از واريز وجه به کارت‌هاي شخصي براي کمک به زلزله‌زدگان خودداري کنيد
معاون پليس فتا گفت: از واريز وجه به کارت‌هاي شخصي براي کمک به زلزله‌زدگان خودداري کنيد.
14:45*
خدمات واحدهاي بهداشت و درمان هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه تا کنون
واحدهاي بهداشت و درمان جمعيت هلال احمر پس از وقوع زلزله در مناطق غربي کشورمان، به طور کلي 6866 خدمت به آسيب زدگان ارائه کرده‌اند.
به گزارش ايسنا، در جريان وقوع زلزله در مناطق غربي کشورمان و اعزام واحدهاي بهداشت و درمان جمعيت هلال احمر تاکنون 6866 مورد خدمت به آسيب زدگان ارائه شده که 6336 مورد آن در شهرستان سرپل‌ذهاب، 332 مورد در قصر شيرين و 198 مورد در ثلاث باباجاني گزارش شده است.
14:21*
اهداي خون 1784شهروند تهراني براي کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه
مديرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: روز گذشته 1784 نفر موفق به اهداي خون خود براي کمک به مصدومان زلزله غرب کشور شدند.
به گزارش ايسنا، دکتر سيد مرتضي طباطبايي با اشاره به پذيرش 2459 نفر در مراکز اهداي خون استان تهران در روز گذشته، اظهار کرد: از اين تعداد 1784 نفر خون اهدا کردند و با توجه به فراخوان انجام شده، 25 درصد خون هاي اهدايي از گروه‌هاي منفي بودند.
14:11*
تمديد سه ماهه تاريخ اعزام به خدمت مشمولان استان هاي زلزله زده
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد: مشمولان کارداني ، ديپلم و زيرديپلم استان هاي زلزله زده که داراي برگ آماده به خدمت به تاريح آبان ماه سال جاري مي‌باشند ، در صورت تمايل مي توانند تاريخ اعزام به خدمت خود را به مدت سه ماه تمديد کنند.
11:17*
کاهش دما در استان کرمانشاه/ افزايش غلظت آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي
مدير کل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره وضعيت جوي کرمانشاه اظهار کرد: آسمان کرمانشاه امروز صاف تا قسمتي ابري با حداکثر دماي 20 و حداقل دماي منفي 2 درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.
احد وظيفه در گفت و گو با ايسنا اظهار کرد: فردا ( 24 آبان) آسمان کرمانشاه صاف تا قسمتي ابري با حداکثر دماي 19 و حداقل دماي منفي 3 درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود و روز پنج‌شنبه (25 آبان) صاف تا قسمتي ابري با حداکثر دماي 19 و حداقل دماي منفي 2 درجه سانتيگراد خواهد بود.
11:13*
وصل گاز خانه‌هاي آسيب‌ديده تنها درحضور نمايندگان سازمان نظام‌مهندسي
مديرعامل شرکت ملي گاز ايران از سلامت شبکه انتقال و گازرساني در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: کار شرکت ملي گاز براي وصل دوباره گاز از ديگر شرکت‌هاي خدماتي دشوارتر است.
به گزارش ايسنا، حميدرضا عراقي، درباره اقدام‌هاي شرکت ملي گاز در مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: پس از وقوع اين حادثه کار شرکت ملي گاز از ديگر شرکت‌هاي خدماتي سخت‌تر بود زيرا گازرساني که به صورت استاندارد راه اندازي شده بود متوقف شد و اکنون بايد با طي مراحلي دوباره وصل شود، اين در حالي است که ما با منازل خالي و تخريب شده روبه‌رو هستيم.
11:12*
شرط پرداخت وام‌هاي ويژه به زلزله‌زدگان/ توقف وصول مطالبات بانکي
کرباسيان، وزير اقتصاد طي نامه‌اي خطاب به معاون امور بانکي و بيمه‌اي خود اعلام کرد که با همکاري بيمه مرکزي، بانک‌ها، بيمه‌هاي دولتي و نيمه دولتي ضمن تشکيل کميته پيگيري و رسيدگي نسبت به تسريع در ارائه‌ خدمات و اعطاي تسهيلات لازم به اسيب ديدگان سريعا اقدام کنند.
وي همچنين تاکيد کرد که بانک‌هاي عامل مشمول اين دستور مکلفند در خصوص افراد و شرکت‌هايي که در اين حادثه دچار ضايعه جاني و يا خسارت مالي شده‌اند تا بازگشت به حالت عادي نسبت به هرگونه اقدام پيگيري جهت وصول مطالبات و يا موارد مشابه دستور توقف را صادر کنند. بنابراين با اين دستور وزير اقتصاد آسيب ديدگان مناطق زلزله زده تا وقتي که شرايط عادي آنها مهيا نشده اين امکان را دارند که پرداخت مطالبات را با تاخير انجام دهند.
اما اين که قرار باشد تسهيلاتي از سوي شبکه بانکي براي کمک به زلزله زدگان و بازسازي محل مسکوني آنها در نظر گرفته شود، موضوعي است که فعلا در اين رابطه هيچ تصميم جمعي گرفته نشده است.
آن‌طور که جمشيدي – دبير کانون بانک‌هاي خصوصي – در اين باره به ايسنا توضيح داده فعلا بانک‌ها هر کدام براساس تمايل و امکانات خود براي کمک به زلزله‌ زدگان وارد شده‌اند و سعي بر اين بود تا بتوان خدمات بانکي را در اين مناطق در روال معمول انجام داد و دچار قطعي و يا مشکلي نباشد.
11:10*
اعزام 3 دستگاه آمبولانس دندانپزشکي به مناطق زلزله‌زده غرب کشور
مشاور معاون بهداشت و مدير دفتر بهداشت دهان و دندان از اعزام سه دستگاه آمبولانس دندانپزشکي به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
10:51*
درخواست از شرکت‌هاي توليد مواد خوراکي و آشاميدني براي کمک به زلزله‌زدگان
مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو کرمانشاه از هموطنان بويژه شرکت‌هاي توليد مواد خوراکي و آشاميدني خواست در تهيه آب و مواد خوراکي براي آسيب ديدگان کمک کنند.
به گزارش ايسنا، دکتر شهريار مستوفي با اشاره به نياز زلزله‌زدگان کرمانشاه به آب و غذا، گفت: با توجه به وسعت حادثه، شرايط نامناسب شهرهاي زلزله‌زده و مشکل در تامين نيازهاي غذايي، از مردم عزيز به خصوص مديران و صاحبان شرکت‌هاي توليد مواد خوراکي و آشاميدني مي‌خواهيم که کمک‌هاي خود را در قالب آب و مواد خوراکي از قبيل آب، نان، خرما، انواع کنسرو، حلوا شکري و خشکبار و هرنوع مواد غذايي ديگر به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه ارسال کنند.

10:48*
رييس جمهور وارد سرپل ذهاب شد
رييس جمهور روز سه شنبه در جريان سفر به استان کرمانشاه براي بازديد از مناطق زلزله زده وارد شهرستان سرپل ذهاب شد.
10:47*
زلزله‌زدگان نيازمند اقلام گرمايشي هستند
رئيس اورژانس کشور گفت: مردم نيازمند اقلام گرمايشي هستند و مسئولان در حال انجام اقداماتي براي تامين اين اقلام هستند.
کوليوند افزود: در ابتداي صبح ديروز بيمارستان صحرايي راه اندازي شد و کارش را شروع کرد و بعد از ظهر نيز بيمارستان صحرايي ارتش راه اندازي شد که اين بيمارستان اتاق عمل دارد و الان نيز بيمارستان 50 تختخوابي وزارت بهداشت در حال استقرار است که اتاق عمل و آزمايشگاه دارد همچنين بيمارستان 30 تخت خوابي صحرايي سپاه در شهر سرپل ذهاب مستقر شده است.
10:46*
تيم آموزش و پرورش براي ارزيابي امنيت مدارس و آماده کردن فوري فضاي آموزشي امروز وارد مناطق زلزله‌زده مي‌شوند
بنابر اظهارات وزير آموزش و پرورش، بر اساس آخرين آمارها تاکنون 12 تن از دانش آموزان غرب کشور جان خود را در زلزله از دست داده‌اند اين در حاليست که تعدادي از فرهنگيان نيز زخمي و مجروح شده‌اند.
سيد محمد بطحائي در نشست خبري امروز خود افزود: 44 واحد آموزشي در کرمانشاه به نحوي تخريب شده که امکان استفاده ندارند. البته مدارس جديد آسيب نديدند و مدارس قديمي ساز آسيب ديده‌اند و اين زنگ خطري براي ماست که به صورت جدي در مقوله ايمني مدارس وارد شويم.
بطحايي ادامه داد: اگر زلزله در روز اتفاق افتاده بود معلوم نبود چند دانش آموز جان خود را از دست مي دادند. حادثه در شب رخ داده و تلفات ما در بخش دانش آموزي بسيار کم بوده است. همچنين واحدهايي داريم که آسيب آنها در حدي است که امکان ورود دانش آموزان وجود ندارد و شکاف هايي در سازه آنها ايجاد شده که نمي‌شود به ساختمان اطمينان کرد.
بطحايي گفت: صحت و سلامت دانش آموزان براي ما اولويت اول است ولو آنکه تحصيلشان براي مدتي به تاخير بيفتد و يا ناچار شويم ادامه تحصيلشان را براي مدتي در فضاهاي موقت داشته باشيم. تيمي امشب عازم مناطق زلزله زده خواهد شد و بر اساس گزارش اين تيم، برنامه فوري براي آماده کردن فضاي آموزشي اجرا خواهيم کرد.
10:45*
گاز سرپل‌ذهاب قطع است/ مراقب مسموميت ناشي از گاز باشيد
سخنگوي شرکت ملي گاز ايران گفت: در شهر سرپل‌ذهاب به دليل ريزش ساختمان‌ها و تکان شديدي که به کنتورها، رگلاتورها و شبکه داخلي وارد شده، گاز قطع است.
مجيد بوجارزاده در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به قطع گاز شهرستان‌هاي زلزله‌زده به منظور تامين ايمني مردم و جلوگيري از بروز حوادثي مثل آتش سوزي و انفجار بعد از زلزله، افزود: شبکه‌هاي گاز، کنتورها و رگلاتورها به منظور حفظ ايمني مردم بايد بررسي شود تا از بروز اتفاقات ناگواري که ممکن است در پي ورود مردم به منازل به دليل شکستگي و نشت گاز به وجود بيايد، جلوگيري شود.
10:43*
اعزام نمايندگان رهبر انقلاب براي بازديد از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
هيئت اعزامي به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب اسلامي وارد مناطق زلزله زده کرمانشاه شد.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام معزي (نماينده ولي فقيه در هلال احمر) و حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي عراقي (نماينده مجلس خبرگان رهبري در کرمانشاه) در هيئت اعزامي از جانب رهبر انقلاب حضور دارند تا از نزديک در جريان چگونگي عمليات نجات و امداد و ميزان خسارات وارده قرار گيرند.
نمايندگان‌ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي‌ در پايان‌ ماموريت‌ خود گزارشي‌ از مناطق‌ مورد بازديد و مسائل‌ و مشکلاتي‌ را که‌ مردم‌ با آنها در ميان‌ گذاشتند به‌ استحضار ايشان‌ خواهند رساند.
10:39*
توزيع 83 هزار چادر و بيش از 100 هزار تخته پتو ميان زلزله‌زدگان
سخنگوي ستاد مديريت بحران گفت: 83 هزار چادر و بيش از 100 هزار تخته پتو ميان مردم مناطق زلزله‌زده توزيع شده است.
به گزارش ايسنا، سعيدي اظهار کرد: عمليات جست‌وجو و نجات تا امروز صبح ادامه داشت و در تماس با رييس سازمان امداد و نجات مشخص شد که عمليات امداد تقريبا رو به اتمام است اما جهت لکه‌گيري، پاکسازي و اطمينان از اينکه کسي زير آوار نمانده باشد، تيم‌هاي امدادي هنوز فعال هستند.
10:36*
آمادگي شهرداري براي ارسال کمک‌هاي بيشتر به مناطق زلزله زده
عارف نيا، مدير روابط عمومي شهرداري تهران از آمادگي شهرداري براي ارسال کمک‌هاي بيشتر به مناطق زلزله زده حسب موافقت شوراي شهر خبر داد و با بيان اينکه بر اساس گزارش مسئولان کرمانشاه شهردار تهران دستوراتي را براي تأمين اقلام صادر کرد، گفت: يک تيم مديريت بحران متشکل از رئيس سازمان مديريت بحران، کارشناسان شهر سالم، پسماند، مرکز ارتباطات و ... در قالب هياتي به کرمانشاه اعزام شده و در شهرداري سرپل ذهاب مستقر شدند و بر اساس امکاناتي که با خود بردند مسئوليت‌هايي را در راستاي حل مشکل زلزله زدگان تقبل کردند.
وي با بيان اينکه دو تريلر آب معدني، چهار دستگاه آمبولانس شهر سالم، دو کانتينر مواد غذايي، 10 آمبولانس بهشت زهرا، چهار بيل مکانيکي، 12 کمپرسي، 60 هزار پتو، 100 هزار بسته نان، 20 هزار بسته خرما و 100 هزار چادر هشت نفره به منطقه اعزام شد، گفت: همچنين 160 چشمه سرويس بهداشتي که براي پوشش اربعين در پايانه مرزي مستقر بود به شهرهاي زلزله زده ارسال شد و دارو ، سرم، آنتي بيوتيک و ... نيز به منطقه زلزله زده ارسال شده است.
مدير روابط عمومي شهرداري تهران با بيان اينکه سازمان بسيج شهرداري حسب دستور مقام معظم رهبري نيز اعلام آمادگي کرده که به منطقه برود، گفت: همچنين 110 اکيپ خودروهاي امدادي 137، اکيپ آتش نشاني و چهار عدد بابکت به منطقه اعزام شده است.
10:31*
تاکيد نماينده مقام معظم رهبري در هلال احمر براي حل مشکل زلزله‌زدگان
نماينده مقام معظم رهبري در هلال‌احمر بر ضرورت حل مشکل زلزله‌زدگان تاکيد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين معزي در حاشيه بازديد از مناطق زلزله زده به خبرنگار اعزامي ايسنا به کرمانشاه گفت: امروز از برخي مناطق بازديد کرده و از برخي مناطق ديگر بازديد خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه تاکيد زيادي بر ضرورت حل مشکلات زلزله‌زدگان وجود دارد، گفت: مسوولان بايد به مشکلات زلزله‌زدگان توجه کنند و مشکلاتشان حل و فصل شود.
10:25*
گزارش رييس اورژانس از آخرين وضعيت امدادرساني به زلزله‌زدگان کرمانشاه
رئيس اورژانس با اشاره به اينکه تا غروب ديروز عمليات جست‌وجو و نجات عمليات تمام شده است، اعلام کرد که تيم‌هاي ويژه امدادي توانستند 7000 مصدوم را به کرمانشاه،‌ همدان و تهران منتقل کنند.
به گزارش ايسنا، دکتر پيرحسين کوليوند که در مناطق زلزله‌زده حضور دارد، با اشاره به آخرين وضعيت امدادرساني به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: بعد از بروز اين حادثه 70 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه اتوبوس- آمبولانس و 100 تيم کاملا ويژه که براي بحران آموزش ديده‌اند، جزو اولين تيم‌هايي بودند که به اين منطقه اعزام شدند و توانستند 7000 مصدوم را به کرمانشاه، همدان و تهران منتقل کنند.
10:24*
لزوم تامين امنيت و اسکان زلزله‌زدگان/دستور تامين 20هزار چادر براي مناطق زلزله‌زده
وزير بهداشت در جلسه ستاد مديريت بحران استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترين اقدام پيش روي ما، تامين امنيت و اسکان و تامين مواد غذايي مردم مناطق زلزله‌زده و توزيع چادر در بين آنها است که بايد دستگاه‌هاي ذيربط، نهادها و ارگان‌ها در اين زمينه تلاش مضاعفي داشته باشند.
به گزارش ايسنا، دکتر سيدحسن هاشمي با بيان اينکه در حوزه بهداشت و درمان، اقدامات اوليه در مناطق زلزله‌زده، اعزام مصدومان به مراکز درماني و اعمال جراحي مورد نياز انجام شده است، گفت: تيم‌هاي بهداشت و حمايت‌هاي روحي و رواني در مناطق زلزله‌زده، مستقر و تحت مديريت استاندار و فرمانداران شهرستان‌هاي استان کرمانشاه هستند.
وزير بهداشت افزود: همکاري بسيار خوبي در حوزه بهداشت و درمان از سوي دستگاه‌هاي اجرايي و نيروهاي امدادي و نظامي در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و مصدومان با 150 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و 20 فروند بالگرد، به مراکز درماني انتقال يافتند.
10:23*
همدلي اقوام و مذاهب در کرمانشاه مي‌توان تسلي بخش آلام آسيب ديدگان باشد
دستيار ويژ رئيس جمهور در امور اقوام واقليت هاي ديني و مذهبي در پيامي تاکيد کرد که يقينا پيوند همه اقوام کرد و لر، فارس و پيروان مذاهب مختلف در کرمانشاه همانند گذشته مي تواند موجب کاهش آلام و درد اين حادثه و تسلي بخش غم‌ديدگان و خانواده جانباختگان و آسيب ديدگان باشد.
10:16*
آمادگي سازمان جوانان هلال احمر براي دريافت کمک‌هاي مردمي به مناطق زلزله‌زده
سازمان جوانان هلال احمر طي اطلاعيه‌اي آمادگي خود را جهت دريافت کمک‌هاي غير نقدي براي ارسال به مناطق زلزله‌زده اعلام کرد.

10:10*
مقصرين در ساخت بناهاي ناايمن درماني به دستگاه قضايي معرفي مي‌شوند
وزير بهداشت گفت: متاسفانه بعضي از بيمارستان‌هايي که عمر سازه آنها به کمتر از 3 سال مي‌رسد، با اين زلزله آسيب ديده است و اين در حالي است که برخي از ساختمان‌ها با عمر 50 سال آسيب کمتري ديده‌اند و بايد ديد آيا در ساخت اين ساختمان‌ها تقلبي شده است و لذا از دستگاه قضايي درخواست دارم که از روش‌هاي قانوني با مجريان، پيمانکاران و يا ناظران اين ساختمان‌ها برخورد شود و ما مقصران در ساخت بناهاي ناايمن درماني را به دستگاه قضايي معرفي مي‌کنيم.
10:00*
پايان عمليات انتقال مصدومان زلزله‌ کرمانشاه/کنترل بيماري‌هاي عفوني؛ گام بعدي وزارت بهداشت
معاون عمليات سازمان اورژانس کشور از اتمام انتقال مصدومان زلزله غرب کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اولويت وزارت بهداشت کنترل بيماري‌هاي عفوني و کنترل بهداشت روان و عوارض ناشي از حادثه است.
وي با بيان اينکه سعي کرديم بيشتر زلزله‌زدگان در شهر خودشان درمان شوند، گفت: براين اساس 958 از زلزله‌زدگان در کرمانشاه بستري شدند و 168 مصدوم به تهران، 63 نفر به البرز و 62 نفر نيز به همدان منتقل شدند و در حال حاضر هيچ مصدومي در خارج از وضعيت بستري نيست و انتقال مصدومان به پايان رسيده مگر اينکه مصدوم جديدي از سوي هلال‌احمر شناسايي شود.

09:56*
دولت با تمام توان براي کمک به مردم استان کرمانشاه وارد عمل شده است
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني در بدو ورود به استان کرمانشاه با بيان اينکه ديدار با مردم قهرمان کرمانشاه هميشه جزو آرزوهاي ما بوده و نمي‌خواستيم در چنين شرايطي که مردم غم‌دارند و دچار مصيبت شده‌اند با مردم عزيز اين منطقه ديدار کنيم، اظهار کرد: اميدواريم بتوانيم در روزهاي خوش و براي افتتاح طرح و پروژه‌هاي عمراني به اين منطقه بياييم و خدمت مردم کرمانشاه باشيم.
وي با بيان اينکه مردم اين ديار مرزبانان و مرزداران خوبي براي ايران عزيز هستند، اظهار کرد: متاسفانه به خاطر زلزله اي که پيش آمد صدها نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر نيز مجروح شدند و اين آلام ، دردي براي تمام ايرانيان است. من به نمايندگي از ملت ايران به همه مردم کرمانشاه تسليت مي گويم و به آنها مي گويم که تمام مردم به فکر آنها هستند. هيچ ايراني نيست که فکر مردم کرمانشاه نباشد.
09:42*
تشکر ايران از جامعه بين‌الملل/سفر رييس‌جمهور به کرمانشاه/تسليت آمريکا، آرژانتين، بوليوي و ....
زلزله يکشنبه شب در غرب کشورمان منجر به فاجعه‌اي انساني با صدها کشته و مصدوم به خصوص در استان‌هاي کرمانشاه و ايلام شد و دولت به همين مناسبت امروز ؛ سه‌شنبه را در سراسر کشور عزاي عمومي اعلام کرده است.
به گزارش ايسنا، اين فاجعه غمبار ابراز همدردي گسترده تمام قد ايرانيان و اکثريت قريب به اتفاق جهانيان را به دنبال داشت. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه‌ کشورمان در واکنش به اين همدردي‌ها ضمن تشکر از جامعه بين‌الملل بابت پيشنهاد کمک‌هاي‌شان اعلام کرد که در حال حاضر ايران توانايي مديريت بحران زلزله کرمانشاه را با منابع داخلي دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني دقايقي پيش به منظور بازديد از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني کرمانشاه شد.
رئيس‌جمهو در بدو ورود به کرمانشاه جهت بازديد از مناطق زلزله زده اعلام کرد: من به تمام آسيب ديدگان اين حادثه مي‌گويم که دولت با تمام توان براي کمک به شما وارد عمل شده است و تلاش بر اين است که در کوتاه ترين مدت زماني ممکن مشکلات و معضل به وجود آمده را حل کند.
صبح امروز سه‌شنبه نيز هيئتي از سوي دفتر مقام معظم رهبري به سرپرستي حجت الاسلام والمسلمين معزي نماينده مقام معظم رهبري در جمعيت هلال احمر به منظور بازديد از مناطق زلزله زده وارد کرمانشاه شدند.
هم چنين سردار عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء (ص) از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازديد هوايي داشت.
09:40*
حضور سگ‌هاي تجسس پليس در مناطق زلزله زده
سگ‌هاي تجسس نيروي انتظامي نيز در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور دارند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به مناطق زلزله زده کرمانشاه، سگ‌هاي تجسس پليس مبارزه با مواد مخدر که قابليت کشف انسان‌هاي زنده و همچنين اجساد را دارند در مناطق زلزله زده حضور داشته و ماموران پليس با اين سگ‌ها اقدام به جستجو در اين مناطق کردند.
اين سگ‌ها در حادثه پلاسکو نيز حضور داشتند و اجساد تعداد زيادي از شهدا و جان باختگان اين حادثه توسط آنها کشف شد.

09:39*
افزايش شمار مصدومان زلزله غرب کشور به 7460 تن /ترخيص 720 نفر با حال مساعد
معاون درمان وزير بهداشت با بيان اينکه تعداد مصدومين حادثه در حال حاضر به 7460 نفر رسيده است، گفت: خوشختانه شرايط اسکان براي همراهان مصدومين منتقل شده به تهران و البرز فراهم شده است.
به گزارش ايسنا، قاسم جان بابايي با بيان اينکه تعداد مصدومين حادثه در حال حاضر به 7460 نفر رسيده است، گفت: با همت و تلاش کادر درمان تاکنون 4313 نفر به صورت سرپايي درمان شده‌اند. خوشبختانه 720 نفر از مصدومين زلزله غرب کشور با حال مساعد مرخص شده‌اند و 960 مصدوم در حال حاضر بستري هستند.
09:36*
رييس جمهور وارد کرمانشاه شد
رييس جمهور صبح سه شنبه براي بازديد از مناطق زلزله زده و نظارت و بررسي بر روند امداد رساني به زلزله زدگان در شهرهاي استانهاي غربي کشور و ديدار با مردم و آسيب ديدگان، وارد کرمانشاه شد.
09:25*
استاندار کرمانشاه: همچنان به آب شرب و مواد خوراکي نياز داريم
استاندار کرمانشاه با تأکيد بر اينکه زلزله زدگان کرمانشاه همچنان به آب شرب بسته‌بندي شده و مواد خوراکي نياز دارند، گفت: عمليات آواربرداري از روز گذشته آغاز شد و مسيرها و خيابان‌هايي که تخريب شده بود، آوارهاي آنها برداشته و بازگشايي شد. از امروز نيز آواربرداري واحدهاي تخريب شده انجام مي‌شود. بعدازظهر نيز جلسه ستاد بحران تشکيل خواهد شد.
09:16*
تندگويان: کاروان کمک‌هاي مردمي امروز به مناطق زلزله‌زده اعزام مي‌شود
محمد مهدي تندگويان در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينکه اين کمک‌ها توسط اعضاي سمن‌هاي جوانان استان تهران جمع آوري شده‌اند گفت: 100 دستگاه خودرو آف‌رود اين کمک‌ها را که به شکل نقدي و غير نقدي بودند، به اين مناطق منتقل خواهند کرد.
وي در ادامه با بيان اينکه مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد با مراجعه به خانه جوانان استان تهران اين کمک‌ها را جمع‌آوري کرده‌اند افزود: مردم استان تهران مي‌توانند در صورت تمايل براي ارسال کمک‌هاي غير نقدي به خانه جوانان استان تهران واقع درخيابان کريم‌خان زند، خيابان ايران‌شهر، کوچه قصرالدشتي پلاک 7 مراجعه کنند و يا کمک‌هاي نقدي خود را به شماره کارت 50222910672122330 به نام احمد عطارزاده نياسري بانک پاسارگاد واريز کنند.
09:05*
ابراز همدردي وزارت خارجه آمريکا با زلزله‌زدگان غرب کشور
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا، درباره زلزله در نزديکي مرز ايران-عراق بيانيه‌اي صادر کرد .
به گزارش ايسنا در بيانيه «هيتر نائورت» آمده است : ايالات متحده مراتب همدردي صميمانه خود را با تمام کساني که در ايران و عراق تحت تاثير اين زلزله قرار گرفته اند، ابراز مي دارد. ما به ياد خانواده هاي قربانيان، و مصدومين و همچنين جوامعي که از خسارت به خانه‌ها و اموالشان در رنج مي باشند، هستيم.
09:00*
پايان عمليات آواربرداري سبک در مناطق زلزله زده کرمانشاه/تکميل فرآيند اسکان زلزله‌زدگان تا بعدازظهر
شاهين فتحي، معاون عمليات سازمان و نجات هلال احمر نيز درباره آخرين وضعيت اسکان و تغذيه اضطراري آسيب ديدگان زلزله غرب کشور اظهارکرد: ابتدا سعي کرديم با ايجاد سرپناه نياز مردم را برطرف کنيم و بالغ بر 10هزار تخته چادر و 20 هزار پتو و 185 هزار کنسروجات توزيع شد؛ اما به دليل وسعت منطقه حادثه ديده و گسترده بودن جمعيت در منطقه و جمعيت تحت تاثير که شامل 526 روستا و 8 شهر بود، نياز بيشتري داشتيم.
وي افزود: بر اين اساس براي 70 هزار نفر تسهيلات اسکان و تغذيه اضطراري فراهم شد و سعي مي‌کنيم 30 هزار تخته چادر ديگر هم فراهم کنيم و تلاشمان اين است که امروز بعدازظهر فرايند اسکان کامل شود.
فتحي ادامه داد: آواربرداري سبک براي دسترسي به مصدومان تقريبا تمام شده است و آواربرداري سنگين در حال انجام است.
08:56*
همبستگي آرژانتين با خانواده‌هاي قربانيان زلزله غرب کشور
وزارت امور خارجه آرژانتين در اطلاعيه‌اي از طرف دولت اين کشور با زلزله‌زدگان و آسيب ديدگان زلزله غرب کشور ابراز همدردي کرد.
اين در حاليست که دولت بوليوي نيز با دولت و ملت ايران ابراز همدردي کرد.

08:52*
محمد نوري معاون عمليلات سازمان اورژانس کشور با بيان اينکه تا کنون 7370 مصدوم در زلزله غرب کشور داشته‌ايم، گفت: 168 مصدوم به تهران ، 63 نفر به استان البرز و 62 نفر به همدان منتقل شده ‌اند البته سعي کرديم مصدومان را در شهرهاي خود مداوا کنيم و بر اين اساس958 نفر در کرمانشاه و سرپل ذهاب خدمات درماني دريافت مي‌کنن.
وي تأکيد کرد: اکنون بحث انتقال مصدومان به پايان رسيده و اولويت وزارت بهداشت کنترل بيماري‌هاي عفوني و کنترل بهداشت روان و عوارض ناشي از حادثه است. همچنين از امروز بحث درمان‌هاي تخصصي و سطح چهارم که به بازتواني مربوط است، مي‌شود.
08:40*
ممانعت از تردد وسايل نقليه غيرمسئول به مبادي ورودي کرمانشاه
سرهنگ نادر رحماني رييس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا اعلام کرد که تردد وسايل نقليه غيرمسئول به مبادي ورودي کرمانشاه ممنوع است.
وي افزود: از ديروز ممنوعيت تردد وسايل سنگين از محور اسلام آباد به سمت سر پل ذهاب و قصر شيرين اعمال شده و امروز هم تا پايان وضعيت بحراني و امدادرساني به زلزله‌زدگان در استان اين ممنوعيت تردد وسايل نقليه سنگين ادامه دارد. البته اين ممنوعيت شامل حاملان مواد سوختي، غذايي و امدادرساني نمي‌شود.
به گزارش ايسنا، برغم تلاش و بسيج همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، هنوز گروهي از هموطنان زلزله‌زده با مشکلاتي همچون کمبود چادر، قطعي آب و برق و ... مواجه هستند و برودت هوا، شرايط را براي اين هموطنان سخت‌تر کرده است.
در اين زلزله دستکم 12 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي به طور 100 درصد تخريب شده و 45 هزار واحد نيز نيازمند تعميرات است و به گفته استاندار کرمانشاه، زلزله هفت شهر و 1930 روستاي استان را در بر گرفت که برآورد خسارت وارد شده در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
همچنين با توجه به از بين رفتن تعدادي از بيمارستان‌هاي مناطقي مانند سرپل ذهاب و قصر شيرين که بيشترين آسيب را ديده‌اند، علاوه بر برپايي بيمارستان هاي صحرايي، بخشي از مصدومان به شهرهاي همجوار و همچنين تهران اعزم شده‌اند. حال طبق اعلام سرپرست اورژانس کشور، عمليات امداد و نجات به مراحل پاياني خود نزديک مي‌شود.
مرتضي سليمي-رئيس سازمان امداد ونجات هلال احمر – نيز ساعتي قبل اعلام کرد که بعيد است کسي زير آوار مانده باشد؛ چرا که ارزيابي‌ 500 روستا انجام شده است. همچنين اميدواريم با توجه به تلاش‌هاي شبانه روزي، پوشش کامل امدادي و خدمت رساني تا بعد از ظهر سه‌شنبه برقرار شود.
به گفته وي تاکنون بيش از 10 هزار و 39 تخته پتو و تعداد زيادي اقلام حياتي مانند کنسرو،‌ چراغ والر و ... درميان حادثه ديدگان توزيع شده است. اما تقاضا و نيازها بيشتر از اقلامي توزيعي است به نحوي که وزراي کشور و بهداشت در شوراي هماهنگي مديريت بحران که ساعاتي قبل در کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم تامين امکانات و نيازهاي ضروري زلزله‌زدگان در اسرع وقت تاکيد کردند.
پيرحسين کوليوند رييس اورژانس کشور نيز با اشاره به راه‌اندازي بيمارستان‌هاي صحرايي از طرف نهادهاي مختلف در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تقريباً عمليات امداد و جست‌وجو تمام شده و کار تکميل بيمارستان‌هاي صحرايي امروز سه شنبه انجام مي‌شود. در حال حاضر نيز دارو، تجهيزات و دپوي خون به اندازه کافي وجود دارد.
وي ادامه داد: امروز سه شنبه کار سرکشي به روستاها و اقدامات لازم براي مصدومان سرپايي انجام مي‌شود. همچنين تيم‌هاي بهداشت محيط و سلامت روان نيز مستقر مي‌شوند.
07:16*
از مقاومت در برابر تخريب تا اميدواري براي امدادرساني
زلزله شديد يکشنبه شب که بخش‌هاي مختلفي از ايران به خصوص دو استان ايلام و کرمانشاه را لرزاند، باعث شد بسياري از مردم اين نگراني را داشته باشند که با تخريب زيرساخت‌هاي حمل و نقل امکان امدادرساني به روستاها فراهم نشود. موضوعي که خيلي زود از سوي مقامات وزارت راه و شهرسازي تکذيب شد.
به گزارش ايسنا، تنها دقايقي پس از وقوع اصلي‌ترين موج از زلزله شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد تمام فرودگاه‌هاي اين منطقه از جمله کرمانشاه، ايلام و اهواز در برابر تخريب و مشکلات حاصل از زلزله مقاومت کرده‌اند و بدون هيچ مشکلي فعاليت خود را ادامه مي‌دهند.
بر اين اساس از نخستين ساعت پس از وقوع زلزله پروازها به اين مناطق به شکلي عادي از سر گرفته شد تا در ساعات ابتدايي روز بعدي از امکانات صنعت هواپيمايي براي انتقال و جابه‌جايي مصدومان و مواد و کالاهاي لازم براي زلزله‌زده‌ها فراهم شود.
03:09*
افکار عمومي منتظر برخورد مسوولان با متخلفان مسکن مهر
حالا ديگر مي‌توان به خوبي درک کرد چرا مردم حاضر نيستند در 117 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضي زندگي کنند. اگر تا ديروز بحث دور بودن از مراکز شغلي، نبود خدمات، وسايل حمل و نقل، پارک، مدرسه، مسجد، درمانگاه و غيره در سايتهاي مسکن مهر مطرح بود، حالا ديگر ايمني اين واحدها علامت سوال شده و ديگر کسي نمي‌تواند پز استحکام و احداث بر اساس آيين نامه 2800 را بدهد.
به گزارش ايسنا، کسي هم جوابگو نيست. دولتمردان ديروز سکوت پيشه کرده‌اند و مسوولان امروز حرفي براي گفتن ندارند. مهندسان ناظر هم قطعا راهي براي فرار از مسووليت پيدا مي‌کنند. شايد هم از فردا کمان انتقاد را به سمت يکديگر نشانه بروند. اما هيچکس بهتر از آن کودکي که بادکنک‌هاي جشن تولدش از پشت ديوارهاي فرو ريخته‌ي مسکن مهر کرمانشاه نمايان شده، معني ناامني را نمي‌فهمد.
00:06 *
تامين نيازهاي دارويي مناطق زلزله‌زده/ نيازي به دريافت کمک از کشورهاي خارجي وجود ندارد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور آخرين وضعيت و شرايط درماني و همچنين نياز به خون در مناطق زلزله‌زده را تشريح کرد.
دکتر سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي ايسنا به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه درباره نيازهاي مناطق زلزله‌زده به دارو و ميزان نيازهاي دارويي اين مناطق، گفت: خوشبختانه نياز دارويي نداريم و به ياري خداوند هر آنچه که لازم بود تامين و فراهم است. ضمن اينکه سياست ما نيز انتقال مصدومان به استان‌هاي مجاور و در صورت لزوم تهران است. بنابراين چندان نياز دارويي در اين مناطق احساس نخواهد شد و خوشبختانه مشکل دارويي در مناطق زلزله‌زده نداريم.

00:00*
اعزام 40 اکيپ بهداشت محيطي به مناطق زلزله‌زده/ بسيج خيرين سلامت
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد با توجه به تکميل ظرفيت بيمارستان‌هاي کرمانشاه ترجيح مي‌دهيم بيماران را به مناطق ديگر اعزام کنيم.
اين خبر در حال تکميل است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۳

وزارت بهداشت غزه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد: از هفتم اکتبر تاکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در نوار غزه شهید و ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۷ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)تاکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در نوار غزه شهید و ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر مجروح شدند.

پیش از این منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه شهید شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در محله النصر در شهر رفح واقع در جنوب غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۰ نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

خبرنگاری الجزیره نیز گزارش داد که ۲۷ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک از صبح شنبه در بمباران منازل مسکونی در مرکز و جنوب غزه به شهادت رسیدند.

آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۲

تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی ضمن غیرممکن دانستن ادعای کابینه نتانیاهو درباره رویای نابودی جنبش حماس با عملیات رفح تاکید کرد زمان آن رسیده که کابینه نتانیاهو جایگزین شود.

«شیمون شفر» تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» امروز گفت: پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو  و گانتس به ما قول دادند که جنگ در رفح حماس را نابود خواهد کرد اما امکان آن وجود ندارد.

شفر در ادامه اظهار کرد: ما الآن باید بهای خواسته شده را بپردازیم و عزیزانمان را به هر قیمتی از غزه برگردانیم تا این جنگ که مانندی برای آن نمی‌شناسیم، متوقف شود، البته ما چیزی درباره ۱۰۰ هزار اسرائیلی که آواره شدند، نمی‌گوییم.

این تحلیلگر افزود: پیدا کردن کلمات برایم سخت است به همین دلیل تنها می‌گویم، کافی است وقت آن رسیده که ما مردم، این کابینه شرور به ریاست بنیامین نتانیاهو را که از پذیرش مسؤولیت نقش خود در فاجعه هفتم اکتبر امتناع کرده و همچنان ما را به سمت پرتگاه می‌برد، جایگزین کنیم.

محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۱

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه جنگ غزه باید پایان یابد گفت که حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض پایتخت عربستان درحال برگزاری است، گفت: از جامعه‌ بین‌المللی می‌خواهیم که فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد. اسرائیل اکنون سه چهارم نوار غزه را ویران کرده و اوضاع این باریکه بسیار اسف‌بار است. اگر اسرائیل به رفح حمله کند بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد. باید یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود و بر اساس آن غزه، کرانه‌باختری و قدس به عنوان یک دولت فلسطینی به رسمیت شناخته شوند.

طبق گزارش الجزیره، محمود عباس خاطرنشان کرد: من نگران این هستم که اسرائیل بعد از غزه به سمت کرانه‌باختری بیاید و مردم آن را مجبور به کوچ کردن به سمت اردن کند. ما خواستار پایان جنگ و کمک به مردم غزه هستیم و به طور قاطع کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و کرانه‌باختری را نمی‌پذیریم. از آمریکا می‌خواهیم که از اسرائیل بخواهد عملیات نظامی در رفح انجام ندهد. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند همانگونه که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند.

دوحه: عملیات اسرائیل در رفح تلفات بیشتری به بار می‌آورد ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۰

مشاور نخست‌وزیر قطر با اظهارنظر درباره مذاکرات متوقف‌شده میان حماس و تل‌آویو، تأکید کرد عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به اسرای صهیونیست آسیب می‌زند و منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در غزه می‌شود.

 ماجد الانصاری، مشاور نخست‌وزیر قطر در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» که نخستین مصاحبه وی با رسانه‌های صهیونیستی است، گفت: ما نگران این هستیم که عملیات اسرائیل در رفح به اسرای اسرائیلی آسیب بزند و همچنین منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شود. هرگونه تنش، زندگی اسرای اسرائیلی را در معرض خطر قرار می‌دهد و به معنای مرگ تعداد بیشتری از غیرنظامیان در غزه است.

الانصاری که سخنگوی وزارت خارجه قطر هم هست،‌ گفت: ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که عملا در آن مذاکرات متوقف شده است و دو طرف بر مواضع خود پافشاری می‌کنند برای همین رسیدن به یک نتیجه بسیار دشوار است. در توافق نخستی که بعد از یک هفته از هم فروپاشید، ما امیدوار بودیم که شاهد انعطاف، جدیت و پایبندی بیشتری از سوی دو طرف باشیم. به نظر من ما برخورد مثبتی با تیم‌های مذاکره‌کننده در دوحه داشتیم اما متاسفانه این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسید و همین مسئله باعث شد تا ما در میانجیگری خود ارزیابی کنیم و همچنین یک ارزیابی مجدد در جدیت دو طرف داشته باشیم. اگر ما ببینیم که مذاکرات به یک مرحله ناامیدکننده رسیده است، باید در موضع خود بازنگری کنیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم در این روند مفید باشیم چرا که نمی‌خواهیم از ما به عنوان بخشی از روند طولانی کردن دوره جنگ استفاده شود.

وی درباره انتقاد شدیدش از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فوریه گذشته گفت: چنین اظهاراتی تلاش‌ها برای میانجی‌گری را از بین می‌برد. هر بار که ما به یک توافق نزدیک می‌شویم، طرح‌های جدیدی ارائه می‌شود و این نوعی کارشکنی است. این مانع‌تراشی می‌تواند به شکل اظهارات یا اقداماتی باشد که مانع تحقق هدف اصلی می‌شود.

الانصاری ادعاهای نتانیاهو و دیگر مسئولان ارشد صهیونیست را درباره اینکه قطر باید فشار بیشتری بر جنبش حماس در مذاکرات بیاورد و اقدام کافی را برای ترغیب حماس به نرمش نشان دادن در مذاکرات انجام نمی‌دهد، رد کرد.

وی تاکید کرد: ما امیدوار بودیم که شاهد جدیت و تعهد بیشتری از سوی دو طرف باشیم و بتوانیم با کمک شرکای بین‌المللی فشار بیشتری بر دو طرف برای رسیدن به توافق داشته باشیم اما اکنون می‌بینیم که تعهد دو طرف به این روند و به میانجی‌گری طرف‌ها نقص‌های زیادی دارد.

این مسئول قطری درباره روابط با حماس گفت: ما وارد روابطی با حماس نشدیم. آمریکا در سال ۲۰۰۶ از ما خواست این نقش را داشته باشیم. در آن زمان کاملا واضح بود که کسی غیر از ما نمی‌تواند این نقش را داشته باشد. ما با هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان چه اسرائیلی باشند و چه فلسطینی مخالف هستیم.

جزئیات پیشنهاد تل‌آویو؛ آتش‌بس دائمی در غزه مقابل آزادی اسرای صهیونیست ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۹

یک وبگاه آمریکایی به نقل از ۲ منبع صهیونیست نوشت که پیشنهاد اخیر رژیم صهیونیستی برقراری آتش‌بس دائمی در غزه در مقابل قرارداد تبادل اسرا است.

 وبگاه آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد ۲ مسؤول رژیم صهیونیستی فاش کردند پیشنهاد اخیر این رژیم برای امضای قراردادی با حماس شامل آمادگی برای بررسی بازگرداندن آرامش پایدار به غزه پس از آزادی اولین سری از اسیران صهیونیست به دلایل انسانی است.

موضوع توقف دائمی جنگ در کنار دیگر بندها از جمله مهمترین موانع در راه دستیابی به توافقی میان حماس و رژیم صهیونیستی در دوره‌های قبلی مذاکرات بوده است.

هیئتی از مسؤولان سرویس اطلاعات مصر روز جمعه وارد اراضی اشغالی شده و با نمایندگان شین‌بت، ارتش رژیم صهیونیستی و موساد درباره قرارداد تبادل اسرا و عملیات نظامی احتمالی این رژیم در رفح، مذاکراتی را انجام دادند و در نهایت این مذاکرات به ارائه پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی منجر شد.

حماس روز شنبه اعلام کرد که پیشنهاد رژیم صهیونیستی را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی، پاسخ خود را اعلام خواهد کرد.

آکسیوس به نقل از ۲ مسؤول رژیم صهیونیستی نوشت پیشنهاد جدید به صورت مشترک توسط هیئت سرویس اطلاعات مصر و گروه مذاکراتی رژیم صهیونیستی و با در نظر گرفتن موضع‌گیری‌هایی که تاکنون از سوی حماس مطرح شده و آنچه تل‌آویو و قاهره باور دارند، حماس احتمالاً در قرارداد با آنها موافقت می‌کند، تنظیم شده است.

این ۲ مسؤول در ادامه اعلام کردند پیشنهاد جدید شامل پاسخ مثبت به چند خواسته حماس از جمله آمادگی برای بازگشت کامل آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان در شمال غزه و عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از گذرگاهی است که نوار غزه را به ۲ بخش تقسیم کرده و مانع از رفت و آمد آزادانه شده است.

همچنین به گفته این ۲ منبع صهیونیست، پیشنهاد جدید شامل اعلام آمادگی برای بررسی آتش‌بس دائمی به عنوان بخشی از اجرای مرحله دوم قرارداد پس از آزادی اسیران صهیونیست به دلایل انسانی است.

یک مسؤول رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با آکسیوس گفت: امیدواریم آنچه پیشنهاد دادیم برای ورود حماس به مذاکراتی جدی کافی باشد و حماس متوجه شود که ما در رسیدن به توافق جدی هستیم، «آنها باید بفهمند که در صورت اجرای مرحله اول امکان پیشروی به مراحل بعدی و رسیدن به پایان جنگ وجود دارد.»

این منبع صهیونیست در ادامه مدعی شد: «اسرائیل بر این باور است که حماس تهدید به عملیات اسرائیل در رفح را واقعی می‌داند و این احتمالاً به ۲ طرف برای رسیدن به توافق کمک می‌کند، حماس پیشتر پیشنهاد قبلی اسرائیل را رد کرده و بر خواسته‌های خود از جمله برقراری آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل ارتش اشغالگر از تمام نوار غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان، گسترش و افزایش امدادرسانی‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه تاکید کرد، همچنین حماس آمادگی خود را برای امضا قراردادی جدی و واقعی برای تبادل اسرا میان ۲ طرف اعلام کرد.

پیشنهاد قبلی رژیم صهیونیستی شامل آزادسازی ۴۰ صهیونیست بازداشت شده در مقابل آتش‌بس به مدت ۶ هفته و آزادی حدود ۹۰۰ اسیر فلسطینی بود.

چند مسؤول رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفتند: کابینه جنگ برای اولین بار در این هفته به تیم مذاکره کننده اجازه داد که آزادی کمتر از ۴۰ اسیر را بررسی کند و تعداد روزهای برقراری آتش‌بس را منوط به تعداد بازداشتی‌هایی دانست که آزاد خواهند شد به این شکل که هر یک روز یک فرد بازداشت‌شده آزاد شود.

این منابع افزودند آنها امیدوارند که این مساله موجب آغاز مذاکراتی گسترده درباره جزئیات به ویژه تعداد اسیران صهیونیست شود که طی مرحله انسانی و مرحله انتقالی و نیز تعداد اسرای فلسطینی که در مقابل آنها آزاد خواهند شد.

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۵

منابع آگاه از برگزاری یک نشست شش جانبه عربی در ریاض درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده‌اند.

نشست شش جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تاکید کردند.

حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کردند.

آنها نسبت به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تاکید کردند.

لاپید: زیاده خواهی کابینه نتانیاهو مانع تبادل اسیران شد ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۱۴

رئیس ائتلاف اپوزیسیون در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی زیاده خواهی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و رویکرد سران دو حزب افراطی «عوتسما یهودیت» و «صهیونیسم دینی» در کابینه را مانع دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و بازگشت اسیران صهیونیست دانست.

 «یائیر لاپید» طی پیامی در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: توافق آتش بس مورد حمایت اکثریت اعضای کنست است و در صورت خروج «ایتامار بن گویر» رئیس «عوتسما یهودیت» و «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب «صهیونیسم دینی» و اعضای حزبشان (از کابینه)، من و ۲۴ عضو حزبم از کابینه حمایت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بازگشت آرامش به سرزمین های اشغالی، بدون بازگشت اسرای صهیونیست غیرممکن است، گفت: ما باید اسرا را به خانه برگردانیم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اگر نخست وزیر بودم عملیات در منطقه رفح در جنوب نوار غزه، را در مقابل رسیدن به آتش بس کنار می گذاشتم.

لاپید معتقد است شرایط برای رسیدن به توافق آتش بس در ماه دسامبر فراهم بود و کابینه نتانیاهو با زیاده خواهی این موقعیت را از دست داد.

او پیشتر اعلام کرده بود که نتانیاهو تحت فشار بن گویر و اسموتریچ و نگرانی از فروپاشی کابینه خود، تاکنون مانع به نتیجه رسیدن توافق با مقاومت فلسطین برای آتش بس در غزه شده است.

زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل 

 منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقامات در داخل سرزمین‌های اشغالی می‌دانند که دیوان بین‌المللی کیفری تصمیم گرفته‌ است که حکم بازداشت رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

این منابع خبری افزودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و چه بسا مسئولان دیگر این رژیم هدف دیوان بین‌المللی کیفری هستند.

این منابع به نقل از یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی تصریح کردند: تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری یک سونامی است که همه چیز را با خود خواهد برد و تنها کسی که می‌تواند آن را متوقف کند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است اما درحال حاضر وی از انجام این کار امتناع می‌کند.

اخیرا روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی کیفری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه تایمز انگلیس اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی کیفری در حال آماده‌ شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد صهیونیست از جمله گالانت، هالیوی و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است احکام بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش رای الیوم، همه اطلاعات طرف های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود .

بر اساس این گزارش، تل آویو به مقامات آمریکایی و مصری پیام داده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونلها، برخی محله ها و کوچه های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

شهرک نشینان صهیونیست: از ۲۰۰ روز آوارگی خسته شده‌ایم

رئیس صهیونیست شورای موسوم به «ماروم هجیلیل» گفت که شهرک نشینان صهیونیست‌ خواهان بازگشت به مناطق زندگی خود هستند زیرا بیش از ۲۰۰ روز است که (آواره شده) و در هتل‌ها و اماکن دیگر به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از این اوضاع خسته‌ شده‌اند، گفت: بدون ایجاد امنیت واقعی، آن‌ها به مناطق زندگی خود باز نمی‌کردند.

روز گذشته شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد: تجاوز به غیرنظامیان لبنانی معادلات را تغییر نخواهد داد و منجر به بازگشت شهرک‌نشینان به خانه‌هایشان نمی‌شود و دشمن را از واقعیت شکست خارج نخواهد کرد.

شیخ قاووق اضافه کرد: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن تنها در صورت توقف تجاوزها علیه غزه، متوقف خواهند شد.

اخیرا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ۴۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که به مناطق دیگری انتقال داده شدند، از ترس حملات حزب الله به بازگشت به این مناطق فکر نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین ۲۷ درصد از کسانی که شغل‌ آزاد دارند، به این فکر می کنند که فعالیت‌های تجاری خود را به طور دائم از شمال به مناطق دیگری انتقال دهند.

رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش هایی اعلام کردند که ۷۳درصد از اصحاب مشاغل آزاد در شمال سرزمین های اشغالی اعلام کردند که از اکتبر گذشته تاکنون اوضاع اقتصادی در این مناطق بدتر شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است